ارسال آگهی

علت تکان خوردن ماشین لباسشویی و نکات برطرف کردن آن

تکان خوردن ماشین لباسشویی یکی از مشکلات رایج می باشد که اکثرا حداقل یک بار با این مشکل مواجه شده ایم، در این مطلب قصد داریم چند راهکار اصولی برای حل این مشکل ارائه دهیم.

علت تکان خوردن لباسشوییتوصیه ی اول ما این است که نصب ماشین لباسشویی توسط خود یا افراد متخصص در این زمینه صورت گیرد تا اگر تکان خوردن ماشین لباسشویی عیبی مربوط به کارخانه است همان ابتدا مشخص شود تا از شرایط گارانتی و … خارج نشود و شما هم هزینه ی تعمیرات ماشین لباسشویی را متحمل نشوید. نسبت به تمیز کردن فیلتر هرسه ماه یک بار اقدام کنید.

تاثیر حجم لباس بر تکان خوردن ماشین لباسشویی

در بعضی از مدل ها، دیگ توسط پیچ یا اهرم قفل می باشد و باید قبل از راه اندازی لباسشویی توسط تکنسین متخصص باز شود. یکی از دلایل رایج تکان خوردن ماشین لباسشویی، ریختن بیش از حد لباس داخل دستگاه می باشد و حتی کم ریختن لباس هم موجب تکان خوردن لباسشویی می شود. میزان حجم لباس بسته به نوع و ظرفیت ماشین لباسشویی شما دارد.

چه مقدار لباس از تکان خوردن ماشین لباسشویی جلوگیری می کند؟

مقدار ظرفیت هر ماشین لباسشویی بر اساس مقدار کیلو محاسبه می شود، که معمولا بین 5 تا 15 کیلو می باشد. برای حجم لباس فرقی نمی کند جنس لباس شما از چه نوعی باشد.

وزن و حجم لباس رابطه ی مستقیمی با هم دارند. اگر شما حجم لباس را درست محاسبه کنید، وزن لباس هم تقریبا برابر با همان است. دقت کنید که حجم لباس های موجود در ماشین لباسشویی باید به میزانی باشد که بعد ریختن لباس ها در داخل، از قسمت بالای آبکش به اندازه ی یک وجب خالی باشد.

نکته ی دیگر در مورد آبکش ماشین لباسشویی می باشد، با توجه به حساسیت و دقیق بودن این قطعه اگر لباس کم و یا زیاد ریخته شود، آن را از حالت بالانس خارج کرده و موجب تکان خوردن ماشین لباسشویی می شود. دقت داشته باشید که در زمان خشک کردن آبکش حتما در مرکز صفر بچرخد.

علت تکان خوردن لباسشویی

تاثیر فرسوده شدن برخی قطعات بر روی تکان خوردن ماشین لباسشویی

اگر پایه ها به مرور زمان قدرت چسبندگی و اصطحکاک خود را از دست داده اند، حتما آنها را تعویض کنید. در گذشته ماشین لباسشویی ها طوری طراحی می شدند که پایه های لرزش وظیفه ی نگه داشتن وزن دیگ لباسشویی را داشتند ولی در ماشین لباسشویی های جدید بیشتر از یک کمک فنر استفاده می کنند. لازم به ذکر است اگر کمک فنر یا پایه های لرزش گیر به مرور زمان فرسوده شده باشند ماشین لباسشویی تکان می خورد، پس نسبت به تعویض آنها اقدام کنید.

تخلیه نکردن آب لباسشویی و یا کند تخلیه کردن می تواند یکی دیگر از دلایل تکان خوردن ماشین لباسشویی باشد. به این صورت که قبل از شروع به چرخیدن، لباس باید مقدار قابل توجهی آبی را که دارد از دست بدهد تا وزن کمتری موقع چرخیدن داشته باشد. در غیر این صورت، آب زیاد موجب می شود که دستگاه وزن زیادی را متحمل شود.

تکان خوردن ماشین لباسشویی

دقت داشته باشید پایه های ماشین لباسشویی تراز باشد هر چهار ضلع دستگاه باید در امتداد یک خط قرار بگیرند. تراز بودن پایه ها عامل مهمی برای جلوگیری از تکان خوردن ماشین لباسشویی به حساب می آید. اگر ماشین لباسشویی شما جدید است و تمام موارد را رعایت کرده اید ولی باز هم با مشکل تکان خوردن ماشین لباسشویی مواجه هستید احتمال این است که در زمان مونتاژ در کارخانه، آبکش اصطلاحا تاب برداشته است. این مشکل اغلب بوجود می آید.

یکی دیگر از دلایل تکان خوردن ماشین لباسشویی می تواند خراب شدن تایمر یا برد های الکترونیک باشد. دستگاههای قدیمی تایمر داشتند و دستگاههای جدید برد الکترونیکی دارند. با خراب شدن هر یک از این دو عامل، وضعیت بالانس کردن لباس به مشکل برمی خورد و حالت ساکن بودن ماشین لباسشویی به چرخش سریع تبدیل می شود که این قضیه سبب تکان خوردن ماشین لباسشویی می شود.

laundry1.jpg

دسته بندی شده در: خانه داری, لوازم خانگی, مجله, دانستنی ها

ارسال نظر