ارسال آگهی

سرویس کولر آبی و آموزش آن به بیان ساده و گام به گام

سرویس کولر آبی اولین دغدغه ای است که با شروع فصل گرما افرادی که کولر آبی دارند با آن مواجه می شوند، در این مطلب سعی شده است نکات مفیدی در زمینه آموزش سرویس کولر آبی بیان شود تا بتوانید خودتان در هنگام مواجه شدن با گرمای شدید تابستان این کار را انجام دهید. البته درست انجام دادن خیلی از این کارها بسته به میزان مهارت شما در کارهای فنی دارد.

سرویس و تعمیر کولر آبی در محل

البته اگر شما به هر دلیلی خودتان مایل به انجام این کار نیستید در هر کجای ایران که باشید مثل تهران یا …. می توانید در همین سایت اطلاعات بهترین ارائه دهندگان تعمیر کولر آبی در تهران و دیگر شهرستان ها را می توانید جستجو کنید و اگر کولر آبی شما از لحاظ فنی دچار مشکل شود توصیه ما به شما این است که حل کردن این مشکل را به یک تعمیر کار کولر آبی در تهران بسپارید تا از مشکلات بیشتر جلوگیری کرده باشید.
اگر کولر آبی شما مشکل فنی نداشته باشد و تنها نیاز به سرویس کردن دارد ما در این مطلب آموزش سرویس کولر آبی را به بیانی ساده برای شما توضیح داده ایم.

مزایای سرویس کولر آبی و نتایج آن

با توجه به آلودگی های زیاد شهر تهران و دیگر شهرهای بزرگ صنعتی در ایران بهتر است بدانید که سرویس کولر آبی در تهران نه تنها عمر کولر را بیشتر می کند که باعث صرفه جویی در مصرف آب و برق نیز می شود و شما بعد از سرویس کولر متوجه کاهش چشمگیر میزان قبض برق و آب خواهید بود.

با سرویس کولر آبی شاهد صرفه جویی در مصرف برق شوید

به سادگی با سرویس کولر آبی میتوانید در مصرف برق صرفه جویی کنید.

باید این نکته را بدانید که اگر سرویس کولر آبی منزلتان را به صورت سالیانه انجام نشود بعد از مدتی ممکن است کف آن سوراخ شود و بدنه آن با گرفتن شوره و … شروع به ازبین رفتن کند که در طولانی مدت مجبور به تعویض کولر آبی می شوید که خود با احتساب گرانی ها و … هزینه زیادی را برای شما به همراه دارد.

مراحل سرویس کولر آبی و شناخت اجزای آن

می دانیم که کولر آبی دارای دو بخش گردش آب و گردش هوا می باشد که توسط دو موتور به صورت جداگانه انجام می شود. پمپ آب عمل سیستم گردش آب کولر و موتور اصلی کولر عمل سیستم گردش هوا را انجام می دهد. قطعات و تجهیزات کولر آبی شامل سه دسته الکتریکی و مکانیکی و ثابت می باشد، قسمت الکتریکی شامل همان کلیدهای وصل و قطع و پمپ آب و موتور کولر می باشد.

اجزای کولر آبی

بهتر است قبل از سرویس کولر آبی با اجزای آن آشنا شوید

قسمت مکانیکی شامل توربین هوا، شناور و تسمه کولر آبی می باشد. دسته ثابت شامل بدنه، دریچه ها و شیر تخلیه و اتصالات شبکه آبرسانی می باشد.

حال بعد از شناخت اجزای کولر، اولین قدم برای آموزش سرویس کولر آبی این است که قبل از هرکاری از خاموش بودن کولر مطمئن شوید و به طور کل برق آن را از فیوز یا دوشاخ قطع کنید.
برای اطمینان از برق دار نبودن بدنه کولر با پشت دست به بدنه کولر دست بزنید اگر برق نداشت مراحل بعدی را انجام دهید.

باز هم اگر می توانیم به شما عرض کنیم که اگر درتهران هستید و نیاز به سرویس کولر آبی تهران منزلتان داشتید سایت فنی کارا بهترین سرویسکار کولر آبی در نزدیکی منزل شما را به شما معرفی می کند و شما فقط کافی است تا با یک تماس با سرویس کار کولر آبی تهران از خدمات آنها استفاده کنید.

عوض کردن پوشال ها

پوشال های کولر آبی محل مناسبی برای رشد قارچ ها و باکتری ها و… می باشد. این قارچ ها و باکتری ها در طول فصل زمستان بین بافت های پوشال بوجود آمده اند و هنگامیکه آب روی پوشال ها جاری می شود بوی ناخوشایندی از پوشال های کولر ایجاد می شود، پس بهتر است که هر سال و البته بنا به کیفیت قبلی پوشال و آب شهر نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

تعویض پوشال کولر از خدمات سرویس کولر آبی در مشهد

یکی از خدمات مربوط به سرویس و تعمیر کولر ابی در مشهد تعویض پوشالهای قدیمی است که در راندمان کولر تاثیر زیادی دارد

بهتر است بدانید که اگر پوشال ها خراب باشند و تعویض نگردند علاوه بر بوی نامطبوعی که ایجاد می کنند خطر ایجاد بیماری های تنفسی و… را نیز به همراه خواهند داشت. و هم چنین به دلیل اینکه به خوبی هوا را از خود عبور نمی دهند، فشار زیادی به روی موتور کولر وارد می کنند.
پس با توجه به قیمت ناچیزی که پوشال های کولر دارند توصیه ما به شما تعویض کردن آنهاست. هنگام خرید پوشال کولر آبی حتما به سایز و ظرفیت کولر خود دقت نمایید .

همچنین دقت کنید هنگام سرویس کولر آبی و تعویض پوشال آن ابتدا پوشال را خیس نمایید و بعد در محل مناسب خود بگذارید و سپس شبکه سیمی مخصوص را روی آن قرار دهید.

اهمیت موتور در سرویس کولرهای آبی

این نکته را بیان کردیم که کولر آبی دارای دو قسمت پمپ آب و دینام می باشد که پمپ آب کولر فرآیند گردش آب و دینام کولر فرآیند گردش هوا را لنجام می دهند. این دو بخش هرچه قدر سالم تر باشند کولر عملکرد بهتری خواهد داشت و در مصرف انرژی صرفه جویی خواهیم داشت. پس در هنگام سرویس کولر آبی به این دو قسمت توجه ویژه ای داشته باشید
برای سرویس این دو قسمت باید ابتدا گرد و غبار را از آنها بزدایید  و سپس به روغن کاری آنها بپردازید.

سرویس موتور کولر آبی

در هنگام سرویس حتما یاتاقان های موتور کولر را باید روغن کاری کنید

نکته ای که در این بین باید به آن دقت داشته باشید این است که موتور کولر دارای دو قطعه یاتاقان می باشد که باید حتما روغن کاری شوند. قبل از  اینکه کولر را روشن کنید حتما پروانه را به صورت دستی چند دور بچرخانید تا کاملا روان شود.

این نکته مهم را هم در مورد دینام بدانید که بیشتر از ۷ ساعت بطور مداوم اگر روشن بماند احتمال سوختن آن بیشتر است و پس بهتر است برای صرفه جویی در انرژی و هم چنین عمر بیشتر کولر ساعات گرم روز فقط از آن استفاده نمایید.

آخرین نکته در آموزش سرویس این کولرها توجه به سایبان کولر می باشد

با توجه به اینکه بدنه کولر آبی از جنس فلز بوده و در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد و هنگامیکه بدنه کولر داغ شود کولر سرمای مطلوبی نخواهد داد پس با در نظر گرفتن یک سایبان خوب و عالی برای کولر آبی از بوجود آمدن این سرمای نامطلوب جلوگیری نمایید.

صرفه جویی در مصرف برق

گذاشتن سایه بان برای کولر آبی می تواند در راندمان آن تاثیر زیادی بگذارد

این نکته را هم بدانید که اگز سایبان مناسبی برای کولر انتخای نمایید که از گرمای بیش از حد بدنه کولر جلوگیری کند در مصرف انرژی هم صرفه جویی چشمگیری کرده اید. در مطلب بعدی در مورد مناسب ترین سایبان برای کولر آبی توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

همچنین در هنگام سرویس کولر آبی حتما در نظر داشته باشید که تسمه آن را هم بازدید نمایید و در صورت خراب بودن ، آن را نیز تعویض نمایید.

دسته بندی شده در: سرویس کولر آبی, آموزش, لوازم خانگی, مجله

ارسال نظر