ارسال آگهی

۵ دلیل روشن نشدن جاروبرقی | دلیل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

روشن نشدن جاروبرقی به دلایل زیادی بستگی دارد که در اولین گام تشخیص و رفع عیب آن تنها از پس تعمیرکار جاروبرقی بر می آید. قطعات به کار رفته در جاروبرقی در مدل های مختلف آن متفاوت می باشد مثلا ترموستات جاروبرقی قطعه ایی است که در اصل یک کار واحد انجام می دهد اما شاید در محل قرار گیری آن و یا در ظاهر آن تفاوت هایی وجود داشته باشد.

فهرست مطالب روشن نشدن جاروبرقی به همراه  ذکر دلایل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی به شرح زیر است:

صرفا قرار دادن اطلاعاتی در زمینه روشن نشدن جاروبرقی و یا راهنمایی هایی که در این زمینه به شما می شود دلیل محکمی نیست که شما بتوانید با دانستن مطالبی تحت عنوان دلایل روشن نشدن جاروبرقی، عیب یابی و تعمیر جاروبرقی را انجام دهید.

برای اینکار لازم است حتما از یک فرد متخصص و ماهر در این زمینه کمک بگیرید تا بدون اضافه کردن هزینه های بسیار بالا بتواند با تعویض یا تعمیر قطعات آن، جاروبرقی را تعمیر کند و به شما تحویل دهد.

روشن نشدن جاروبرقی

دلایل روشن نشدن جاروبرقی

ممکن است بعد از یک هفته شلوغ و پرکار آخر هفته خود را به نظافت و شستشوی منزل بپردازید بعد از گردگیری به سراغ جاروبرقی رفته تا جاروکشیدن را شروع کنید اما بعد از متصل کردن جاروبرقی به برق متوجه می شوید که روشن نمی شود و دلیل این کار را نمی دانید با اینکه در همین اواخر در استفاده از جاروبرقی هم هیچ مشکلی نداشتید.

اما دلیل روشن نشدن جاروبرقی سامسونگ، ال جی، فلیپس، پاناسونیک، پارس خزر و دیگر برندها ممکن است متفاوت باشد و بررسی کردن هریک به نحوه چیدمان و نصب قطعات به کار رفته در آن بستگی دارد.

دلیل روشن نشدن جاروبرقی

در زیر به انواع دلایل روشن نشدن جاروبرقی اشاره شده است:

1- چک کردن اتصال برق

قبل از اینکه بخواهید هر گونه اقدامی برای رفع عیب روشن نشدن جاروبرقی انجام بدهید ابتدا به سراغ پریز رفته و یا برق اصلی را چک کنید و مطمئن شوید که برق جریان دارد. اگر بعد از بررسی متوجه وصل بودن جریان برق شدید ولی باز هم جاروبرقی روشن نشد می توانید از یک تعمیرکار جاروبرقی کمک بخواهید.

2- تست کردن سیم رابط

ممکن است بر اثر کشیدن جاروبرقی به مکان های مختلف بدون این که توجهی به طول کابل و سیم برق شود، سیم برق جاروبرقی از زیر پوشش خود دچار قطعی شود که به راحتی هم قابل تشخیص نیست و حتی ممکن است در نگاه اول سالم به نظر برسد. این یکی از دلایلی است که باعث می شود جریان برق به موتور جاروبرقی وارد نشود و در نهایت شما می بینید که علت روشن نشدن جاروبرقی شاید از همین مورد به ظاهر ساده باشد که کمتر کسی از افراد به آن توجه می کنند.

عیب یابی و تعمیر جاروبرقی

3- خرابی سیم جمع کن

در شرایطی که شاخک های سیم جمع کن به حلقه گردان متصل نباشند و جریان برقی به موتور منتقل نشود دستگاه جاروبرقی روشن نمی شود. همین خرابی سیم جمع کن جاروبرقی یکی دیگر از عوامل روشن نشدن جاروبرقی می باشد.

خرابی سیم جمع کن جاروبرقی

4- بررسی کردن موتور جاروبرقی

در هر وسیله برقی موتور مربوط به آن دستگاه، اصطلاحا قلب دستگاه می باشد و در شرایطی که با مشکل مواجه شود عملکرد دستگاه نیز با اختلال رو به رو می شود. نیم سوز بودن و یا در حالتی که موتور به طور کلی بسوزد با روشن نشدن جاروبرقی شما را مطلع کند.

در صورتیکه با مشکل خرابی موتور جاروبرقی، خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی، روشن نشدن جاروبرقی مواجه شدید می توانید  برای تعویض و یا تعمیر آن از خدمات تعمیر جاروبرقی در محل استفاده کنید تا نزدیکترین فنی کار برای رفع مشکل شما اقدام کند.

علائم سوختن موتور جاروبرقی معمولا بر اثر عواملی مانند: فشار زیاد وارد کردن به موتور جاروبرقی و یا حتی جارو کشیدن جاهایی که نم و رطوبت زیادی دارد و رطوبت آن به قدری می باشد (خیس باشد) که می تواند به موتور آسیب بزند و یا اینکه از دستگاه در حالت روشن به مدت چندین ساعت استفاده شود که همگی آسیب جدی به موتور وارد می کند و علاوه بر این هزینه های زیادی را هم برای شما به وجود می آورد.

در چنین شرایطی بهتر است از جاروبرقی سطلی آب و خاک استفاده شود که مخصوص جمع آوری انواع آلاینده های مایع و جامد می باشد.

عیب یابی و تعمیر موتور جاروبرقی

5- تعمیر کلید روشن یا استارت جاروبرقی

برخی از افراد در حین تمیز کردن منزل و روشن بودن جاروبرقی ممکن است برای اینکه بخواهند استراحتی به موتور جاروبرقی بدهند آن را به دفعات خاموش و روشن کنند و در حین فشار دادن کلید استارت جاروبرقی توسط پا در برخی مواقع متوجه نباشند که فشار زیادی به کلید وارد می کنند. علاوه بر این استفاده زیاد از کلید موتور جاروبرقی باعث می شود بشکند و یا اتصالات آن قطع شود.

در چنین مواقعی اگر کلید به درستی کار نکند و نتواند جریان برق را به دستگاه برساند ممکن است با روشن نشدن جاروبرقی کارهای نطافت منزل شما نیمه کاره بماند و به فکر پیدا کردن یک تعمیرکار جاروبرقی در منزل بیفتید.

شما می توانید استفاده طولانی مدت از وسایل برقی خود داشته باشید به شرطی که اصول استفاده از آنها را بدانید. به عنوان مثال شما برای نگهداری از جاروبرقی نیازمند این هستید که بدانید در چه فاصله زمانی باید جاروبرقی روشن یا خاموش بماند و یا اینکه هر چند وقت باید کیسه جاروبرقی خالی شود و یا حتی نحوه برخورد با کلید های جاروبرقی، فنی کارا برای تمامی این موارد نکات آموزنده ای را به شما می گوید.

پیشنهاد می شود با مطلب 10 نکته طلایی برای استفاده، حفظ و نگهداری از جاروبرقی در مجله سایت فنی کارا این نکات را همیشه به خاطر بسپارید تا کمتر برای تعمیر جاروبرقی هزینه کنید.

عوامل مهم در خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

حتما تا به حال در حین جاروکشیدن متوجه خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی شده اید و نگران این موضوع شده اید که شاید جاروبرقی سوخته باشد و به دنبال راه حلی هستید تا بتوانید آن را تعمیر کنید در ادامه مطلب این صفحه از سایت فنی کارا به شما دلایل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی را توضیح خواهیم داد.

1- تعمیر ترموستات جاروبرقی

ترموستات قطعه ای است در جاروبرقی که وظیفه کنترل دما را بر عهده دارد و باعث می شود که موتور جاروبرقی بیش از حد داغ نشود. در زمانی که ترموستات خراب شود و دما را به درستی تشخیص ندهد به اشتباه فرمان خاموش شدن موتور را به جاروبرقی ارسال می کند.

یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی ، ال جی، سامسونگ، پارس خزر می تواند بر اثر خرابی ترموستات باشد که تعمیر و یا تعویض آن جز تعمیرات تخصصی جاروبرقی می باشد و بهتر است از افراد با تجربه و فنی در این زمینه کمک گرفته شود.

تعمیر ترموستات جاروبرقی

2- بررسی کردن کلید روشن و خاموش

ممکن است عمر زیادی از جاروبرقی شما گذشته باشد. خراب بودن این کلیدها باعث می شود که جاروبرقی خاموش/ روشن شود. در اسرع وقت باید کلیدهای خاموش و روشن کردن جاروبرقی تعویض شود.

3- بررسی کردن کیسه جاروبرقی

همانطور که می دانید جمع شدن زباله ها توسط جاروبرقی به داخل کیسه هایی که در جاروبرقی قرار می دهند و ممکن است از جنس کاغذ و یا پارچه باشند و بعد از مدتی پر می شوند که طبیعتا یا باید تعویض و یا اینکه باید تمیز شود. اما دلیلی که باعث می شود شما با صحنه خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی مواجه شوید این است که پر بودن کیسه های جاروبرقی باعث می شود مکش دستگاه کم شود و از این طرف هم فشار زیادی به دستگاه وارد شود که نتیجه این امر داغ شدن موتور جاروبرقی را به همراه دارد. همانطور که در بالا گفته شد زمانی که موتور جاروبرقی داغ می شود ترموستات سریعا دستور خاموش شدن دستگاه را ارسال می کند تا آسیب جدی تری به دستگاه وارد نشود.

بررسی کردن کیسه جاروبرقی

4- تمیز کردن فیلتر جاروبرقی

از آنجائیکه فیلتر جاروبرقی یکی از قطعات اصلی و مهم تعبیه شده در دستگاه می باشد، نقش بسزایی در تصفیه هوا دارد و باعث می شود که گرد و غباری که به وسیله جاروبرقی جمع می شود دوباره به فضای خانه برنگردد. اگر به موقع جاروبرقی سرویس نشود و قطعات آن تمیز نشوند آلودگی بر روی فیلتر باقی می ماند و به خوبی نمی تواند آلودگی های بیشتری را جذب کند در نتیجه همه این ها فشار زیادی به موتور وارد می شود که شاید دلیل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی همین باشد.

5- باز کردن بیش از حد سیم رابط جاروبرقی

مقدار کم و زیاد بودن سیم جاروبرقی در برندهای ایرانی و خارجی با یکدیگر متفاوت است و بعضی از افراد به دلیل اینکه پریز برق در مکان هایی خاصی قرار دارد مجبورند سیم جاروبرقی را تا انتها باز کرده و از جاروبرقی استفاده کنند. اما باید دقت شود که این کار به مرور پارگی در سیم ها به وجود می آورد و باعث قطع و وصل شدن جریان برق می شود که این مورد یکی از مسئله های رایجی است که در بین مشتریان وجود دارد.

بیش از اندازه باز کردن سیم برق جاروبرقی

6- تعمیر موتور جاروبرقی

موتورهایی که در جاروبرقی قرار می دهند تحمل فشار بالا را ندارند مخصوصا مدل هایی که در منازل استفاده می شوند به همین دلیل فقط کافیست شما مدت زیادی موتور را روشن نگه دارید و به طور مداوم از آن استفاده کنید که این باعث می شود موتور در گذشت زمان نیم سوز شود و این نیم سوز بودن موتور در مدت زمان طولانی باعث خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی می شود از آنجا که موتور قطعه اصلی و بسیار مهم جاروبرقی می باشد باید از دست زدن به آن برای تعمیر خودداری کرد و از یک تعمیرکار جاروبرقی حرفه ایی در این زمینه کمک گرفت شما می توانید شماره تلفن آن را به راحتی از طریق سایت فنی کارا به دست آورید.

7- تعویض زغال جاروبرقی

زغال هایی که در درون موتور جاروبرقی قرار می دهند ممکن است در استفاده بلند مدت کوتاه شده و فاصله ایی بین زغال ها ایجاد شود. علت زود داغ شدن موتور جاروبرقی که خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی را به دنبال دارد از تمام شدن زغال ها هم خبر می دهد.

<! — روشن نشدن جاروبرقی فیلیپس روشن نشدن جاروبرقی روشن نشدن جاروبرقی پاناسونیک روشن نشدن جاروبرقی پارس خزر   علت روشن نشدن جاروبرقی دلیل روشن نشدن جاروبرقی علت روشن نشدن جاروبرقی سامسونگ علت روشن نشدن جاروبرقی ال جی دلایل روشن نشدن جاروبرقی علائم سوختن موتور جاروبرقی علت خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ ترموستات جاروبرقی علت خاموش شدن جاروبرقی در حین کار علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی علت روشن نشدن جاروبرقی عیب یابی و تعمیر جاروبرقی دلایل روشن نشدن جاروبرقی علت خاموش شدن جاروبرقی عیب یابی جاروبرقی در منزل مهمترین مشکلات جاروبرقی و رفع آن 10 مشکل رایج جاروبرقی که خودتان می توانید تعمیر کنید علت روشن نشدن جاروبرقی علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی پارس خزر علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی فلز دلیل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی ال جی علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی سامسونگ ترموستات جاروبرقی سامسونگ علت زود داغ شدن جاروبرقی علت یکسره شدن جاروبرقی ترموستات جاروبرقی علت یکسره شدن جاروبرقی رله جاروبرقی ترموستات جاروبرقی ال جی علائم سوختن موتور جاروبرقی –>

دسته بندی شده در: تعمیر جاروبرقی, مجله

ارسال نظر