ارسال آگهی

کدام سیستم تخلیه توالت فرنگی بهتر است؟ انواع تخلیه توالت فرنگی

این روز ها بنا به توصیه پزشکان و متخصصان، استفاده از توالت فرنگی ها بسیار رایج شده است. بسیاری از افراد به دنبال راهنمای خرید توالت فرنگی می باشند تا بتوانند مناسب ترین نوع توالت فرنگی را برای خود تهیه کنند. یکی از مهم ترین فاکتور های انتخاب توالت فرنگی، سیستم تخلیه آن می باشد. در ادامه همراه ما باشید تا به شما در انتخاب بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی کمک کنیم:

کدام سیستم تخلیه توالت فرنگی بهتر است

ایجاد مشکلاتی مانند پا درد و کمر درد باعث می شود تا بسیار از افراد تصمیم به نصب توالت فرنگی در منزل خود بگیرند. روش های بسیاری وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها، حتی بدون تخریب، توالت فرنگی در سرویس بهداشتی خود نصب کرده و از مزیت های این نوع توالت استفاده کنید. علاوه بر سیستم تخلیه توالت فرنگی، نوع سیفون توالت فرنگی و آکس تخلیه از جمله مواردی هستند که در هنگام خرید توالت فرنگی حتما باید در نظر داشته باشید.

انواع روش تخلیه توالت فرنگی

هر یک از سیستم های تخلیه توالت فرنگی (Flushing System)، ویژگی و مزیت ها و معایب مخصوص به خود را دارند. یکی از مهم ترین مسائلی که لازم است هنگام انتخاب روش تخلیه توالت خود در نظر داشته باشید، میزان مصرف آب است. توجه به این مسئله، علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، می تواند موجب کاهش هزینه های شما نیز شود. در ادامه به بررسی چهار نوع از پرکاربرد ترین سیستم های تخلیه توالت فرنگی خواهیم پرداخت:

1- سیستم تخلیه توالت فرنگی گردابی (Vortex)

در این روش تخلیه، آب به وسیله منفذی که درون مخزن آب سیفون قرار دارد، وارد کاسه توالت فرنگی شده و سپس با چرخش تخلیه می شود. این نوع سیستم، آب زیادی مصرف کرده و زمان انجام تخلیه در آن نیز بالا می باشد. از مزیت های این روش تخلیه توالت فرنگی، می توان به بی صدا بودن فرآیند آن اشاره کرد.

سیستم تخلیه توالت فرنگی گردابی

سیستم تخلیه توالت فرنگی ریزشی (Wash Down)

در سیستم تخلیه توالت فرنگی ریزشی، آب از درون مخزن به قسمت بیرونی لبه های کاسه توالت فرنگی انتقال پیدا کرده و سپس از طریق سوراخ هایی که در فاصله  های مشخص درون کاسه توالت فرنگی تعبیه شده اند، خارج می شود (اولین تصویر). در واقع سیستم تخلیه و شست و شو در این شیوه، از بالا به پائین می باشد. یکی از معایب تخلیه ریزشی، بالا بودن نسبی مصرف آب در آن می باشد. از این نوع سیستم تخلیه، معمولا در توالت فرنگی های دو تکه استفاده می شود.

سیستم تخلیه توالت فرنگی واتر جت (Water Jet)

یکی از جدید ترین سیستم های تخلیه توالت فرنگی، واتر جت می باشد. این سیستم تخلیه، علاوه بر مکانیز شوتینگ، از سوراخ های کاسه توالت فرنگی که در تخلیه ریزشی به آن اشاره شد نیز استفاده می کند. در واقع می توان گفت سیستم تخلیه واتر جت، از سیستم تخلیه توالت فرنگی ریزشی برای شست و شو کاسه توالت فرنگی، و از مکانیزم شوتینگ برای تخلیه کردن توالت فرنگی استفاده می کند.

در سیستم تخلیه واتر جت، آب به وسیله سوراخ های تعبیه شده به درون کاسه می ریزد و سپس فرآیند تخلیه به صورت شوتینگی و با فشار انجام می شود. این نوع سیستم تخلیه، مصرف آب نسبتا کمی داشته و هنگام انجام عملیات تخلیه نیز صدای بسیار کمی تولید می کند.

سیستم تخلیه توالت فرنگی واتر جت

سیستم تخلیه توالت فرنگی توربو جت (Turbo Jet)

سیستم تخلیه توربو جت، شباهت زیادی به سیستم تخلیه واتر جت دارد. در هر دو نوع این سیستم های تخلیه، از سیستم شوتینگ استفاده می شود. تفاوت این دو نوع سیستم، در شیوه شست و شو آن ها می باشد. در سیستم تخلیه توالت فرنگی توربو جت، از چند سیستم شوتینگ استفاده می شود، یکی از شوتینگ ها مانند سیستم تخلیه واتر جت در قسمت کف توالت فرنگی قرار دارد و دو سیستم شوتینگ دیگر نیز در قسمت بالایی کاسه قرار داده شده اند.

وجود این شوتینگ های توالت فرنگی در سیستم تخلیه توربو جت، سبب می شود تا تخلیه در زمان کوتاهتری انجام شود. مصرف آب نیز در این روش، در مقایسه با روش های گفته شده ، بسیار کمتر باشد.

دسته بندی شده در: نصب و تعمیر توالت فرنگی, مجله

ارسال نظر