ارسال آگهی

عیب یابی مشکلات رایج توالت فرنگی

در عیب یابی مشکلات رایج توالت فرنگی ابتدا به شرح این مشکلات پرداخته سپس نسبت به برطرف کردن آنها راه حل ها و راهکارهایی را پیشنهاد می دهیم تا بتوانید در مواقعی که مشکل توالت فرنگی منزلتان حاد نیست، بتوانید خودتان نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنید ولی در صورتیکه مشکل حاد است نباید ریسک کنید و حتما برطرف کردن این مشکل را به دست افراد باتجربه و ماهر بسپارید. اگر نیاز به خدمات نصب و تعمیر توالت فرنگی داشتید، می توانید از طریق همین سایت به اطلاعات نزدیک ترین افراد نصاب توالت فرنگی و تعمیرکار توالت فرنگی دسترسی داشته باشید.

عیب یابی مشکلات رایج توالت فرنگی

دلایل درست سیفون نکردن توالت فرنگی چیست؟

در عیب یابی مشکلات رایج توالت فرنگی ابتدا به بررسی شایع ترین مشکل در توالت فرنگی که مشکلات مربوط به سیفون توالت فرنگی می باشد، می پردازیم. یکی از دلایل شایع درست سیفون نکردن توالت فرنگی می تواند عدم آب بندی باشد چرا که این موضوع سبب می شود تا آبی که در داخل تانک می باشد تخلیه شود و برای اینکه تانک مجددا پر شود.

باید فلوتر مرتبا کار کند و به این ترتیب آبی در داخل تانک باقی نمی ماند. اگر دریچه خروجی آب بسته نشده باشد، باعث می شود تا مکانیزم تخلیه و یا پمپ تخلیه به صورت صحیح کار نکند. اگر آب داخل تانک توالت فرنگی کم حجم باشد، سیفون توالت فرنگی به درستی کار نمی کند.

همچنین در عیب یابی مشکلات رایج توالت فرنگی می توان به دیگر عوامل درست کار نکردن سیفون که مربوط به فلوتر توالت فرنگی می باشد اشاره کرد.  از دیگر عوامل موثر بر سیفون نکردن توالت فرنگی خرابی فلوتر یا همان پر کن فرنگی می باشد، اگر این قطعه دچار آسیب شود، باعث می شود تا توالت فرنگی به درستی سیفون نکند.

دقت داشته باشید که همیشه خراب شدن یک قطعه حتما نمی تواند دلیلی بر عدم سیفون کردن توالت فرنگی به شکل صحیح باشد گاهی باید عواملی دیگر از قبیل تنظیم نبودن پیچ ها و یا عامل موثر در تخلیه که زنجیر مکانیزم تخلیه می باشد نیز می تواند دلیلی بر صحیح عمل نکردن سیفون توالت فرنگی باشد.

دلیل اینکه بعد از سیفون کردن توالت فرنگی همچنان از آن صدای آب به گوش می رسد چیست؟

خرابی فلوتر توالت فرنگی یا باز ماندن دریچه خروجی آب مکانیزم تخلیه از جمله عوامل شایع در این مساله می باشد. خراب شدن فلوتر توالت فرنگی بیشتر به دلیل فشار آب بوده، در نتیجه این امر سبب نشتی آب شده و به طور میانگین موجب هدر رفتن 500 تا 2000 لیتر آب در طول روز می شود. اغلب اتفاق می افتد جرمی که در اهرم قطع کن شناور فلوتر بوجود آمده سبب گیر کردن این اهرم شده و همین امر جریان آب را قطع و وصل کرده و موجب می شود صدای آب به گوش برسد.

خرابی فلوتر توالت فرنگی در عیب یابی مشکلات رایج توالت فرنگی

عیب یابی مشکلات رایج توالت فرنگی و علت بوی بد توالت فرنگی

از مهم ترین مسائلی که در عیب یابی مشکلات رایج توالت فرنگی و در هنگام سرویس و نصب توالت فرنگی مطرح می شود، بوی بد فاضلاب می باشد که از توالت فرنگی به مشام می رسد، این بوی بد می تواند دو علت شایع داشته باشد که در ابتدا این دو علت را بررسی نمایید.

  • ارتفاع کم آب داخل کاسه توالت فرنگی
  • عدم نصب صحیح توالت فرنگی و درزگیری توالت فرنگی

عوامل گرفتگی توالت فرنگی و تخلیه نشدن توالت فرنگی

اگر در داخل لوله و یا در داخل سیفون توالت فرنگی جرم گرفته باشد و یا مو گیر کرده باشد و یا شی در داخل چاه افتاده باشد، در این صورت توالت فرنگی دچار گرفتگی شده و شما نیاز به یک لوله بازکن توالت فرنگی ماهر دارید. دلیل دیگری که می تواند سبب گرفتگی توالت فرنگی باشد می تواند سنتر نبودن توالت فرنگی باشد که در این صورت باید توالت فرنگی را مجددا نصب کرد و متاسفانه این مشکل در اغلب توالت فرنگی ها وجود دارد و باید یک متخصص در زمینه نصب توالت فرنگی این مساله را بررسی نماید. خروجی فاضلاب توالت فرنگی بعد از مدتی دچار گرفتگی می شود و به طور میانگین هر سه سال نیاز است تا مسیر توالت فرنگی به وسیله فنر لوله بازکنی جرم زدایی شود.

چرا توالت فرنگی سریع تخلیه نمی کند؟

اگر توالت فرنگی سریع تخلیه نمی کند احتمال اینکه در زمان لوله کشی فاضلاب در قسمت شتر گلو یا سیفون توالت فرنگی زانوهای اضافه به کار رفته باشد زیاد است، یک لوله کش با تجربه می داند که برای سریع تر تخلیه کردن توالت فرنگی نباید در قسمت سیفون از زانوهای زیادی استفاده کند، پس اگر هنوز لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی را انجام نداده اید حتما از یک لوله کش توالت فرنگی با تجربه کمک بگیرید. اگر مسیر لوله فاضلاب گرفته شده باشد، این گرفتگی لوله سبب تخلیه نشدن سریع توالت فرنگی می شود. این گرفتگی لوله می تواند بر اثر جرم گرفتگی لوله فاضلاب باشد و یا اینکه مسیر خود توالت فرنگی دچار انسداد شده باشد. هر گونه گرفتگی در توالت فرنگی اگر سبب گرفتگی کامل توالت فرنگی نشود، حتما سرعت تخلیه شدن توالت فرنگی را کاهش می دهد.

علت قطعی آب در توالت فرنگی چیست؟

  • خراب شدن یا گرفتگی فلوتر (پر کن آب توالت فرنگی)
  • گرفتگی شیر پیسوار
  • گرفتگی شیلنگ رابط پیسوار

علت گرفتگی شیلنگ رابط پیسوار و شیر پیسوار و فلوتر می تواند به دلیل جمع شدن رسوبات و ذرات شن و یا گچ همراه آب در داخل آنها باشد که پس از مدتی خراب شده و مسیر آب را می بندد و این مساله در عیب یابی مشکلات رایج توالت فرنگی بسیار مهم و قابل توجه می باشد که حتما باید یک تعمیرکار توالت فرنگی به این مساله دقت نظر داشته باشد و نسبت به رفع آن اقدام کند. البته توجه داشته باشید که لوله های آب توالت فرنگی دچار شکستگی و ترکیدگی نشده باشد برای مطمئن شدن از این مساله می توانید از افرادی که دارای تخصص در زمینه تشخیص ترکیدگی لوله می باشند، کمک گرفت.

علت قطعی آب در توالت فرنگی چیست؟

علت کار نکردن دکمه تخلیه در توالت فرنگی

اگر دکمه توالت فرنگی از کار افتاده است و یا درست کار نمی کند می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله این عوامل می توان به بلند بودن طول زنجیر باشد، در ظاهر این قضیه شاید چندان مهم به نظر نرسد ولی شاهد خواهید بود که بلند بودن طول زنجیر از عوامل شایع درست کار نکردن دکمه تخلیه در توالت فرنگی می باشد از عوامل شایع درست عمل نکردن دکمه تخلیه، گیر کردن اهرم با بدنه تانک می باشد که همین امر سبب درست کار نکردن این دکمه می شود و دلیل دیگری که می توان در بوجود آمدن این مشکل به آن اشاره کرد تنظیم نبودن پیچ ها زیر دکمه تخلیه می باشد.

چرا شیر آب توالت فرنگی کم فشار می باشد؟

اگر ذرات مخلوط با آب وارد مسیر شیلنگ رابط و فلوتر شود و این ذرات در این مسیر رسوب کند، همین امر سبب کم فشار شدن آب ورودی می شود. در نتیجه برای اینکه شیر آب ورودی توالت فرنگی کم فشار نشود باید از ورود این مواد و ذرات به داخل مسیر شیلنگ رابط و همچنین فلوتر شوید. گرفتگی لوله های توالت فرنگی بر اثر عوامل مختلف از عوامل شایعی است که در عیب یابی مشکلات رایج توالت فرنگی به این مشکل به طور ویژه پرداخته می شود.

دسته بندی شده در: نصب و تعمیر توالت فرنگی, مجله

ارسال نظر