ارسال آگهی

راهنمای نصب و تعویض درب توالت فرنگی – انواع درب توالت فرنگی

یکی از پرکاربرد ترین قطعات در توالت فرنگی، درب آن می باشد. درب توالت فرنگی ممکن است به دلایل مختلفی مانند ضربه و یا تحمل وزن زیاد، دچار آسیب دیدگی و شکستگی شده و نیاز به تعویض پیدا کند. پیش از این مقاله ای در مورد آموزش نصب توالت فرنگی منتشر کرده ایم، اما در این مقاله تصمیم داریم منحصرا به بررسی نحوه تعویض درب توالت فرنگی بپردازیم:

امروزه با توجه به توصیه های پزشکان، بسیاری از افراد استفاده از توالت های فرنگی را ترجیح می دهند و به همین دلیل با تبدیل توالت ایرانی به فرنگی، از این نوع سرویس بهداشتی استفاده می کنند. معمولا هنگام ساخت خانه های جدید، مهندسین، نقشه کشی ساختمان را طوری انجام می دهند که امکان نصب هر دو نوع توالت فرنگی و ایرانی امکان پذیر باشد.

تعویض درب توالت فرنگی

درب توالت فرنگی، در مقایسه با سایر قسمت های آن بسیار آسیب پذیر بوده و همین مسئله باعث می شود تا معمولا در قسمت لولا و یا نشیمنگاه دچار شکستگی شود. در ادامه این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا بدون نیاز به افراد فنی کار و متخصص، به تعویض و نصب درب توالت فرنگی خود بپردازید.

ابعاد و اندازه درب توالت فرنگی

درب های توالت فرنگی در اندازه های مختلف اما استانداردی ساخته می شوند. رایج ترین ابعاد درب های توالت فرنگی 35 *40، 37*42، 35*43، 36*44، 38*45 و 38*47 می باشند. هنگام خرید درب توالت فرنگی حتما به سایز و اندازه توالت فرنگی خود توجه داشته باشید تا پس از نصب، درب به طور کامل بر روی نشیمنگاه توالت فرنگی جای بگیرد. نوعی از درب های توالت فرنگی که کشویی می باشند را می توان حدودا تا دو سانتی متر جا به جا کرد و برای توالت فرنگی های با سایز مختلف از آن ها استفاده نمود.

طریقه تعویض و نصب درب توالت فرنگی

معمولا درب توالت فرنگی به نوع توالت فرنگی بستگی دارد و این مسئله سبب می شود تا شیوه نصب این درب ها اندکی با هم فرق کند. اما در حالت کلی برای نصب درب توالت فرنگی باید ابتدا پایه درب، بر روی صفحه اصلی توالت فرنگی نصب شود. البته توجه داشته باشید امروزه بیشتر درب های توالت فرنگی به بدنه متصل بوده و شما پس از خرید توالت فرنگی، نیازی به نصب جداگانه درب آن نخواهید داشت.

نصب درب توالت فرنگی یک تکه

درب های توالت فرنگی یک تکه، به درب هایی گفته می شود که نیازی به نصب لولا یا پایه ندارند. یعنی هنگام خرید این درب ها تمامی قطعات و اجزای آن به یکدیگر متصل می باشند. همانطور که حدس می زنید نصب این درب ها بسیار آسان خواهد بود.

نصب درب توالت فرنگی

برای تعویض درب توالت فرنگی یک تکه، تنها کافی است تا ابتدا مهره های نگهدارنده درب قبلی را از قسمت زیرین نشیمنگاه توالت فرنگی باز کرده و درب توالت را جدا کنید. مهره های این نوع درب معمولا به راحتی و بدون نیاز به ابزار آلاتی مانند آچار باز خواهند شد. توجه داشته باشید در صورتی که از ابزار برای باز کردن این مهره ها استفاده می کنید، نباید فشار زیادی وارد آورید، زیرا ممکن است مهره ها بشکنند.

وقتی مهره ها را از دو سمت باز کردید می توانید به راحتی درب را از جای خود بردارید. توجه داشته باشید حتما پیش از نصب درب جدید، با مواد شوینده به شست و شوی توالت فرنگی بپردازید. برای نصب درب جدید، تنها کافی است مهره های آن را در محل مورد نظر محکم کنید.

نصب درب توالت فرنگی چند تکه

به درب هایی که لازم است پیش از نصب اجزایشان به یکدیگر متصل شود، درب چند تکه توالت فرنگی گفته می شود. معمولا هنگام خرید این نوع درب ها، راهنمای نصب نیز به شما داده می شود. در حالت کلی نصب تمامی این درب ها به روش یکسانی انجام می شود، اما توصیه می کنیم هنگام خرید درب توالت فرنگی، از فروشنده بخواهید روش نصب را به طور کامل برای شما توضیح دهد.

برای نصب اغلب درب های توالت فرنگی چند تکه، ابتدا پایه نگهدارنده را به جای درب قبلی نصب می کنید. در مرحله بعد، درب اصلی توالت و لایه زیر آن جایگذاری می شوند. لایه زیرین درب توالت فرنگی بسته به نوع درب، به صورت کشویی، خشابی، به وسیله مهره یا لولا متصل می شود.

انواع درب توالت فرنگی

اگر برای خرید درب توالت فرنگی به بازار مراجعه کرده باشید و یا در فروشگاه ها اینترنتی اندکی جست و جو کرده باشید، متوجه خواهید شد تنوع در ساخت انواع درب توالت فرنگی بسیار زیاد می باشد. در حالت کلی درب های توالت فرنگی از دو لایه اصلی و چند قطعه دیگر تشکیل شده اند، اما جزئیات و ابعاد هر یک از این درب ها با یکدیگر متفاوت است.

انواع درب توالت فرنگی

یکی از ویژگی هایی که درب های توالت فرنگی در آن با یکدیگر تفاوت دارند، آرام بند بودن آن هاست. همانطور که از نام این ویژگی پیداست، آرام بند، جکی مکانیکی است که به آرام بسته شدن درب کمک می کند. با استفاده از این وسیله احتمال برخورد ناگهانی درب به نشیمنگاه بسیار کاهش پیدا کرده و در نتیجه آسیب کمتری در اثر ضربه به درب توالت فرنگی وارد می شود.

دسته بندی شده در: نصب و تعمیر توالت فرنگی, مجله

ارسال نظر