ارسال آگهی

✔ مزایا و معایب کولر گازی پرتابل چیست؟

در سایت فنی کارا آگهی افراد فنی جهت ارائه انواع فعالیت های مربوط به کولر گازی پرتابل، از میان تعداد بیشماری متقاضی گلچین شده که در این مطلب قرار است با افزایش سطح اطلاعات فنی، خود جهت رفع انواع معایب کولر گازی پرتابل اقدام نمایید و یا پس مطالعه صفحه در صورت نیاز می توانید، مشکل را با تعمیرکاران ما در میان گذاشته و از راهنمایی و خدمات فوری آنها در محل بهره مند شوید.

نکاتی که در این صفحه درباره کولر گازی پرتابل خواهیم آموخت:

نحوه کارکرد کولر گازی پرتابل چیست؟

در کولر گازی پرتابل، کمپرسور در داخل خود دستگاه تعبیه شده و نیاز به نصب موتور جداگانه نیست. همچنین در کولر سیار که به آسانی قابل حمل می باشد، دو عدد کمپرسور وجود دارد که یکی از بالا عمل انتقال جریان هوای خنک را انجام می دهد و دیگری از پایین و پشت دستگاه. از این رو در محلی که کولر گازی پرتابل نصب شده، وجود یک دریچه جهت خروج باد گرم ضرورت دارد. به همین دلیل مناسب ترین مکان برای جای دادن کولر پرتابل، نزدیک پنجره و یا یک منفذ می باشد.

استفاده از کولر سیار در منزل

کولر گازی سیار (قابل حمل) در هوای گرم، بهترین گزینه برای آسایش شماست.

 مهم: مژده به شهروندان شهرستانی! اگر برای نصب کولر سیار انرژی و زمان کافی ندارید، می توانید برای نصب کولر گازی در مشهد با مجموعه فنی کارا بدون نیاز به مراجعه حضوری و یا اتلاف وقت جهت بازدید از مکان تعمیرگاه های مختلف فقط با سپردن آدرس این وب سایت در حافظه خود و یک هماهنگی تلفنی، از خدمات نزدیکترین نصابان کولر گازی پرتابل درب منزل بهره مند شوید.

مزایا و معایب کولر گازی پرتابل چیست؟

بهتر است بدانید از مهم ترین مزایای کولر گازی پرتابل، ایجاد سرمایش مطلوب و بدون رطوبت می باشد. همچنین کولر سیار از ورود هوای آلوده بیرون به داخل جلوگیری کرده و همانند کولرهای آبی گرد و غبار و نیز آلودگی ها را از بیرون به فضای داخل انتقال نمی دهد. در بعضی از مکان ها که امکان نصب کمپرسور در محیط بیرون وجود ندارد، از کولر گازی سیار استفاده می کنند.

در کولرهای گازی قابل حمل که جدیداً وارد بازار شده است، محفظه ای جهت ذخیره آبی که از لوله درین خارج می شود قرار داده اند تا دیگر نیازی به لوله نداشته باشید. می دانید که لوله درین، جهت خروج آب ناشی از تعرق مورد نیاز است که با وجود این محفظه آب به داخل آن ریخته و نیاز به لوله درین نیست. در صورتیکه محفظه پر شود کولر گازی پرتابل پیغام خطا داده و شما می توانید با متصل کردن شیلنگ مخصوص، محفظه را از آب خالی نمایید.

مزایای کولر گازی پرتابل

کولر سیار بسیار سبک و قابل حمل بوده و نصب آن نسبت به کولر اسپلیت راحتر است.

از دیگر مزیت های اصلی کولر گازی سیار، می توان به سهولت در نصب آن اشاره نمود. از دغدغه هایی که هنگام خرید کولر گازی اسپلیت با آن مواجه می شویم، نصب آن می باشد که در صورت راه اندازی غیر اصولی و  یا عدم رعایت استانداردهای لازم پس از کمی استفاده در آینده حتماً برایمان دردسر ساز خواهد شد.

نصب کولر گازی از نوع اسپلیت علاوه بر هزینه های نسبتاً بالایی که دارد، نیازمند محلی مناسب جهت نصب کمپرسور و نیز سیم کشی جداگانه برای برق کولر می باشد. خوبی کولر گازی پرتابل اینست که نیاز به نصب تخصصی نداشته، کافیست پریز آن را به برق متصل نمایید و لوله ی انعطاف پذیری که جهت خروج هوای داغ کمپرسور در نظر گرفته شده است را از محیط داخل به بیرون خروج دهید.

آشنایی با معایب کولر گازی پرتابل

کولر سیار علاوه بر مزایای منحصر به فردی که دارد، بی شک دارای معایبی است که از جمله می توان به صدای آن اشاره کرد. چون کمپرسور در داخل خود دستگاه تعبیه شده، طبیعی است که صدای آن در محیط داخل به گوش برسد. اما راه حل رفع صدای ناشی از کولر گازی پرتابل چیست؟ برای رفع این مشکل، برخی از تولیدکنندگان کولرهای گازی پرتابل با عایق بندی مناسب و استفاده از تکنولوژی روز، توانسته اند تا حدودی در کاهش صدای حاصل از کمپرسور به صورت موفق عمل کنند.

معایب کولر گازی پرتابل

یکی از معایب کولر گازی پرتابل، نیاز صد درصدی آن به یک دریچه برای خارج نمودن هوای گرم ناشی از کمپرسور می باشد.

از دیگر معایب کولر گازی پرتابل، می توان به عدم پشتیبانی از متراژهای بیشتر از ۳۰ متر، برای گرمایش و سرمایش اشاره کرد که علت مناسب نبودن این کولرها استفاده از کمپرسورهای کوچک و قابل حمل در داخل آنها می باشد. در صورتی که بخواهید متراژهای بالاتری را خنک کنید، نیاز به یک کمپرسور بزرگتر دارید که در این مدل ها قابل استفاده نمی باشد، چون دیگر قابل حمل نخواهند بود. برای بالا بردن سطح اطلاعات عمومی خود از اینکه کولر گازی کوچک ایستاده برای چه مکان هایی مناسب تر است؟ می توانید این مطلب را در صفحه مربوطه دنبال نمایید.

عمده ترین دلایل خنک نکردن کولر سیار

از اصلی ترین دلایل خنک نکردن کولر گازی سیار می توان موارد زیر را برشمرد:

  1. عدم تنظیمات درست ترموستات
  2. کثیفی یا خرابی کندانسور کولر سیار
  3. وجود هر گونه ایراد در کمپرسور کولر گازی
  4. خرابی و نقص در موتور فن کولر
  5. قرار گرفتن کولر گازی در محل نامناسب

دسته بندی شده در: نصب کولر گازی, مجله, معرفی, راهنمای خرید

ارسال نظر