ارسال آگهی

راهنمای نگهداری و استفاده از توالت فرنگی به شیوه صحیح

این روزها بسیاری از مردم علاقه مند هستند تا سبک زندگی مدرن و اروپایی را تجربه کنند و به همین دلیل اقدام به نصب توالت فرنگی و یا تعویض توالت ایرانی با فرنگی می کنند. برخی از افراد نیز به دلیل مزیت هایی که استفاده از توالت فرنگی دارد، تمایل دارند تا از این نوع توالت استفاده کنند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به تازگی استفاده از توالت فرنگی را شروع کرده اید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شیوه صحیح نگهداری و استفاده از این نوع توالت را به شما آموزش دهیم:

راهنمای استفاده از توالت فرنگی

ایرانیان معمولا تصور می کنند نگهداری و استفاده از توالت فرنگی کار بسیار ناخوشایندی است، زیرا باعث انتقال آلودگی و بیماری از فردی به فرد دیگر می شود و به همین دلیل تمایلی به استفاده از این نوع توالت ندارند. اما استفاده از این نوع توالت فرنگی برای بسیاری از افراد که دچار مشکلاتی مانند کمر درد یا زانو درد می باشند، اجتناب ناپذیر است. در ادامه ما شما را راهنمایی خواهیم کرد تا چگونه به بهترین نحو از توالت فرنگی خود استفاده و نگهداری کنید.

نظافت و ضد عفونی کردن توالت فرنگی

اولین مسئله که لازم است هنگام استفاده از توالت فرنگی در نظر داشته باشید، نحوه نظافت و ضد عفونی کردن آن است. بهتر است شست و شوی توالت فرنگی را با برنامه ریزی و به طور مرتب انجام دهید تا از جمع شدن آلودگی ها در سرویس بهداشتی جلوگیری شود. روشن است استفاده از آب به تنهایی برای شست و شوی توالت فرنگی کافی نبوده و لازم است از مواد شوینده مناسب برای این کار استفاده کنید.

برخی از انواع شوینده های شیمیایی ممکن است باعث کدر و  لک شدن سنگ توالت فرنگی شما شوند، بنابراین پیش از خرید هر گونه مواد شوینده برچسب توضیح محصول آن را به خوبی مطالعه کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که شوینده های شیمیایی ممکن است باعث بروز حساسیت در شما شوند، در این صورت بهتر است از انواع شوینده های بدون بو استفاده کنید.

نظافت و ضد عفونی کردن توالت فرنگی

به منظور رعایت بهداشت، ضد عفونی کردن محیط سرویس بهداشتی مخصوصا توالت فرنگی اهمیت بسیاری دارد. یکی از بهترین شیوه های ضد عفونی کردن توالت فرنگی، استفاده از قرص های مخصوص این کار است. قرص های ضد عفونی کننده درون کاسه توالت فرنگی قرار گرفته و با هر بار استفاده از سیفون، فعال شده و محیط را ضد عفونی می کنند. استفاده از اسپری های ضد عفونی کننده نیز گزینه مناسبی خواهد بود. همچنین شما می توانید از مواد ضد عفونی کننده طبیعی مانند سرکه، آبلیمو و جوش شیرین استفاده کنید.

جلوگیری از گرفتگی توالت فرنگی

یکی از اصلی ترین دلایل گرفتگی توالت فرنگی، افتادن وسایل مختلف درون چاه است. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند انداختن دستمال کاغذی درون توالت باعث ایجاد مشکل نمی شود در صورتی که اینطور نیست. دستمال کاغذی می تواند مسیر عبور آب را بند آورده و در نتیجه موجب گرفتگی چاه فاضلاب شود.

استفاده از کاور توالت فرنگی

یکی از وسایلی که می تواند هنگام استفاده از توالت فرنگی خیال شما را از بابت آلودگی ها راحت کند، کاور مخصوص توالت فرنگی است. این کاور ها را می توان به راحتی بر روی نشیمنگاه توالت فرنگی نصب کرده و در مواقع نیاز آن را تعویض نمود. استفاده از این محصول مخصوصا زمان هایی که از توالت فرنگی های عمومی استفاده می کنید، می تواند بسیار مفید باشد.

استفاده از کاور توالت فرنگی

اهمیت سیفون در استفاده از توالت فرنگی

داشتن سیفون مناسب و سالم، یکی از مهم ترین قسمت های هر توالت فرنگی است که اصلا نباید از آن غافل شوید. همانطور که می دانید عملیات اصلی شست و شو و تخلیه پس از استفاده از توالت فرنگی، بر عهده سیفون می باشد، در نتیجه بسیار اهمیت دارد که سیفون بتواند به خوبی عمل کند.

به این نکته توجه داشته باشید که هیچگاه پس از استفاده از توالت فرنگی نباید کشیدن سیفون را فراموش کنید. پیش از کشیدن سیفون حتما درب توالت فرنگی را ببندید تا آبی که برای شست و شو وارد کاسه توالت فرنگی می شود، به بیرون پاشیده نشده و محیط سرویس بهداشتی را آلوده نکند.

کودکان و استفاده از توالت فرنگی

در صورتی که در منزل شما کودکان نیز از توالت فرنگی استفاده می کنند، باید بیش از پیش به مسائل بهداشتی و نظافت توالت فرنگی خود اهمیت دهید. زیرا پوست کودکان در مقایسه با افراد بزرگسال بسیار حساس تر بوده و احتمال بروز مشکلات و عفونت در آن ها بیشتر است. همچنین کودکان ممکن است به مواد شوینده ای که از آن ها برای شست و شوی توالت فرنگی استفاده کرده اید حساسیت نشان دهند.

در صورتی که کودک شما در سنین پائین قرار دارد توصیه می کنیم ابتدا برای آموزش دستشویی رفتن به آن ها از توالت مخصوص کوک استفاده کنید. وسایلی نیز در بازار موجود است که می توانید آن ها را بر روی توالت فرنگی قرار داده و اندازه نشیمنگاه را مناسب فرزند خود کنید. قرار دادن یک صندلی در زیر پای کودک نیز می تواند به حفظ تعادل او هنگام استفاده از توالت فرنگی کمک کند.

کودکان و استفاده از توالت فرنگی

دسته بندی شده در: نصب و تعمیر توالت فرنگی, مجله

ارسال نظر