ارسال آگهی

راهکارهایی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی

رفع گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی در صورتیکه این گرفتگی خیلی شدید نباشد، با استفاده از لوله بازکن دستی، محلول لوله بازکنی و یا با استفاده از باز کردن سیفون ظرفشویی امکان پذیر می باشد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که حین ظرف شستن ببینید که آب داخل سینک تخلیه نمی شود و برای حل آن به دنبال پیدا کردن دلیل آن بوده اید، در ادامه راهکارهایی برای حل این مشکل پرداخته ایم.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشوییدر صورتیکه گرفتگی لوله شدید نباشد، خودتان با بکار بردن راهکارهایی ساده می توانید مشکل گرفتگی لوله را برطرف کنید، اما در صورتیکه گرفتگی لوله فاضلاب شدید باشد و قادر به بازکردن گرفتگی لوله نیستید می توانید کار را به یک فرد متخصص و با تجربه بسپارید. در هر شهری که حضور دارید می توانید تنها با سرچ عبارت لوله بازکنی شهر مورد نظر به اطلاعات افراد فنی در این زمینه دسترسی داشته باشید مثلا اگر ساکن کرج هستید، می توانید با سرچ عبارت لوله بازکنی کرج به اطلاعات افراد لوله بازکن در کرج دسترسی داشته باشید و رفع گرفتگی لوله را به آنها بسپارید.

چه عواملی باعث می شود تا لوله فاظلاب ظرفشویی مسدود شود؟

گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی معمولا بر اثر عوامل مختلفی بوجود می آید که البته به دلیل اینکه در زیر سینک ظرفشویی و در انتهای لوله قسمتی وجود دارد که خمیده شکل است، این قسمت به شترگلو یا همان سیفون معروف است. این قسمت به دلیل خمیده بودن و گیر کردن مواد اضافی و آشغالهای ریزی که از طریق سینک ظرفشویی وارد آن می شود، اغلب دچار گرفتگی می شود و شما شاهد بالا آمدن آب در سینک ظرفشویی خواهید شد. مهم ترین مزیت شترگلو جلوگیری کردن از نفوذ بوی بد چاه فاضلاب به محیط داخل ساختمان است.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی

رایج ترین علت و رفع گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی

  • ریختن اضافه های غذا در سینک: این اضافات غذا به مرور زمان بر روی هم انباشته شده و مانع از تخلیه آب می شود لذا برای جلوگیری از این مشکل باید از ورود این مواد به داخل سینک ظرفشویی جلوگیری کنید. این کار با گذاشتن سبد یا صافی برای سینک ظرفشویی امکان پذیر است.
  • گیر کردن درب بطری های پلاستیکی از جمله شایع ترین علت های گرفتگی لوله فاضلاب سینک ظرفشویی می باشد، لذا در هنگام ظرف شستن دقت داشته باشید که درب بطری ها به داخل چاه نرود.
  • پرزهایی که به هر دلیلی وارد سینک می شوند و سپس وارد شترگلو می شوند، اگر حجم این پرزها به مرور زمان بیشتر از یک مقداری شود، شترگلو دچار گرفتگی می شود. برای جلوگیری از وارد شدن پرزها به داخل سینک از شستن هر گونه پارچه ای به خصوص پارچه های حوله در داخل سینک ظرفشویی خودداری نمایید.

راهکار هایی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی

اگر گرفتگی لوله شدید نباشد، می توانید با استفاده از لوله بازکن دستی یا همان چاه بازکن مشکل گرفتگی سینک ظرفشویی را برطرف کنید. این لوله بازکن های دستی که به تلنبه لوله بازکن هم معروفند، با فشار آوردن و تبادل هوا، گرفتگی لوله را برطرف می کنند. راهکار دیگری که برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی وجود دارد، استفاده از محلول های لوله بازکن می باشد که این محلول ها می تواند شیمیایی باشند و از بیرون تهیه کنید و یا می تواند خانگی باشد و خودتان با استفاده از موادی که در منزل دارید این محلول را بسازید، که می تواند با استفاده از نشاسته و سرکه و… می توان این محلول را تهیه کرد.

رفع گرفتگی سینک

اگر احساس کردید گرفتگی سینک از قسمت شترگلو می باشد، برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی می توان قسمت شترگلو ظرفشویی را باز کرد و محتویات داخل آن که راه عبور آب را بسته است، تخلیه کنید و آن را به کمک مواد شوینده بشویید تا چربی ها و مواد اضافی از آن پاک شوند. شتر گلو در زیر سینک قرار دارد و اغلب به صورت مخروطی شکل است که معمولا به راحتی باز و بسته می شود.

گاهی اوقات پیش می آید که لوله به سختی گرفته است و با استفاده از روش های ساده گرفتگی آن برطرف نمی شود، مثلا سیمان یا چسب در داخل لوله ریخته و با این روش ها لوله باز نمی شود در این صورت حتما کار را به افراد لوله بازکن حرفه ای بسپارید تا مشکلتان را در کمترین زمان به صورت کامل حل کنند. اگر در شهر مشهد زندگی می کنید، می توانید اطلاعات و مشخصات افراد فنی و با تجربه در زمینه لوله بازکنی مشهد به تفکیک رضایت سنجی از مشتریان قبلی مشاهده کنید و رفع مشکل گرفتگی چاه و رفع گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی خود را به آنها بسپارید.

دسته بندی شده در: لوله بازکنی, مجله

ارسال نظر