ارسال آگهی

نکات مهم در نصب کولر آبی

نکات مهم در نصب کولر آبی عبارتند از رعایت اصول ایمنی، سرویس و آماده سازی کولر قبل از نصب، بررسی سالم بودن کولر و آماده سازی محل مناسب برای نصب می باشد. نصب کولر آبی باید با اصول و قواعد مشخصی صورت گیرد که با رعایت این نکات و اصول، کولر آبی بازدهی بیشتر و عملکرد بهتری خواهد داشت. پس در ادامه به شرح این اصول خواهیم پرداخت.نکات مهم در نصب کولر آبی

از جمله نکات مهم در نصب کولر آبی رعایت اصول ایمنی است

کولر آبی چون هم اتصال به برق دارد و هم آب در آن جریان دارد و آب رسانای خوبی برای جریان برق می باشد، لذا خطر برق گرفتگی دوچندان می شود پس در هنگام نصب کولر آبی حتما به نکات ایمنی و رعایت اصول ایمنی توجه فرمایید تا از بروز حوادث ناخواسته جلوگیری بعمل آورید. قبل از نصب، نسبت به برق دار نبودن کولر اطمینان حاصل نمایید و حتما کلید و فیوز را قطع نمایید و در هنگام اتصال برق کنتور به تابلو فیوز حتما به محل دقیق فاز و نول دقت نمایید.

قبل از نصب کولر آبی حتما عملیات سرویس سالانه کولر را انجام داده باشید

سرویس کولر آبی نه تنها شامل روغن کاری کولر آبی، عوض کردن پوشال ها و زدودن گرد و غبار از کولر می باشد که مهم تر از آنها سرویس موتور کولر آبی می باشد زیراکه کولر بعد از گذشت چند ماه یکباره قرار است روشن شود امکان دارد فشار زیادی به موتور آن وارد شود و با همان استارت اول موتور کولر دچار آسیب شود، پس در هنگام نصب کولر به موتور و پمپ آب آن دقت بیشتری داشته باشید. می توانید اطلاعات لازم برای نصب کولر آبی در تهران را از طریق همین سایت بیابید.

هنگام عایق کاری در برابر آفتاب، دریچه های کولر را به طور کامل نپوشانید زیرا این کار مانع از ورود هوا به داخل کولر می شود لذا کولر نمی تواند سرمای مطلوبی ارائه دهد. نکته حائز اهمیت دیگر اینکه مسیر آبی که به کولر وارد می شود را طوری تنظیم نمایید که در معرض نور خورشید قرار نداشته باشد زیرا هر چه آبی که به کولر وارد می شود خنک تر باشد، کولر باد خنک تری به محیط داخل می دهد.نکات مهم در نصب کولر آبی آپارتمان ها

در هنگام نصب کولر آبی از اتصال برق کولر مطمئن شوید

منبع اصلی تامین برق کولر را قطع نمایید و برای اطمینان از این امر می توانید توسط یک فازمتر بعد از قطع برق و قبل از هر گونه عملیات سرویس کردن کولر، از عدم وجود جریان برق اطمینان حاصل نمایید. کنار کولر بیاستید و از شخص دیگری بخواهید قبل از نصب، دکمه های کولر را بزند تا مطمئن شوید همه دکمه های کولر سالم است و به درستی کار می کنند. توجه به این امر، مهم ترین نکته از نکات مهم در نصب کولر می باشد. برای پیدا کردن اطلاعات ارائه دهندگان خدمات در زمینه نصب کولر آبی در تهران می توانید از همین سایت به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

قبل از نصب کولر آبی حتما از سالم بودن کف کولر آبی اطمینان حاصل نمایید

از جمله دغدغه هایی که در مورد کولر آبی وجود دارد، وجود سوراخ هایی در کف کولر می باشد که برای جلوگیری از این مشکل و همچنین برای برطرف کردن آن توصیه می شود حتما کف کولر را ایزوگام نمایید البته در زمان ایزوگام کردن کف کولر حتما دقت نمایید تا محل نصب درپوش کولر را با ایزوگام مسدود ننمایید تا قیر مانع از بستن واشر آب بند گردد.

محل نصب کولر آبی

در هنگام نصب حتما باید توجه داشته باشید که کولر را در مکانی نصب نمایید که تراز باشد و آب داخل کولر به یک سمت جمع نشود این مساله در زمان تنطیم کردن شناور کولر آبی بسیار حائز اهمیت می باشد. کولر را مستقیما به دهانه کانال متصل نمایید. در زیر کولر آبی حتما پایه قرار دهید و به این نکته توجه نمایید که زیر پایه های آن موزاییک بگذارید تا به مرور زمان پایه ها در زمین فرو نرود، بهتر است ارتفاع پایه از سطح زمین حداقل 30 سانتی متر باشد.

دسته بندی شده در: نصب کولر آبی, سرویس کولر آبی, مجله

ارسال نظر