ارسال آگهی

10 نکته طلایی در انتخاب بهترین نوع از آبسرد کن

آبسردکن، همانطور که از نامش پیداست برای خنک کردن آب آشامیدنی به روی کار آمده است. آبسرد کن ها در جاهای مختلفی مثل: بانک ها، موسسه ها، اداره ها، پارک ها، شرکت ها، خانه ها و… مورد استفاده قرار میگیرند. درخواست بالای آب خنک به ویژه در ایام گرم سال باعث محبوبیت بیشتر این دستگاه شده است. دستگاه آبسردکن علاوه بر تولید آب سرد قادر به تولید آب گرم (حتی در برخی از نمونه های آن تولید آب ولرم) می باشد.

خرید آبسرد کن مناسب، نیازمند فاکتورهایی می باشد که در این مطلب سعی شده به مهمترین نکات خرید دستگاه آبسردکن اشاره شود. سایت fanikara با در اختیار گذاشتن خدمات متنوع به شما این امکان را می دهد که از انواع مختلف این خدمات بهره مند شوید و همچنین برای نصب و راه اندازی دستگاه آبسرد کن با مراجعه به سایت فنی کارا از بهترین فنی کار کمک بگیرید. (مراجعه به سایت فنی کارا)

1- بدنه بیرونی آبسردکن

بدنه بیرونی دستگاه آبسردکن، نشان دهنده مقاومت، طول عمر و از همه مهمتر زیبایی آن می باشد. بدنه ABS بهترین نوع خارجی مناسب برای آبسرد کن می باشد. ABS نوعی از پلاستیک فشرده می باشد که بسیار با کیفیت بوده و از سه نوع پلیمر متنوع ساخته شده است. به همین دلیل دارای مقاومت و دوام بسیار بالا، زیبایی و منعطف بودن در مقابل ضربات احتمالی می باشد. آبسرد کن هایی که در محیط بیرون استفاده می شوند دارای بدنه استیل می باشند که به نام آبسردکن های استیل نیز معروفند.

آبسردکن استیل

2- بدنه داخلی آبسردکن

به دلیل اینکه بدنه داخلی مستقیما با آب مصرفی در ارتباط است باید از جنس استیل از نوع استنلس خالص و غیر مغناطیسی باشد چون که این مدل از استیل، از خطر زنگ زدگی به طور کامل در امان بوده و مانع رشد باکتری در داخل دستگاه می شود.

3- یخچال

یخچال این وسیله برقی (آبسرد کن) یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد. یخچال های طراحی شده در مدل های مختلف آبسردکن به صورت دو طبقه و سه طبقه می باشند که در این مدل ها می توان مقدار کمی از مواد غذایی یا نوشیدنی قرار داد، دقت شود که از قرار دادن مواد غذایی گرم در آب سردکن های یخچال دار خودداری شود. علاوه بر این بدنه یخچال آب سردکن باید از جنس ABS باشد تا کاربر در صورت نیاز به سهولت آن را بشوید.

آب سردکن های یخچال دار

4- تعداد شیر آب در آبسردکن

در خرید آبسردکن دقت شود که چه تعداد شیر آب دارد که این یکی از موارد مهم در خرید است. در حالت حداکثر آبسردکن می تواند 3 شیره باشد که منظور همان آب گرم، آب سرد و آب ولرم است. در حالت های دیگر هم آبسردکن ها دارای دو شیر (شیر آب گرم، شیر آب سرد) هستند.

5- استاندارد

توجه به اهمیت استاندارد آب سردکن یکی از موارد مهم در انتخاب یک دستگاه مناسب است. دقت کافی باید در حین خرید و اطمینان از اینکه قطعات اصلی دستگاه از چه نوعی و یا ساخت کدام کشور می باشند، وجود داشته باشد. لازم به ذکر است که برخی از شرکت های فعال در ایران به صورت انحصاری  آبسردکن هایی وارد میکنند که سازنده این نوع دستگاهها کشور ایتالیا بوده و دارای استاندارد CE اروپا می باشد. پس از خرید آبسرد کن مورد نظرتان بهتر است از یک متخصص نصب راهنمایی بگیرید و یا اگر بعد از استفاده از آبسرد کن در صورت به وجود آمدن هر گونه مشکل در نحوه عملکرد آبسرد کن از یک تعمیرکار حرفه ایی آبسردکن کمک بگیرید.

6- نحوه تامین آب

به دلیل اینکه پر کردن مخزن آب و حمل و نقل آن با سختی همراه است. دقت کنید که آبسردکن متصل به آب شهری باشد.

7- مصرف برق

7-1-  میزان کلی مصرف برق

در این نوع از دستگاههای سرمایشی بیشترین مصرف برق توسط کمپرسور صورت میگیرد. به همین دلیل مقایسه توان مصرفی کمپرسور تقریبا با توان مصرفی دستگاه آبسردکن برابر است و جهت مقایسه مصرف برق دستگاههای آبسردکن می تواند ملاک قرار بگیرد. البته که عملکرد دستگاه نیز نقش بسزایی در کاهش مصرف دستگاه دارد.

7-2- مصرف برق در ساعات اوج مصرف

در آبسردکن های قدیمی ساعات اوج مصرف این نوع از دستگاه ها در ظهر 4 برابر ساعات مصرف شب می باشد. اما در مقابل آبسردکن های آنی نیز عمدتا برق را در ساعات شب مصرف میکنند و می توان در ساعات اوج مصرف به وسیله یک تایمر یا به صورت دستی کمپرسور را خاموش نمود (کمپرسور به عنوان عمده مصرف انرژی می باشد).

8-  نکات ایمنی

8-1- ارتفاع شیر آب

ارتفاع استاندارد شیر آبسردکن معمولا 75 تا 120 سانتی متر می باشد. معمولا در ارتفاع بالاتر نوشیدن آب راحت تر است. در آبسردکن های مخزن دار به علت اینکه فشار آب خروجی به ارتفاع آب درون مخزن بستگی دارد شیرها را در مکانی پایین تر قرار می دهند.

در آبسردکن های آنی فشار خروجی شیر تقریبا برابر با فشار ورودی است لذا شیرهای آب در ارتفاع 115 سانتی متری قرار می گیرند تا نوشیدن آب اسان باشد.

8-2- فاصله شیرهای آب

فاصله دو شیر آب دستگاه نباید کمتر از 45 سانتی متر باشد. در صورتیکه این فاصله کاهش پیدا کند، همزمان دو نفر نمی توانند از دو شیر آب استفاده کنند. در نتیجه بالا بردن تعداد شیرها در این شرایط ثمری ندارد.

شیرهای آبسردکن

8-3- سطح شیب و آبریز

آب ریز را به محلی می گویند که آب خنک پس از ریختن از شیر روی آن قرار میگیرد. در نظر گرفتن سطح و شیب مناسب آبریز باعث می شود که آب به اطراف پاشیده نشود، آب در سطح آبریز جمع نشود و بدون توقف از فاضلاب خارج شود.

8-4- نداشتن گوشه های تیز و برنده در بدنه خارجی دستگاه

گوشه های تیز و برنده که معمولا حاصل عملیات ورقکاری است باعث می شود لباس، کیف و وسایل همراه فرد به آن گیرکند. در نتیجه نمای بیرونی دستگاه آبسردکن حائز اهمیت است.

9- فیلترهای تصفیه آب

مدل دیگری از آبسردکن ها که علاوه بر قابلیت اتصال به لوله کشی آب شهری را دارند عمل تصفیه آب را هم تا حدی انجام می دهند. قیمت این نوع دستگاهها نسبت به سایرین بالاتر بوده ولی در عوض کیفیت آب خروجی بهتری را ارائه می دهند.

فیلترهای تصفیه آب آبسردکن

10- گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی و خدمات پس از فروش یک آبسردکن نشان دهنده کیفیت آن می باشد چون در صورت لزوم شرکت تولید کننده موظف است قطعاتی را که در آن تعبیه کرده را گارانتی کند و در صورت خرابی مشتری بتواند از این گارانتی استفاده کند. پس در هنگام خرید به نوع گارانتی دستگاه دقت لازم به کار گرفته شود.

دسته بندی شده در: تعمیر آبسردکن, مجله

ارسال نظر