ارسال آگهی

ترفند های تمیز کردن شیشه با روش های آسان و زود بازده

تمیز کردن شیشه ها علاوه بر زیبایی که به خانه می بخشد باعث بالا رفتن عمر شیشه ها نیز می باشد، شیشه های کثیف و آلوده به مرور زمان شکننده و فرسوده می شوند. پس لازم است در طول ماه حداقل یکبار نسبت به تمیز کردن شیشه های منزلتان اقدام کنید.تمیز کردن شیشه با روش های ساده

در گذشته برای تمیز کردن شیشه ها بیشتر از روزنامه استفاده می کردند هنوز هم خیلی ها از این روش استفاده می کنند ولی امروزه با آمدن تی های پلاستیکی که مخصوص شستن پنجره ها هستند، کمتر از روزنامه استفاده می کنند. این تی ها به صورت متنوع و در اندازه های مختلف در بازار موجود اند، نحوه استفاده از آنها بدین گونه است، سطلی از آب گرم آماده کنید سپس اسفنج تی را در آن فرو کنید و با چند قطره صابون مایع مخلوط کنید. سپس به کمک آن شیشه را تمیز کنید، آب کثیف اسفنج را بگیرید و بقیه شیشه را تمیز بنمایید. یکی از ترفندها و نکات خانه داری در بهتر شستن پنجره این است که پنجره را از بالا به پایین تمیز کنید.

هشدارها و نکات برای تمیز کردن شیشه

  • موقع تمیز کردن شیشه دستکش داشته باشید.
  • هنگام استفاده از مواد شوینده از ماسک استفاده نمایید.
  • هرگز شیشه ها را در معرض آفتاب تمیز نکنید زیرا آفتاب سبب خشک شدن مایع شیشه شوی می شود و لک آن بر روی شیشه باقی می ماند.
  • سطوح بیرونی شیشه ها را با مواد شوینده قوی تری بشویید، زیرا قسمتهای بیرونی بیشتر در معرض آلودگی قرار می گیرند و با سرد و گرم شدن هوا قطرات آب بصورت لک روی شیشه باقی می ماند.
  • از مخلوط کردن خودسرانه چند نوع شوینده با هم بپرهیزید زیرا این کار بسیار مخاطره آمیز است.
  • هیچ گاه در یک فضای بسته به مدت طولانی از مواد شوینده استفاده نکنید.
  • مواد شوینده را در دسترس کودکان قرار ندهید.تمیز کردن شیشه با سرکه

برای تمیز کردن شیشه های خیلی کثیف بصورت زیر عمل کنید

مقدار 2 تا 3 قاشق غذاخوری سرکه را در یک ظرف بریزید سپس با آب سرد مخلوط نمایید (مقدار آب بهتر است حدود 4 لیتر باشد) اگر تی مخصوص تمیز کردن شیشه ندارید از روزنامه استفاده کنید. قسمتهای داخلی شیشه را بصورت افقی و قسمتهای بیرونی شیشه را بصورت عمودی تمیز کنید. برای تمیز کردن شیشه هایی که فقط خاک گرفته اند از مقداری آب ولرم و مایع ظرفشویی استفاده کنید. ابتدا با یک دستمال خشک غبار روی شیشه را بگیرید سپس با روزنامه یا تی و محلول آب گرم و مایع شروع به تمیز کردن شیشه نمایید.

برای شیشه هایی که کثیف تر هستند و قصد شفاف کردن آنها را دارید مقداری آمونیاک یا سرکه را به محلولتان اضافه کنید و سپس به تمیز کرده شیشه ها بپردازید، از نشاسته ذرت نیز می توانید استفاده کنید تا میزان شفافیت شیشه را بالا ببرید. برای زودتر خشک کردن شیشه، مقداری الکل را به محلول شوینده تان اضافه کنید، الکل سبب می شود که شیشه ها زودتر خشک شوند.

از بین بردن لکه حشرات از روی شیشه

برای تمیز کردن از مقداری چای سرد استفاده کنید و با پارچه نخی تمیز سطح شیشه را خشک نمایید. خواهید دید که شیشه براق و تمیز شده است.تمیز کردن شیشه های منزل

تمیز کردن شیشه ای که خط دارد

میزهای شیشه ای ممکن است بر اثر کشیده شدن اجسام روی آن دارای خط و خطوطی بر روی سطح آن شوند، برای از بین بردن این خطوط از خمیر دندان غیر ژله ای کمک بگیرید. بدین صورت که یک پارچه ی نرم دور انگشتتان بپیچید سپس مقداری خمیر دندان را روی خطوط به مدت 10 الی 15 دقیقه بگذارید و سپس بصورت دورانی انگشتتان را روی خطوط به مدت 2 الی 3 دقیقه بچرخانید، اگر خطوط هم چنان باقی مانده بود اینکار را مجددا تکرار نمایید تا خطوط بطور کامل محو شوند. سپس با شیشه پاک کن و پارچه سطح شیشه را تمیز کنید.

cleaning-the-glass1.jpg

دسته بندی شده در: آموزش, خانه داری, ترفند, مجله

ارسال نظر