ارسال آگهی

۱۰ روش برای از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

انتشار بوی بد فاضلاب در سرویس بهداشتی یا فضای خانه می تواند بسیار آزار دهنده باشد. بوی بد توالت فرنگی ممکن است تنها گاهی اوقات باشد و یا به صورت دائم به مشام برسد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به شما 10 روش برای از بین بردن بوی بد توالت فرنگی معرفی کنیم:

10 روش برای از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

در صورتی که هیچ یک از روش های زیر برای از بین بردن بوی بد توالت فرنگی نتوانست مشکل شما را حل کند، توصیه می کنیم حتما از یک فنی کار متخصص بخواهید تا لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی شما را بررسی کند. یکی از اصلی ترین دلایل انتشار بوی بد در سرویس بهداشتی، مشکلات مربوط به گرفتگی چاه فاضلاب می باشد که افراد فنی کار می توانند با استفاده از ابزار و محلول های مناسب به سرعت آن را برطرف نمایند.

10 روش برای از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

1- بستن درب توالت فرنگی

یکی از بهترین اقداماتی که می توانید به منظور جلوگیری از انتشار بودی بد توالت فرنگی در سرویس بهداشتی انجام دهید، بستن درب توالت فرنگی است. با این کار می توانید تا حد زیادی بوی نامطبوع را کاهش داده و همچنین از آلوده شدن فضای سرویس بهداشتی خود پیشگیری کنید. در صورتی که درب توالت فرنگی شما دچار شکستگی شده است، در اولین فرصت اقدام به تعویض آن و نصب درب توالت فرنگی جدید کنید.

2- استفاده از تهویه مناسب

در صورتی که سرویس بهداشتی شما دارای تهویه و یا پنجره ای برای خروج هوای نامطبوع داخل نباشد، طبیعی است که بوی بد توالت فرنگی در فضا منتشر شود. بنابراین حتما به این نکته توجه داشته باشید که یک تهویه متناسب با ابعاد سرویس بهداشتی خود نصب نمایید، تا هوا گردش کرده و بوی بد بیرون رود.

استفاده از تهویه مناسب

3- شست و شوی توالت فرنگی

نظافت و شست و شوی توالت فرنگی به صورت مرتب و به روش صحیح، از دیگر روش هایی است که باعث از بین رفتن بوی بد توالت فرنگی می شود. در صورتی که به تازگی اقدام به نصب توالت فرنگی کرده اید، توصیه می کنیم حتما روش صحیح شست و شو و ضد عفونی کردن دستشویی فرنگی را آموخته و همچنین وسایل مورد نیاز برای انجام این کار را تهیه کنید.

4- اسپری و قرص های ضد عفونی کننده

امروزه می توانید به راحتی قرص و اسپری های ضد عفونی کننده توالت فرنگی را از بازار تهیه کرده و علاوه بر اینکه بوی بد توالت فرنگی خود را از بین می برید، سرویس بهداشتی خود را کاملا پاکیزه و ضد عفونی کنید. ضد عفونی کننده ها انواع مختلفی دارند، به طور مثال بعضی از مدل های قرص های ضد عفونی کننده را می توان درون کاسه توالت فرنگی قرار داد تا پس از هر بار استفاده از فلاش تانک، خیس شده و فعال شوند.

5- استفاده از سیفون

در بسیاری از مواقع علت اینکه بوی بد در فضای سرویس بهداشتی باقی می ماند این است که کشیدن سیفون را فراموش می کنید. اگر سیفون توالت فرنگی شما نمی تواند به طور کامل شست و شو را انجام دهد، توصیه می کنیم از یک سیفون جدید با مخزن بزرگتر استفاده کنید. برخی از انواع سیفون ها عملیات تخلیه را با فشار و مکش انجام می دهند و برخی دیگر آب را به صورت چرخشی تخلیه می کنند.

6- ترکیبات خانگی برای از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

شما می توانید با استفاده از چند ترکیب طبیعی و ساده خانگی، بوی بد توالت فرنگی خود را به راحتی از بین ببرید. در ادامه چند مورد از بهترین ترکیبات برای رفع بوی بد توالت فرنگی را به شما معرفی می کنیم:

ترکیبات خانگی برای از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

  • جوش شیرین: یکی از مواد خانگی که می تواند به خوبی بوی نامطبوع را جذب کرده و از بین ببرد، جوش شیرین است. برای استفاده از این ماده تنها کافی است تا مقداری جوش شیرین را در یک ظرف کوچک ریخته و درون سرویس بهداشتی قرار دهید.
  • سرکه سفید: این ماده نیز توانایی زیادی در جذب انواع بو های نامطبوع دارد. شما می توانید سرکه سفید را نیز مانند جوش شیرین درون ظرفی ریخته و در سرویس بهداشتی بگذارید. توجه داشته باشید که لازم است سرکه درون ظرف را هر چند وقت یکبار تعویض کنید.
  •  سرکه و آبلیمو: شما می توانید آب، سرکه و آبلیمو را به میزان مساوی با یکدیگر ترکیب کرده و درون یک بطری اسپری بریزید. حالا می توانید با اسپری کردن این محلول در فضای سرویس بهداشتی خود به راحتی بوی بد توالت فرنگی را از بین ببرید.

7- اسانس و خوشبو کننده ها

با کمک انواع خوشبو کننده ها می توانید رایحه مطلوبی در فضای سرویس بهداشتی خود ایجاد کنید. خوشبو کننده ها انوع مختلفی دارند که شما می توانید به دلخواه خود هر یک از آن ها را انتخاب کنید. برخی از مواد پاک کننده دارای خوشبو کننده می باشند که شما می توانید با استفاده از آن ها، علاوه بر تمیز کردن سرویس بهداشتی خود، فضای آن را نیز خوشبو کنید.

اسانس ها راه دیگری هستند برای خوشبو کردن محیط سرویس بهداشتی، شما می توانید تکه های پنبه را به اسانس مورد علاقه خود آغشته کرده و آن ها را درون ظرفی ریخته و در توالت خود قرار دهید. هنگام خرید اسانس یا انواع خوشبو کننده ها توجه داشته باشید که رایحه های تند مناسب فضای سرویس بهداشتی نیستند و استفاده از آن ها حتی ممکن است آزار دهنده باشد.

8- عود و شمع های معطر

شما می توانید با قرار دادن عود و شمع های معطر در سرویس بهداشتی خود، علاوه بر اینکه دکوراسیون منزل خود را زیبا تر می کنید، بوی بد توالت فرنگی را نیز از بین ببرید. شمع و عود ها نیز دارای رایحه های مختلفی می باشند که می توانید مطابق با سلیقه خود عطر دلخواهتان را از میان آن ها انتخاب کنید. همچنین روشن کردن شمع و عود باعث می شود انرژی مثبت در محیط خانه شما جریان پیدا کند.

عود و شمع های معطر

9- چوب کبریت

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید استفاده از چوب کبریت چقدر می تواند در رفع بوی بد توالت فرنگی موثر باشد! تنها کافی است تا چند چوب کبریت را در سرویس بهداشتی خود روشن کرده و پس از مدتی خاموش کنید. گوگردی که در اثر سوختن چوب کبریت به وجود می آید می تواند بوی بد را خیلی سریع جذب کرده و از بین ببرد.

10- گل و گیاه

استفاده از گیاهان و گل های خوشبو در سرویس بهداشتی علاوه بر اینکه باعث پاکیزه شدن هوای محیط می شود، می تواند فضای بسیار زیبایی را نیز برای شما ایجاد کند. در صورتی که سرویس بهداشتی شما به اندازه کافی بزرگ است و شرایط قرار دادن گل و گیاه در آن جا را دارید، توصیه می کنیم حتما این روش را برای از بین بردن بوی بد توالت فرنگی خود امتحان کنید.

دسته بندی شده در: نصب و تعمیر توالت فرنگی, مجله

ارسال نظر