ارسال آگهی

بررسی علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی

تمیز نشستن ماشین لباسشویی یکی دیگر از مشکلات رایج درباره ماشین لباسشویی می باشد که اگر برخی نکات را رعایت کنیم کمتر با این مشکل روبرو خواهیم شد. در این مطلب قصد داریم راهکارهایی برای حل این مشکل بیان کنیم.
بررسی علت تمیز نشستن ماشین لباسشوییابتدا درجه ی مناسب را برحسب جنس لباس و مقدار کثیفی تعیین کنید. توصیه می شود از مواد شوینده ی 3 تا 4 آنزیم استاندارد استفاده کنید.

تمیز نشستن ماشین لباسشویی با پودر زیاد جبران می شود؟

باور اینکه پودر زیاد لباس را تمیزتر می کند، یک باور اشتباه است که در بین مردم رایج است. بهتر است بدانید استفاده از پودر زیاد نه تنها لباس را تمیزتر نمی کند که باعث از بین بردن الیاف بعضی لباس های حساس نیز خواهد شد. برای یک ماشین لباسشویی 5 الی 7 کیلویی به اندازه ی یک لیوان سرخالی پودر لازم است. در بعضی از ماشین لباسشویی های جدید سیستمی طراحی کردند که به صورت دلخواه درجه ی تمیزی لباس و میزان دمای آب را می توانیم تعیین کنیم.

خراب شدن المنت و تاثیر آن بروی تمیز نشستن ماشین لباسشویی

میزان حرارت آب بر روی تمیزی لباس ها تاثیر زیادی دارد. در ماشین لباسشویی ها وظیفه ی گرم کردن آب بر عهده ی المنت یا هیتر می باشد. یکی از دلایل تمیز نشستن لباس ها می تواند بر اثر سوختن المنت باشد.

خرابی المنت دلیل تمیز نشستن ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی با اینکه سیستم پودر رسانی خیلی پیچیده نیست ولی فوق العاده حساس است، در صورتیکه فشار آب کم باشد یا سیستم نقص فنی داشته باشد، پودر به درستی حل نمی شود. در صورتیکه دستگاه قدیمی باشد، سیستم الکترونیک یا همان برد دستگاه را بررسی نمایید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. در دستگاههای قدیمی اغلب تایمر دچار مشکل می شود، اگر از دستگاه قدیمی استفاده می کنید تایمر آن را چک کنید.

یکی از دلایل تمیز نشستن ماشین لباسشویی عدم چرخش خوب می باشد که می تواند بر اثر خراب شدن یا ضعیف شدن خازن موتور ماشین لباسشویی باشد، یا موتور ضعیف شده باشد. در موتورهای آرمیچری یا الکترونیک تمام شدن ذغال سبب خوب نچرخیدن یا نچرخیدن ماشین لباسشویی می شود. تسمه ماشین لباسشویی هم یکی دیگر از عوامل می باشد، اگر تسمه مستهلک، پاره یا گشاد شده باشد، چرخش لباسشویی با مشکل مواجه است.

جرم، یکی دیگر از عوامل تمیز نشستن لباسشویی

گرم شدن آب توسط المنت و عملیات انبساط و انقباض آب و نیز رسوباتی که از پودر لباسشویی و یا رسوباتی که از الیاف لباس ها در قسمت دیگ یا لاستیک های ماشین لباسشویی باقی مانده است باعث جرم گرفتن و در نتیجه تمیز نشستن ماشین لباسشویی می شود. برای رفع این مشکل باید هر سه ماه یا شش ماه بسته به میزان جرمی که لباسشویی گرفته داخل دیگ و لاستیک ها را توسط جرم گیرهای با کیفیت شستشو نمایید.جرم دلیل تمیز نشستن ماشین لباسشویی

یکی دیگر از عوامل مهم در تمیز نشستن ماشین لباسشویی درست عمل نکردن عمل تخلیه ی آب می باشد که تاثیر به سزایی در کیفیت شستشو دارد. توصیه می شود فیلتر را هر ماه تمیز کنید.

در بعضی از ماشین لباسشویی های خارجی که درب آنها از بالا باز می شود، عمل چرخش لباس ها پیچیده تر صورت می گیرد، این عمل توسط اکتیویتور و گیربکس انجام می شود. اگر عملیات شستشو کند صورت بگیرد سبب تمیز نشستن ماشین لباسشویی می شود که این کندی می تواند بر اثر خراب شدن اکتیویتور یا گیربکس باشد.

دستگاههایی که فقط یک ورودی دارند باید حتما به آب سرد متصل شوند در غیر این صورت نه تنها سبب تمیز نشستن ماشین لباسشویی می شوند که باعث از بین رفتن کیفیت لباس ها هم می شوند و ماشین لباسشویی را با آسیب جدی مواجه می کنند که در مواقعی هزینه تعمیر ماشین لباسشویی از هزینه ی خرید آن بیشتر می شود. توجه داشته باشید لباس هایی که نیاز به ضدعفونی دارند و ملحفه ها حتما با آب دمای 90 درجه شسته شوند.

دسته بندی شده در: خانه داری, لوازم خانگی, مجله, دانستنی ها

ارسال نظر