ارسال آگهی

وسایل لازم برای نصب توالت فرنگی

نصب توالت فرنگی برای افرادی که اندکی آشنایی با مسائل فنی دارند، اصلا کار دشواری نیست. اگر تصمیم دارید توالت فرنگی خود را به روش درست و اصولی نصب کنید، همراه ما باشید تا وسایل لازم برای نصب توالت فرنگی را به طور کامل به شما معرفی کنیم:

وسایل لازم برای نصب توالت فرنگی

این روزها انواع توالت فرنگی با ویژگی های مختلف در بازار موجود می باشند که باعث می شود بسیاری از افراد هنگام خرید توالت فرنگی دچار سردرگمی شوند. به دلیل تنوع بسیار در ویژگی ها و شکل و اندازه توالت ها، ممکن است وسایل لازم برای نصب توالت فرنگی های مختلف با یکدیگر اندکی تفاوت داشته باشد. اما در حالت کلی می توان گفت تمامی دستشویی های فرنگی را می توان با استفاده از چند وسیله کاربردی به راحتی نصب نمود.

اگر هنوز توالت فرنگی مورد نظر خود را تهیه نکرده اید، توصیه می کنیم پیش از خرید، حتما به مواردی مثل فضای سرویس بهداشتی خود، نوع سیفون، ویژگی های توالت فرنگی و … توجه کنید. ارتفاع و اندازه توالت فرنگی نیز از جمله مواردی است که حتما باید در نظر گرفته شود، زیرا تاثیر زیادی در راحتی استفاده کنندگان خواهد گذاشت.

همچنین توجه داشته باشید وسایلی که در ادامه به شما معرفی خواهند شد، تنها جهت نصب و یا تعویض توالت فرنگی می باشند، چنانچه قصد تبدیل توالت ایرانی به فرنگی را دارید، روش کار شما و در نتیجه وسایل لازم برای آن نیز تفاوت خواهد داشت.

وسایل لازم برای نصب توالت فرنگی

همانطور که می دانید برای نصب هر گونه تجهیزاتی لازم است تا ابزار و وسایل مخصوص آن را در اختیار داشته باشیم. استفاده از وسایل مناسب، علاوه بر اینکه انجام کار را برای شما آسان تر می کند، می تواند سرعت شما را نیز تا حد زیادی افزایش دهد. یکی دیگر از مسائلی که لازم است پیش از استفاده از وسایل لازم برای نصب توالت فرنگی در نظر داشته باشید، آشنایی با طرز استفاده آن هاست.

ابزار نصب توالت فرنگی

در صورتی که آشنایی لازم با ابزارها را نداشته باشید و در زمینه انجام خدمات فنی تازه کار و کم تجربه باشید، این وسایل نه تنها نمی توانند تاثیری در بهبود عملکرد شما داشته باشند، بلکه ممکن است باعث آسیب دیدن شما نیز شوند. وسایل لازم برای نصب توالت فرنگی ابزار های پیچیده و مخصوصی نیستند و شما می توانید آن ها را در هر جعبه ابزاری پیدا کنید.

دستکش و لباس کار

لباس مناسب و دستکش شاید از نظر فنی جزو وسایل لازم برای نصب توالت فرنگی به شمار نیاید، اما به دلایل بهداشتی استفاده از آن ها بسیار اهمیت دارد. همانطور که می دانید محیط سرویس بهداشتی بسیار آلوده است و در صورتی که موارد بهداشتی را رعایت نکنید ممکن است در خطر ابتلا به بسیار از بیماری ها قرار بگیرید. پس پیش از هر اقدامی جهت تعویض و یا نصب توالت فرنگی، مانند افراد حرفه ای، لباس مناسب بپوشید.

شلنگ رابط توالت فرنگی

شلنگ رابط، در واقع یکی از اجزای توالت فرنگی می باشد نه وسایل لازم برای نصب توالت فرنگی، اما به دلیل آنکه ممکن است هنگام خرید توالت فرنگی به این مورد توجه نکرده باشید، لازم بود تا در قسمت وسایل لازم نام آن را ذکر کنیم. توجه داشته باشید طول شلنگ رابط بین فلاش تانک و توالت فرنگی، باید متناسب با فاصله بین مخزن و دیوار باشد.

انواع پیچ گوشتی دو سو و چهار سو

یکی از رایج ترین ابزار های لازم برای نصب توالت فرنگی، پیچ گوشتی می باشد. از این وسیله که تقریبا تمامی افراد با آن آشنایی دارند به منظور باز و یا بسته کردن پیچ ها استفاده می شود. در نصب توالت فرنگی نیز لازم است تا برای نصب برخی از قطعه ها مانند نشیمنگاه توالت فرنگی از انواع پیچ گوشتی دو سو و یا چهار سو استفاده شود.

انواع پیچ گوشتی دو سو و چهار سو

آچار فرانسه

یکی از شناخته شده ترین و کاربردی ترین ابزار ها آچار فرانسه می باشد. از این وسیله پرکاربرد به منظور باز کردن و یا بستن انواع پیچ و مهره های شش و چهار گوشه استفاده می شود. آچار فرانسه دارای دو فک می باشد که یکی ثابت و دیگری متحرک می باشد، به طوری که فاصله بین این دو فک را می توان با توجه به سایز و اندازه پیچ و مهره ها تنظیم نمود. از آچار فرانسه برای بستن و محکم کردن برخی از مهر و پیچ های توالت فرنگی استفاده می شود.

انبردست

به طور کلی از انبردست برای چرخاندن، نگه داشتن، خم کردن و بریدن بسیاری از قطعات فلزی کوچک استفاده می شود. با استفاده از دهانه این وسیله که از دو اهرم متصل به هم تشکیل شده است، می توان قطعات را نگه داشت. قسمت میانی انبردست ها به گونه ای طراحی شده است که می توان با استفاده از آن سیم و کابل ها را برید.

حلقه مومی توالت فرنگی

در زیر توالت فرنگی حلقه ای نرم قرار دارد که قسمت آبگذر را به سطح زمین متصل کرده و محکم می کند. این واشر یا حلقه مومی که برخی آن را به عنوان بوگیر ژله ای می شناسند، ضد آب بوده و از عبور هوای فاضلاب به بیرون جلوگیری می کند. هنگام نصب توالت فرنگی لازم است تا حلقه مومی قدیمی را برداشته و یک حلقه جدید جایگزین آن کنید.

درزگیر

یکی دیگر از وسایل لازم برای نصب توالت فرنگی درزگیر می باشد. استفاده از درزگیر برای پر کردن فاصله بین محل اتصال توالت فرنگی و سطح زمین لازم است. درزگیر ها انواع مختلفی دارند، توصیه می کنیم برای نصب توالت فرنگی از انواع درزگیر ضد آب و آنتی باکتریال استفاده کنید.

دسته بندی شده در: نصب و تعمیر توالت فرنگی, مجله

ارسال نظر