ارسال آگهی

تردمیل چیست؟ مزایا و معایب استفاده از تردمیل

در زیر به مزایای تردمیل اشاره شده که به مهمترین آنها پرداخته می شود. همچنین در ادامه به معایب تردمیل نیز اشاره می شود که ممکن است در صورت استفاده نادرست از دستگاه باعث بروز مشکلاتی برای فرد شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این وسیله ورزشی، تنظیم شیب،  تنظیم صفحه نمایش، روغن کاری کردن و در کل نحوه کار با دستگاه به بخش مجله سایت فنی کارا مراجعه کنید. همچنین اگر این وسیله ورزشی شما در منزل دچار نقص یا مشکلی شد فنی کارا در هر زمان و در هر مکان در اسرع وقت به شما کمک میکند تا نزدیک ترین تعمیرکار تردمیل را پیدا کنید.

تردمیل چیست؟

تردمیل دستگاهی می باشد شامل تسمه ایی که با چرخش خود باعث به حرکت درآوردن صفحه تردمیل می شود و می توان بر روی آن راه رفت یا دوید. انجام این فعالیت بدنی (دویدن) علاوه بر تناسب اندام، موجب درمان و پیشگیری از بسیاری بیماری ها می شود.  با داشتن یک تردمیل می توان در هر زمانی به ورزش روی آورد. همچنین استفاده این دستگاه باعث می شود در انجام سایر فعالیت های روزانه دقت لازم را داشته و همه چیز تحت کنترل باشد.

مزایای استفاده از دستگاه تردمیل

فواید تردمیل باعث شده که جز یکی از دستگاههای محبوب ورزشی باشد و فرد را قادر می سازد که به راحتی در خانه بدود. تردمیل برای استفاده آسان است و تمرین های هوازی کارآمد و قابل پیش بینی را ارائه می دهد. به طوری که این دستگاه  ابزار عالی برای کاهش وزن، لاغری و حفظ تناسب اندام می باشد.

مزایای تردمیل خانگی

مزیت خوب این وسیله ورزشی این است که به عنوان مثال: اگر آب و هوا بد باشد، نمی توانید از منزل خارج شوید. این وسیله به شما امکان می دهد تا هر زمان که بخواهید ورزش کنید، بدون اینکه شرایط آب و هوا و عوامل خارج از منزل در عملکرد ورزشی شما دخالت داشته باشد. در ادامه مطلب به برخی فواید استفاده از تردمیل پرداخته می شود.

پیشگیری از آسیب

دویدن به صورت روزانه بر روی بتن و آسفالت بر روی بافت همبند (مفاصل) در پاها ضربه وارد میکند. از طرف دیگر، این دستگاه ها دارای سطح ملایم تری هستند که باعث کاهش ضربه به زانو می شود. دویدن بر روی تردمیل مخصوصا برای افرادی که دارای اضافه وزن و یا دارای آسیب های زانو می باشند مفید می باشد.

مزیت دویدن با تردمیل

تنوع دادن به تمرینات

تردمیل ها می توانند برای دویدن به صورت آهسته، یا دویدن سریع مورد استفاده واقع شوند. ضمن اینکه با تنظیم شیب دستگاه تردمیل، می توان کوهنوردی یا دویدن روی سربالایی را شبیه سازی کرد. دویدن روی شیب، مزیت  لاغری سریع و بهبود استقامت بدن را بهمراه دارد.

سفارشی کردن تمرینات

برای کم کردن وزن، دوی ماراتون پیشنهاد می شود که سختی زیادی به همراه دارد! اما دویدن بر روی تردمیل شامل این مزیت می شود که یک تمرین با توجه به مقدار زمان لازم آن انجام شود. با تنظیم کردن این وسیله ورزشی می توان: سرعت، شیب، مدت زمان گرم شدن، دوره خنک کردن (پایان تمرین) و میزان مصرف سوخت و ساز یا همان کالری سوزی را مشخص کرد.

تمرینات دوره ای یا کوتاه مدت یکی دیگر از فواید این دستگاه است. بدین صورت که اگر زمان بر روی 15 دقیقه باشد، دستگاه تردمیل خودش تنظیمات را انجام می دهد. تنها کار مورد نیاز این است که فرد روی تردمیل بدود.

سفارشی کردن تمرینات در صفحه نمایش تردمیل

شمردن ضربان قلب

تعداد هر ضربه (تپش قلب) در هر واحد زمان را ضربان قلب می گویند که معمولا به صورت ضربه در دقیقه (BPM) بیان می شود. ضربان قلب بالا مهمترین عامل در کاهش وزن و کاهش توده چربی می باشد. باید میزان ضربان قلب در سطح مناسب به صورت طولانی مدت باشد. اگر ضربان قلب پایین باشد، سودی از تمرینات را به دنبال نخواهد داشت. در مقابل دقت شود که ضربان قلب بسیار بالا نیز می تواند خظرناک باشد. به همین خاطر، تردمیل با امکان شمارش صحیح ضربان قلب، به ورزشکار کمک می کند تا بدون نگرانی درباره کم و یا زیاد بودن ضربان قلب، به ورزش کردن خود بپردازد.

ورزش کردن بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی

ورزش کردن در شرایط آب و هوایی سرد یا بسیار گرم کاری سخت و نیازمند اراده قوی ای می باشد. از این رو تردمیل خانگی بهترین گزینه برای ورزش میباشد. این مورد را می توان مهمترین و بهترین مزیت دستگاه تردمیل می باشد.

ریکاوری بدن بعد از تمرینات سخت

ریکاوری بدن معمولا بعد از فشار سختی که به عضلات وارد می شود امری مهم در ورزش کردن است. همانطور که انجام دادن هر روزه تمرینات سخت توصیه نمی شود، زیرا عضلات نیاز به استراحت و بازیابی دارند. با این دستگاه می توان تمرینات آسان اما به صورت مداوم را انجام داد که بدن در این حالت همیشه در آمادگی نسبی خود باشد.

کاهش خستگی با تردمیل

برای کاهش خستگی هنگام دویدن بر روی این دستگاه، و همچنین ایجاد انگیزه، تردمیل قابلیت های ویژه ای دارد از جمله اینکه می توان: هنگام دویدن یا پیاده روی بر روی دستگاه میتوان به موسیقی، تلویزیون، خواندن کتاب یا مجله پرداخت.

معایب تردمیل

استفاده از تردمیل علاوه بر داشتن مزایای زیاد، معایب و مشکلاتی دارد که در ادامه مطلب به معایب این دستگاه ورزشی اشاره می شود.

آسیب دیدگی زانو

در صورت استفاده نادرست از تجهیزات ورزشی همیشه آسیب هایی به بدن وارد می شود. تردمیل نیز از این قضیه جدا نمی باشد. از جمله آسیب های ورزشی ای که در کار با این وسیله به وجود می آید، آسیب زانو می باشد. نقطه ای از بدن که بیشترین بار و وزن بدن را تحمل میکند. اگر در مدت زمان طولانی فشار مداوم و یکنواختی به زانو وارد شود یا در مدت زمان کوتاهی فشار زیادی به زانوها وارد شود، دچار تغییراتی شبیه آرتروز شده که غضروف زانو دچار ساییدگی شده و درد و مشکلاتی در قسمت دامنه حرکتی ایجاد می شود (یعنی زانو به سختی باز و بسته می شود).

فشار به عضلات تحتانی

یکی دیگر از معایب این وسیله آسیب رساندن به عضلات اندام تحتانی به ویژه در ناحیه ران و پشت ران و ساق پاست. (برای جلوگیری از این آسیب ها بهتر است حتما اصول و استفاده درست از دستگاه تردمیل را آموخته و حتما با یک متخصص مشورت کرد). در صورت استفاده نادرست از سطح شیب دار ، آسیب هایی به قسمت مچ پا، زانو و مفصل لگن وارد میشود.

قیمت دستگاه

یکی از دیگر معایب تردمیل قیمت نسبتا زیاد این دستگاه می باشد که امکان خرید آن برای همه میسر نمی باشد.معمولا افرادی که نمی توانند این دستگاه را خریداری کنند در باشگاههای ورزشی از این وسیله استفاه میکنند.

دسته بندی شده در: تعمیر تردمیل, مجله

ارسال نظر