ارسال آگهی

مشکلات رایج چرخ خیاطی و ارائه راهکار

از مشکلات رایج چرخ خیاطی جمع شدن نخ، گیر کردن نخ، پاره شدن نخ و… است که در این مطلب به ارائه راهکارهایی هنگام کار با چرخ خیاطی می پردازیم.مشکلات رایج چرخ خیاطی

در هنگام کار با چرخ خیاطی هنگام نخ کشی توجه داشته باشید، اهرم بالابر پایه حتما در حالت بالا قرار گرفته باشد تا نخ در مسیر مناسب و بین دیسک ها قرار بگیرد. دقت داشته باشید با توجه به نوع پارچه، درجه کشش نخ را تنظیم نمایید.

جمع شدن نخ یکی از مشکلات رایج چرخ خیاطی

جمع شدن نخ می تواند بر اثر چرخاندن توپی نخ بطور معکوس صورت بگیرد، چرخیدن توپی به جهت عکس سبب می شود که نخ در کمپلت جمع شود و در نتیجه چرخ گیر کند. پس همیشه توپی را به سمت خود بچرخانید نه برعکس. هیچگاه بدون پارچه، دوخت را انجام ندهید.

پاره شدن نخ از دیگر مشکلات رایج چرخ خیاطیمشکلات رایج چرخ خیاطی و سوزن بی کیفیت

پاره شدن نخ به چند دلیل اتفاق می افتد:

  • استفاده از سوزن و نخ نا مرغوب
  • سفت بودن کشش نخ نسبت به نوع پارچه
  • اشتباه در نخ کشی چرخ خیاطی

جمع شدن نخ زیر پارچه به دو علت پیش می آید. ممکن است سفت بودن کشش نخ ماکو، که باید پیچ ماکو را شل کنیم و علت دوم هم می تواند شل بودن کشش نخ بالا نسبت به نوع دوخت باشد.

روغن کاری کردن چرخ خیاطیروغن کاری مانع از مشکلات رایج چرخ خیاطی

تنها قسمتی از چرخ خیاطی که نیاز به روغن کاری دارد قسمت کمپلت ماکو می باشد.

اگر به صورت مداوم 6 یا 8 ساعت با چرخ خیاطی کار کردید بعد از اتمام کار، اقدام به روغن کاری کنید. همچنین بعد از یک مدت طولانی که از چرخ خیاطی هیچ استفاده ای نکردید ابتدا آن را تمیز و سپس قبل استفاده روغن کاری نمایید. تا با مشکلات رایج چرخ خیاطی مواجه نشوید.

سرویس کردن چرخ خیاطی

اگر به صورت مداوم (معمولا میانگین 2 تا 4 ساعت در روز را در نظر می گیرند) از چرخ خیاطی استفاده می کنید و با دقت نظافت و پرزگیری چرخ خیاطی را انجام می دهید، سالی یکبار هم نسبت به سرویس چرخ خیاطی اقدام کنید کافی است. در غیر اینصورت برای چرخ خیاطی هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و بسته به نوع نگه داری، تقریبا هر شش ماه چرخ خیاطی خود را باید سرویس کنند.

Sewing-machine-needle1.jpg

دسته بندی شده در: خانه داری, ترفند, لوازم خانگی, مجله

ارسال نظر