ارسال آگهی

چگونه سیکل و لوله های کولر گازی را شستشو دهیم ؟

در این مطلب با آموزش شستشو سیکل و لوله های کولرگازی آشنا می شویم و همچنین به نکاتی درباره سرویس کولر پرداخته می شود:

پس از نصب کولر گازی و استفاده از آن نحوه شستشوی سیکل و لوله های کولر گازی از نکاتی است که یک سرویسکارکولر گازی باید با آن آشنایی کامل داشته باشد. با گرم شدن هوا به فکر استفاده از کولر گازی می شویم ولی توجه داشته باشید قبل از استفاده مجدد از کولرگازی که مدتی از روشن کردن آن گذشته است ابتدا باید سرویس کولرگازی انجام شود چرا که اگر در این بازه زمانیکه که کولرگازی روشن نبوده است، ممکن است قطعه ای از داخل کولرگازی دچار مشکل شده باشد لذا قبل از استفاده از کولرگازی حتما باید نسبت به سرویس کولرگازی خود اقدام کنید.

نصاب کولر گازی مشهد با کمترین هزینه و سرویسکار کولر گازی مشهد

نکات حائز اهمیت در سرویس کولرگازی

قبل از سرویس کولرگازی حتما برق آن را قطع کنید. قطع برق در هنگام تعمیر کولرگازی یا سرویس کولر از بروز حوادث ناشی از برق گرفتگی جلوگیری می کند. توجه داشته باشید که کولرگازی نباید به صورت دائم و با تمام قدرت کار کند، این کار عمر مفید کولر گازی را کم می کند. مراقب نوسانات برق ورودی کولر باشید، برق ورودی کولرگازی به هیچ عنوان نباید نوسان داشته باشد. هر 30 روز یکبار نسبت به شستن فیلتر ها و توری های کولرگازی اقدام کنید چرا که با شستن و تمیز کردن فیلترهای کولرگازی هوای اتاق تصفیه شده و کولرگازی عملکرد بهتری خواهد داشت.

دقت داشته باشید حالت گرمایش و سرمایش کولر گازی را در زمانیکه کولر مشغول به کار است تغییر ندهید. اگر قصد تغییر حالت کولرگازی از حالت سرمایش به حالت گرمایشی و یا بالعکس را داشتید، حتما ابتدا کولرگازی را خاموش کنید و سپس تنظیمات حالت MODE را انجام دهید و سپس کولر را روشن نمایید. با توجه به اینکه کولرگازی رطوبت هوا را می گیرد و کولر آبی رطوبت را به هوا وارد می کند در نتیجه هرگز این دو نوع کولر را در یک محل بصورت همزمان روشن نکنید. توجه داشته باشید که کم شدن گاز کولرگازی سبب صدمه رسیدن به کمپرسور کولر گازی می گردد، لذا حتما سالی یکبار از سرویسکار کولرگازی خود بخواهید که گاز کولرگازی را شارژ نماید.نحوه شارژ گاز کولر گازی

نحوه شستشوی سیکل و لوله های کولر گازی

برای شستشوی سیکل و لوله ها در کولر گازی دو روش وجود دارد:

  1. شستن سیکل کولر گازی با ازت
  2. شستن سیکل کولر گازی با استفاده از گاز R22

روش شستن سیکل کولر گازی با ازت

شستن سیکل اسپلیت (کولر گازی) با ازت یک راه علمی و جهانی است که در کل دنیا از این روش برای شستشوی سیکل تهویه مطبوع استفاده می کنند بهتر است بدانید شستن با استفاده از ازت که بوسیله فشار بالا صورت می گیرد، سیستم را از هر گونه روغن فاسد خالی می کند. این روش بهترین راه برای شستن سیستم کولرگازی می باشد و مطمئن ترین راه برای سلامت کولر گازی می باشد.

روش دوم نحوه شستشوی سیکل و لوله های کولر گازی با استفاده از گاز R22

این روش راه اصولی و صحیحی نمی باشد چرا که این گاز برای محیط زیست مضر می باشد و در هنگام شارژ گاز کولر گازی مقداری از این گاز در هوا معلق باقی می ماند و اینکه اثر پاک کنندگی این گاز مانند ازت نیست و سیستم را بطور کامل پاک نخواهد کرد. همچنین از نظر قیمت و هزینه این روش اصلا مقرون به صرفه نیست ولی در مواقعی مجبور به استفاده از این روش می شوید که سعی کنید این روش آخرین راه ممکن باشد نه اولین راه.سرویس کولر گازی و نحوه شستشوی سیکل و لوله های کولر گازی

نحوه شستن سیکل کولر گازی به وسیله گاز ازت:

این روش را در زمانیکه سیستم باز است و کمپرسور روی سیستم بسته نشده است می توانید در دو مرحله اقدام به شستن سیستم کولر گازی نمایید که در مرحله اول اقدام به شستن سیستم پنل داخلی و لوله های مربوط به آن کنید و در مرحله دوم کندانسور و لوله های بیرونی را بشویید. برای این کار ابتدا یک والف و مغزی را به سر لوله وصل نمایید و کپسول ازت را به آن متصل کنید و سپس ازت را باز کنید با وارد شدن فشار به سیستم، تمامی روغنی که در پنل داخلی وجود داشته است، از لوله برگشت خارج می شود.

شستن کندانسور کولر گازی

بعد از شستن سیکل داخلی به سراغ شستن کندانسور کولر گازی بروید. می توانید با اتصال گاز ازت به کندانسور کولر گازی همانند شستن اواپراتور کولر گازی عمل کنید با این تفاوت که برای شستن سیکل کندانسور نیاز به فشار کمتری است. حال که با نحوه شستشوی سیکل و لوله های کولر گازی و با اهمیت و حساسیت این کار آشنا شدید بهتر است اگر در این زمینه تخصصی ندارید انجام این کار را به یک سرویسکار کولر گازی مطمئن بسپارید. برای اطلاعات تماس لیست افراد سرویسکار کولر گازی در تهران می توانید از طریق همین سایت به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

دسته بندی شده در: سرویس کولر, سرویس کولر گازی, تعمیر کولر گازی, مجله

ارسال نظر