ارسال آگهی

چه نوع توالت فرنگی بخریم؟ راهنمای خرید توالت فرنگی

این روزها تعداد زیادی از ایرانیان نیز به استفاده از توالت فرنگی تمایل پیدا کرده اند، به طوری که بسیاری از افراد اقدام به تبدیل توالت ایرانی به فرنگی می کنند تا از مزایای این نوع سرویس بهداشتی استفاده کنند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد خرید توالت فرنگی دارند، در ادامه این مطلب با راهنمای خرید توالت فرنگی همراه ما باشید:

راهنمای خرید توالت فرنگی

پیش از خرید توالت فرنگی لازم است تا اطلاعات کاملی در مورد کارکرد انواع توالت های فرنگی، سایز و اندازه آن ها و سیستم تخلیه این نوع توالت داشته باشید. در این مطلب ما به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید به درستی و با توجه به نیاز های خود بهترین نوع توالت فرنگی مناسب خود را خریداری کنید:

اهمیت فضای سرویس بهداشتی در خرید توالت فرنگی

اولین مسئله ای که باید پیش از خرید توالت فرنگی در نظر داشته باشید، فضای سرویس بهداشتی شماست. مهم ترین نکته ای که در این زمینه باید مورد توجه شما قرار گیرد، فاصله میان دیوار تا محل خروج فاضلاب است. انواع مختلفی از توالت های فرنگی با سایز های مختلف در بازار وجود دارند که شما باید با توجه به این مسئله متناسب ترین نوعشان را انتخاب کنید.

 راهنمای خرید توالت فرنگی

توجه به این نکته که توالت فرنگی چه حجمی از فضای سرویس بهداشتی شما را اشغال خواهد کرد نیز بسیار اهمیت دارد. به طور کلی توالت فرنگی های دایره شکل نسبت به نوع بیضی شکل آن فضای کمتری می گیرند و هزینه کمتری نیز برای شما به همراه خواهد داشت.

توالت فرنگی وال هنگ یا دیواری نیز برای سرویس های بهداشتی کوچک گزینه بسیار مناسبی است. این نوع توالت فرنگی همچنین می تواند ظاهری بسیار زیبا و شیک برای سرویس بهداشتی شما ایجاد کند. البته توجه داشته باشید نوع و جنس دیوار، و همچنین فضای خالی پشت دیوار برای نصب توالت فرنگی وال هنگ بسیار اهمیت دارد.

نکته مهم دیگری که در مورد خرید توالت فرنگی باید به آن توجه کنید، نوع دکوراسیون سرویس بهداشتی شماست. به طور مثال اگر به دکوراسیون های لوکس علاقه دارید، می توانید از توالت فرنگی هایی استفاده کنید که دارای سیستم نور پردازی و پخش موسیقی اتوماتیک می باشند.

سیفون توالت فرنگی را از یاد نبرید!

یکی از مهم ترین قسمت های هر توالت فرنگی سیفون آن است. در واقع سیفون کارآمد را می توان مهم ترین ویژگی یک توالت فرنگی خوب دانست. برخی از انواع سیفون های توالت فرنگی آب را با استفاده از فشار و مکش تخلیه می کنند و برخی دیگر آب را به صورت چرخشی و آرام خارج می کنند. معمولا سیفون های توالت فرنگی نوع دوم گزینه مناسب تری برای سرویس بهداشتی های خانگی می باشند.

سیفون توالت فرنگی را از یاد نبرید!

توجه به نوع توالت فرنگی هنگام خرید توالت فرنگی

امروزه توالت ها با تنوع بسیار زیادی تولید می شوند که همین مسئله ممکن است خریداران را هنگام خرید توالت فرنگی گیج کند. در حالت کلی توالت های فرنگی در دو مدل یک تکه و دو تکه ساخته می شوند. توالت فرنگی های یک تکه، نسبت به نوع دیگر آن گران تر می باشند اما در مقابل نظافت و شست و شوی توالت فرنگی های در این مدل بسیار آسان تر است.

در توالت فرنگی های دو تکه، مخزن و کاسه توالت فرنگی از یکدیگر جدا می باشند. علاوه بر قیمت پائین تر این نوع توالت فرنگی ویژگی مثبت دیگری که توالت فرنگی های دو تکه دارند، امکان تعویض هر یک از بخش های مجزای آن می باشد. به طور مثال اگر کاسه توالت شما دچار شکستگی شود، می توانید بدون نیاز به تعویض کل توالت فرنگی، تنها کاسه جدید را جایگزین کرده و از همان سیفون قبلی استفاده کنید.

در ساخت جزئیات توالت های فرنگی نیز تنوع بسیاری وجود دارد. توصیه می کنیم هنگام خرید توالت فرنگی از فروشنده بخواهید تمامی ویژگی های جزئی هر مدل توالت را به شما توضیح دهد تا بتوانید با توجه به نیاز خود مناسب ترین توالت فرنگی را خریداری کنید.

یکی از ویژگی هایی که برخی از توالت های فرنگی دارند، خاصیت آنتی باکتریالی است. سطح این نوع توالت های فرنگی به گونه ای ساخته شده است که در مقابل رشد باکتری ها مقاوم بوده و همچنین از زنگ زدگی و پوسیدگی اجزای توالت فرنگی جلوگیری می کند.

توجه به نوع توالت فرنگی هنگام خرید توالت فرنگی

نوع کاسه توالت و اندازه پایه توالت فرنگی نیز از دیگر ویژگی های مهمی است که حتما باید هنگام  خرید توالت فرنگی به آن توجه کنید. ارتفاع توالت فرنگی نقش بسیار تعیین کننده ای در راحتی فرد استفاده کننده از آن دارد؛ بنابراین توصیه می کنیم حتما با توجه به طول قدتان توالت فرنگی استاندارد و مناسب خود را انتخاب کنید.

ویژگی های کاسه توالت فرنگی نیز از دیگر مسائل مهم در میزان راحتی افراد هنگام استفاده از توالت است. برخی از انواع توالت فرنگی دارای لبه های برآمده می باشند که هم نشستن را راحت تر می کنند و هم از پاشیدن آب به خارج از کاسه جلوگیری می کنند.

نوع پیشرفته تری از توالت فرنگی های وجود دارند که مجهز به سکوی متحرک می باشند. این سکو با توجه به حرکت های شخص نشسته بر روی توالت فرنگی خود را انطباق داده و از این طریق بیشترین میزان راحتی هنگام استفاده از توالت فرنگی را برای او ایجاد می کند.

یکی دیگر از انواع پرطرفدار توالت های فرنگی، توالت فرنگی بیده دار یا خودشور می باشد. استفاده از این نوع توالت فرنگی برای افراد مسن، کودکان و همینطور افراد بیمار بسیار مناسب می باشد. کارکرد این نوع توالت فرنگی به این گونه است که فرد پس از اتمام کار دکمه ای را فشار داده و سیستم خودشور به صورت اتوماتیک شروع به شستن فرد می کند.

دسته بندی شده در: نصب و تعمیر توالت فرنگی, مجله

ارسال نظر