ارسال آگهی

آموزش تمیزکاری و جرم گیری سنگ توالت

به طور مسلم کسی دوست نداره تمیزکاری و جرم گیری سنگ توالت رو انجام بده چون آلوده ترین جایی که میشه تو خونه پیدا کرد سنگ توالت هست. جرم گیری سنگ توالت باید بصورت دوره ای انجام بشه، در این مطلب میخوایم با روش هایی در مورد جرم گیری سنگ توالت آشنا بشیم که علاوه بر صرفه جویی در آب، انرژی کمتری رو هم مصرف کنیم.

آموزش تمیزکاری و جرم گیری سنگ توالت

وسایل مورد نیاز جرم گیری سنگ توالت

ما برای جرم گیری سنگ توالت نیاز به اسفنج، دستکش، برس دستشویی، تمیز کننده سنگ توالت و اسپری حاوی ضد عفونی کننده (محلول سرکه و آب) داریم. اگر تمیزکاری و جرم گیری سنگ توالت به خوبی صورت نگیره، مشکلاتی رو برای شما بوجود می آورد که از جمله آنها بوی بد فاضلاب می باشد که از سرویس بهداشتی به مشام می رسه.

جرم گیری سنگ توالت با مواد طبیعی

در انتخاب نوع تمیزکننده دقت کنین. خانواده هایی که بچه ی کوچیک دارن بهتره که برای تمیزکاری و جرم گیری سنگ توالت از پاک کننده های طبیعی استفاده کنن. در اینجا چند تمیزکننده طبیعی رو معرفی میکنیم. اگه در تمیزکاری و جرم گیری سنگ توالت از مواد طبیعی استفاده بشه، هم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تره هم با خطراتی که مواد شیمیایی داره روبرو نخواهید بود.

جوش شیرین

از مزایای استفاده از جوش شیرین در جرم گیری سنگ توالت، ارزان بودن، طبیعی و غیر سمی بودن اون هست. برای استفاده از جوش شیرین ابتدا اون رو توی توالت بریزین طوری که کل سطح توالت رو پوشش بده. 5 دقیقه صبر کنین و سپس با برس دست شویی سطح داخلی سنگ توالت رو بکشین. در اخر یک یا 2 بار سفون (فلاش تانک) رو بکشین تا آبکشی انجام بشه.

نوشابه

موادی مانند فسفریک اسید و کربنیک در نوشابه باعث شده که نوشابه خاصیت تمیزکنندگی داشته باشه. به اندازه 2 لیوان نوشابه رو بر روی سطح داخلی کاسه توالت بریزین طوری که سطح اون کاملا با نوشابه تر بشه. از شب تا صبح صبر کنین و بعد از اون با آب کاسه توالت رو تمیز کنین. این رو یادتون بمونه که هرچی بیشتر نوشابه روی سنگ توالت بمونه، سنگ توالت تمیزتر میشه. استفاده از تمیزکاری و جرم گیری سنگ توالت بسیار مقرون به صرفه و بی خطر می باشد.

جرم گیری سنگ توالت با نوشابهسرکه و جوش شیرین

برای جرم گیری سنگ توالت میتونیم از محلول های طبیعی مثل سرکه و جوش شیرین استفاده کنیم. فقط یادتون باشه که هر چیزی رو نباید ترکیب کرد چون بعضی از ترکیب ها سمی هستن. برای استفاده از جوش شیرین و سرکه ابتدا نصف لیوان سرکه و یک چهارم لیوان رو جوش شیرین میریزیم و در آخر با 2 لیتر آب مخلوط میکنیم. محلولی که درست کردین رو توی کاسه توالت بریزین و بعد از چند ساعت کاسه توالت رو بشرین. اگه به نظرتون لازم بود، برای جرم گیری سنگ توالت میتونین از اسکاج هم استفاده کنین.

سرکه

برتری سرکه نسبت به بقیه مواد پاک کننده و تمیزکننده، طبیعی بودن و سمی نبودن اون هست. برای تمیزکاری و جرم گیری سنگ توالت میتونین از اسپری سرکه استفاده کنین. یک ربع بعد از اسپری کردن، سینک رو با آب و اسکاچ بشورین. همچنین سرکه به راحتی میتونه شیرآلات رو برق بندازه میتونین مقداری سرکه رو داخل آبپاش بریزین و روی شیرآلات اسپری کنین و با یه دستمال روی اونو بکشید می بینید که چقدر سریع براق میشن.

جرم گیری سنگ توالت با پاک کننده های خانگی

در بین پاک کننده های خونگی محلول سفید کننده یا وایتکس بهترین گزینه هست. برای استفاده از وایتکس 1 تا 2 قاشق چای خوری وایتکس رو با لیتر آب گرم مخلوط کنین. برای استفاده از این محلول، اون رو داخل اسپری بریزین و بعد از تکون دادن، محلول رو بر روی سطح کاسه توالت اسپری کنین. بعد از 1 دقیقه سطح رو با اسفنج تمیز کنین.

برای تمیزکاری و جرم گیری سنگ توالت از قرص های ژاول هم میتونین استفاده کنین، به اینصورت که راه آب رو ببندین و یک دونه قرص رو داخل توالت بندازین. بعد از یک ربع راه آب رو باز کنین و سیفون رو بکشین. در کاسه توالت کمی بوراکس بریزین و بعد از 8 ساعت با برس توالت رو تمیز کنین. در آخر برای شست و شو چند بار سیفون بکشین. بهتره ماهی یکبار سینک رو با الکل صنعتی تمیز کنین تا ضدعفونی بشه. به این صورت که اول سینک رو کاملا بشورین و بعد چند قطره الکل رو پنبه بچکونین و سینک رو با اون تمیز کنین، بعد از چند دقیقه سینک رو با آب بشورین.

دسته بندی شده در: رفع بوی بد فاضلاب, مجله

ارسال نظر