ارسال آگهی

انواع سیفون توالت فرنگی و مشکلات رایج سیفون

یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های هر توالت فرنگی، سیفون آن است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا تمام اطلاعات لازم در مورد سیفون توالت فرنگی را با به صورت زیر بررسی کنیم:

سیستم به کار رفته در توالت و سرویس بهداشتی نیز مانند تمامی فناوری هایی که در خدمت انسان امروزی است، با گذشت زمان پیشرفت های بسیاری کرده است. امروزه که مسائل بهداشتی و نظافتی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است، سیستم استفاده شده در سرویس های بهداشتی نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده اند.

سیفون توالت فرنگی و مشکلات رایج سیفون

سیفون توالت فرنگی چیست و چه کاربردی دارد؟

سیفون وظیفه تخلیه فاضلاب و تمیز کردن توالت را بر عهده دارد و به طور کلی از مکانیزم بسیار ساده ای برخوردار است. به این صورت که پس از فشار دادن دکمه یا دستگیره سیفون توالت فرنگی، آب نگهداری شده در مخزن با فشار و چرخش تخلیه شده و به سمت فاضلاب هدایت می شود. سپس مقداری آب را جهت جلوگیری از انتشار بو داخل کاسه توالت می ریزد.

مدل های مختلف سیفون توالت فرنگی

سیفون های توالت فرنگی دارای انواع مختلفی می باشند. برخی از این سیستم های تخلیه فاضلاب از نظر عمق آب بندی و شکل با یکدیگر تفاوت دارند. همچنین سیفون توالت ممکن است اصطلاحا راه بند باشد. از سیفون راه بند در سیستم های فاضلاب شهری استفاده می شود تا از نفوذ گاز های مضر و حشرات موذی به لوله فاضلاب جلوگیری شود.

در این جا به توضیح در مورد دو نوع از پرکاربرد ترین انواع سیفون های توالت فرنگی می پردازیم:

سیفون توالت فرنگی Wash down

این مدل از سیفون ها بیشتر در توالت فرنگی های اروپایی به کار برده می شوند. نحوه کار سیفون wash down به این صورت است که برای تخلیه فاضلاب، از فشار آبی که در مخزن وجود دارد استفاده می کند.

مدل های مختلف سیفون توالت فرنگی

سیفون توالت فرنگی Siphonic

سیستم به کار رفته در این نوع سیفون به گونه ای است که با استفاده از فشار آب و ایجاد مکش فاضلاب را تخلیه می کند. این مدل سیفون ها به شکل U یا S هستند که از یک طرف به کاسه توالت و از طرف دیگر به فاضلاب متصل می شوند.

مشکلات رایج مربوط به سیفون توالت فرنگی

خراب شدن سیفون توالت فرنگی باعث ایجاد بوی بد و ایجاد فضای نامطلوبی داخل سرویس بهداشتی می شود. همچنین استفاده نکردن از سیفون ممکن است به گرفتگی لوله و بالا زدن فاضلاب منجر شود، به این دلایل است که تعمیر فلاش تانک توالت فرنگی و رفع مشکلات آن اهمیت بسیاری دارد.

حجم مخزن: اگر مخزن سیفون که وظیفه نگهداری آب را بر عهده دارد، حجم مناسبی نداشته و قادر نباشد میزان کافی آب در خود ذخیره کند،باعث بروز مشکلاتی در کل فرایند تخلیه فاضلاب می شود. بهتر است هنگام خرید سیفون توالت فرنگی، به حجم آن توجه کنید تا بعدا دیگر نیازی به تعویض آن نداشته باشید.

پیچ ها و دریچه: اگر دریچه سیفون به درستی و کامل باز و بسته نشود، منجر به بروز مشکل در عملکرد سیفون می شود. همچنین برای درست کار کردن سیفون لازم است تمامی اتصالات، پیچ و مهره ها به درستی بررسی شوند.

جرم گرفتگی: سیفون توالت فرنگی ممکن است به مرور زمان دچار جرم گرفتگی شود و عملکرد سیفون و بخش های مختلف آن مثل شناور را مختل کند. بنابراین در دوره های زمانی منظم نسبت به چک کردن این مورد اقدام نمایید.

مشکلات مربوط به سیفون توالت فرنگی

رایج ترین مشکلات سیفون توالت فرنگی مربوط به شناور یا فلوتر می باشند که ما در اینجا پس از توضیح مختصری در مورد شناور سیفون توالت فرنگی به بررسی چند مورد از آن ها می پردازیم:

وظیفه شناور یا فلوتر سیفون توالت فرنگی

وظیفه شناور داخل سیفون این است که سطح آب داخل مخزن را تنظیم کند. در واقع پس از اینکه آب داخل مخزن به حد کافی رسید، شناور دستور توقف جریان آب را می دهد. شناور ممکن است به دلایل مختلفی خراب شده و در نتیجه مخزن سیفون به درستی پر نشود. و یا برعکس، بیش از حد آب گرفته و سریز شود.

از جمله رایج ترین مشکلات شناور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زاویه بسته شدن فلوتر: شناور سیفون باید به گونه ای بسته شود که محل خارج شدن آب از آن کاملا بر سطح کف مخزن سیفون عمود باشد. اگر شناور به صورت کج و نادرست نصب شود، باعث بسته نشدن کامل شیر می شود.

درست کار نکردن توپی: توپی داخل سیفون ممکن است پس از مدتی سوراخ شده و به دلیل وارد شدن آب به درونش، دیگر روی آب نماند و دچار خطا در اندازه گیری حجم آن شود. برای حل این مشکل کافی است توپی را عوض کرده و یا پس از خالی کردن آب آن، سوراخ را با چسب ضد آب بپوشانید.

رگلاژ یا تنظیم فلوتر: شناور ها انواع مختلفی دارند، در برخی از آن ها می توان طول شناور را تنظیم کرد تا توپی قدرت بیشتری برای فشار آوردن به آب داشته باشد و در نتیجه از نشت آب سیفون توالت فرنگی جلوگیری شود.

دسته بندی شده در: نصب و تعمیر فلاش تانک, مجله

ارسال نظر