ارسال آگهی

۱۰ ترفند ساده برای از بین بردن بوی رنگ

کارهای معمول و اساسی برای تعمیر و یا نوسازی خانه ها نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان می باشد که اغلب با مشکلاتی از جمله بوی مواد رنگی مثل بوی سیلر، کیلر، رنگ روغنی، نیم پلی استر و همچنین بوی تینر همراه است که این بو می تواند باعث سردرد، حالت تهوع، سرگیجه و سوزش چشم و… شود که در این مطلب ۱۰ ترفند ساده و مقرون به صرفه را برای از بین بردن بوی رنگ حاصل از نقاشی ساختمان عنوان کرده ایم.

10 ترفند ساده برای از بین بردن بوی رنگ

1- باز گذاشتن درب و پنجره ها

جالب است بدانید که امروزه اغلب از رنگ و روغن های گیاهی در نقاشی ساختمان استفاده می شود که این رنگ ها هیچگونه بویی نداشته و شما هیچ یک از مشکلات فوق را نخواهید داشت. ساده ترین و همچنین محبوب ترین راه برای از بین بردن بوی رنگ بعد از نقاشی، باز کردن درب و پنجره ها می باشد که با گردش هوا بوی نامطبوع خارج می شود.

2- استفاده از آب برای از بین بردن بوی بد رنگ

ساده ترین و در دسترس ترین ماده برای از بین بردن بوی بد حاصل از رنگ کاری و نقاشی ساختمان آب می باشد، که با استفاده از آن میتوانید به راحتی بوی بد به وجود آمده حاصل از نقاشی و رنگ آمیزی را از بین ببرید بدین صورت که مقداری آب را در ظرف ریخته و در فضای خانه قرار دهید تا آب به راحتی مواد شیمیایی و سم را به خود جذب کند.

3- ترکیب روغن نعنا و وانیل

با ترکیب روغن نعنا و وانیل می توانید بر از بین بردن بوی رنگ فضای محیط را نیز خوشبو نمایید. بدین نحو که با استفاده از مقداری پنبه را با محلول آغشته کنید و سپس در اطراف و در نزدیکی دیوارهای رنگ شده قرار دهید تا به بوی محیط را به خود جذب کند و بوی بد رنگ را از بین ببرد. همچنین می توانید چند قطره از این محلول را در یک ظرف بریزید و در کنار دیوار های نقاشی شده قرار دهید، این کار نیز می‌تواند بوی حاصل از نقاشی ساختمان را از بین ببرد.

4- از بین بردن بوی رنگ با استفاده از دانه قهوه

بعد از اینکه نقاشی ساختمان تمام شد و به دنبال راهکار برای از بین بردن بوی بد حاصل از رنگ آمیزی دیوارها بودید می توانید از دانه های قهوه استفاده کنید تا بوی بد محیط را جذب و از بین ببرد. بدین صورت که دانه های قهوه را در قسمتهای مختلف و در نزدیکی دیوارهای رنگ آمیزی شده قرار دهید تا فرآیند جذب بو توسط دانه های قهوه انجام شده و بوی رنگ از بین برود.

5- از بین بردن بوی رنگ با استفاده از ذغال چوب

جالب است بدانید که زغال چوب خاصیت جذب کنندگی بالایی دارد و به راحتی می تواند انواع بوی رنگ و همچنین مواد شیمیایی را به خود جلب کند و فضای محیط را عاری از هرگونه بوی نامطبوعی کند. می‌توانید مقداری زغال چوب را در گوشه و کنار خانه قرار دهید تا بوی رنگ را به خود جذب کند تا از شر بوی رنگ خلاص شوید.

ترفند های ساده برای از بین بردن بوی رنگ

6- شمع روشن

یکی دیگر از راههای ساده و مقرون به صرفه برای از بین بردن بوی رنگ بعد از نقاشی ساختمان استفاده از چند شنبه می باشد بدین صورت که شما می توانید چند عدد شمع را در فضای خانه قرار دهید با روشن کردن شمع ها شاهد از بین رفتن بوی بد رنگ خواهید بود. شمع می‌تواند مواد شیمیایی معلق در هوا را بسوزاند و بوی بد حاصل از آنها را از بین ببرد.

7- استفاده از پیاز

برای از بین بردن بوی رنگ حاصل از رنگ کاری و رنگ آمیزی می توانید از پیاز استفاده کنید بدین صورت که پیاز را برش زده و سپس تکه های آن را در ظرفی قرار دهید. سپس می توانید در گوشه و کنار اتاق این ظرف ها را قرار دهید جالب است بدانید که پیاز علاوه بر از بین بردن بوی رنگ می تواند باعث از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌ها نیز گردد و خاصیت ضد عفونی کننده دارد.

8- استفاده از لیمو

لیمو به راحتی می‌توانند علاوه بر از بین بردن بوی بد محیط، بوی خوش و مطبوعی را نیز به محیط اطراف دهد. لیموها را به دو قسمت تقسیم کنید و در اعتراف به دیوارهای رنگ آمیزی شده قرار دهید لیموها تا دو روز خاصیت جذب کنندگی دارند و شما شاهد خواهید بود که بعد از دو روز لیمو کاملا مواد شیمیایی را به خود جذب می کند و همچنین بوی مطبوعی را به محیط اطراف می دهد.

9- استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین در مواقعی که فرش یا موکت منزل بوی مواد شیمیایی را به خود گرفته باشد از جمله ترفند های ساده و مقرون به صرفه ای است که به راحتی بوی بد را از فرش یا موکت می زداید. برای این کار کافی است مقداری جوش شیرین را در آب حل کنید و سپس بر روی فرش یا موکت بپاشید.

10- استفاده از سرکه برای از بین بردن بوی رنگ

می توانید با استفاده از سرکه بوی رنگ را از بین ببرید بدین نحو که سرکه را در ظرفی ریخته و در گوشه ی اتاق قرار دهید. در پایان باز هم توصیه می‌شود تا در رنگ کاری و نقاشی ساختمان به جای استفاده از رنگ های شیمیایی خطرناک و مضر از روغن های گیاهی استفاده کنید چرا که استفاده از رنگ های گیاهی بی ضرر تر از رنگ های شیمیایی می باشد

دسته بندی شده در: نقاشی ساختمان, مجله

ارسال نظر