ارسال آگهی

انواع روش های تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی

توصیه پزشکان در مورد استفاده از دستشویی های فرنگی و ایرانی با هم متفاوت است، برخی اعتقاد دارند توالت های فرنگی باعث ایجاد مشکلات گوارشی می شوند و برخی دیگر می گویند استفاده مداوم از توالت های ایرانی باعث ایجاد پادرد و کمر درد می شوند. اما در هر صورت، بعضی مواقع بنا به دلایل مختلفی، مثلا مشکلات مفصلی، لازم است تا از دستشویی فرنگی استفاده کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا انواع روش های تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی را بررسی کنیم:

نقشه ساخت ساختمان های جدید معمولا به گونه ای طر احی می شود که سرویس بهداشتی دارای هر دو نوع توالت ایرانی و فرنگی باشد، اما در حال حاضر، بسیاری از خانه های ایرانی فاقد دستشویی فرنگی می باشند. به همین دلیل هنگامی که افراد تمایل به استفاده از دستشویی های فرنگی پیدا می کنند، یا باید منزل خود را جا به جا کرده و یا با کمک یکی از روش های تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی محلی برای احداث توالت جدید خود پیدا کنند.

در صورتی که خانه شما فضای کافی برای لوله کشی جدید و نصب دستشویی فرنگی را دارد، توصیه می کنیم از تبدیل توالت ایرانی به فرنگی صرف نظر کرده و با استفاده از لوله کشی جدید فاضلاب، یک دستشویی فرنگی را به سرویس بهداشتی خود اضافه کنید. هر یک از روش هایی که در ادامه برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی ارائه می شوند را باید با توجه به ویژگی های منزل خود و هزینه در نظر گرفته شده برای این کار تطبیق دهید.

 روش اول: استفاده از دستشویی فرنگی های آماده

راحت ترین روش تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی، استفاده از توالت فرنگی های آماده می باشد. شما می توانید به فروشگاه های تجهیزات پزشکی مراجعه کرده، و از بین انواع مختلف توالت های آماده و سیار، طرح دلخواه خود را انتخاب کنید. این شیوه را می توان آسان ترین و البته کم هزینه ترین روش تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی در نظر گرفت.

استفاده از دستشویی فرنگی های آماده

برخی از انواع توالت فرنگی های آماده که با نام توالت فرنگی تاشو شناخته می شوند را می توانید به راحتی بر روی دیوار نصب کرده و در مواقع نیاز آن را باز یا بسته کنید. این نوع توالت فرنگی آماده، فضای بسیار کمی را در سرویس بهداشتی شما اشغال کرده و مقاومت بالایی نیز دارد.

روش دوم: تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی بدون تخریب

یکی از روش های تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی که برای مستاجرین بسیار مناسب است، تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی بدون تخریب است. در این روش نیازی به تغییر دادن سیستم لوله کشی آب و فاضلاب سرویس بهداشتی نیست. توصیه می کنیم برای تبدیل کردن توالت ایرانی خود به فرنگی از طریق این روش، از متخصصین و افراد فنی کار با تجربه کمک بگیرید.

برای تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی بدون تخریب، ابتدا با استفاده از یک صفحه، سطح دستشویی ایرانی را به طور کامل پوشانده و تنها قسمت چاه را به اندازه عبور لوله تخلیه فاضلاب باز می گذارند. سپس با استفاده از یک لوله، چاه تخلیه دستشویی فرنگی را به چاه توالت ایرانی متصل می کنند. هنگام اجرای این شیوه شما می توانید علاوه بر سطح دستشویی ایرانی، کف سرویس بهداشتی خود را به طور کامل با استفاده از سنگ، چوب و یا پلاستیک بپوشانید و علاوه بر توالت، دکوراسیون سرویس بهداشتی خود را نیز تغییر دهید.

تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی بدون تخریب

از مهم ترین ویژگی های مثبت نصب توالت فرنگی به این روش، می توان به سرعت بالای انجام کار و هزینه کم اشاره کرد. همچنین تبدیل توالت ایرانی بدون تخریب، این امکان را به شما می دهد تا هر زمانی که تمایل داشتید پوشش کف را برداشته و مجددا از دستشویی ایرانی خود استفاده کنید.

روش سوم: تخریب دستشویی ایرانی و ساخت دستشویی فرنگی جدید

بسیار از افراد به دلیل هزینه و زمان بر بودن تخریب دستشویی ایرانی، تمایلی به ایجاد تغییرات به این شیوه ندارند. اما در نظر داشته باشید با استفاده از این روش تبدیل، می توانید به صورت اصولی، یک توالت فرنگی در سرویس بهداشتی خود ایجاد کنید. توصیه ما این است در صورتی که صاحب خانه هستید، از این روش تبدیل توالت ایرانی به فرنگی استفاده کنید.

در این روش، ابتدا توالت فرنگی را به صورت کامل تخریب کرده و سپس به انجام لوله کشی های مربوط به دستشویی فرنگی می پردازند. تخریب دستشویی ایرانی تا جایی انجام می شود که امکان دسترسی به لوله اصلی فاضلاب ایجاد شود. معمولا در این مرحله کف سرویس بهداشتی را تا رسیدن به قسمت قیرگونی ساختمان تخریب می کنند.

توجه داشته باشید این روش تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی حتما باید توسط افراد با تجربه انجام شود، زیرا در غیر این صورت ممکن است لوله کشی اصلی آسیب دیده و مشکلات زیادی پیش بیاید. پس از اینکه لوله فاضلاب دستشویی ایرانی را با استفاده از اره در محل مناسب جدا کردید، نوبت به سیفون توالت فرنگی می رسد.

روش های تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی

شما می توانید سیفون توالت ایرانی را با استفاده از اتصالات لوله کشی، به دستشویی فرنگی متصل کنید. همچنین می توانید یک سیفون جدید را برای توالت فرنگی خود جایگزین کرده و از این طریق سرعت انجام تبدیلات را بالاتر ببرید. در آخرین مرحله، تکه ای لوله را تا کمی بالاتر از سطح سرویس بهداشتی قرار داده تا دستشویی فرنگی بر روی آن نصب شود. سپس کف سرویس بهداشتی را کاملا با مصالح پر کرده و با کمک عایق بندی مناسب، دستشویی فرنگی را در محل مورد نظر نصب می کنید.

تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی به روش تخریب، از طریق دیگری نیز انجام می گیرد. در این روش تنها دستشویی ایرانی را تخریب کرده و سطح آن را صاف می کنند و در دیگر قسمت های سرویس بهداشتی تغییری ایجاد نمی شود. سپس توالت فرنگی را بر روی آن قسمت قرار داده و سیستم تخلیه فاضلاب و سیفون توالت فرنگی را با کمک لوله و اتصالات متصل می کنند.

دسته بندی شده در: نصب و تعمیر توالت فرنگی, مجله

ارسال نظر