ارسال آگهی

روش های تست سیم پیچ کمپرسورکولرگازی

دراین مطلب با روشهای تست سیم پیچ کمپرسور آشنا میشوید:

تست سیم پیچ کمپرسور کولر گازی به منظور آگاهی از سالم بودن و درست کار کردن کمپرسور کولر گازی است، که این تست شامل 3 مرحله می باشد. در هر دستگاهی موتور یا کمپرسور مانند قلب تپنده آن عمل می کند و از حیاتی ترین قطعات آنها محسوب می شوند، پس باید به طور صحیح کار کند تا دستگاه عملکرد مطلوبی داشته باشد. از آنجا که تعمیر یا تعویض کمپرسور بسیار دشوار و پر هزینه می باشد ابتدا باید از سالم بودن قطعات آن مطمئن شد.

روش های تست کمپرسور کولر گازی

تست سیم پیچ کمپرسور کولر گازی به صورت گام به گام

این روش سه مرحله برای تست کردن دارد که جهت اطمینان حتما قبل از عملی کردن مراحل تست فیوز اصلی را قطع کرده و مطمئن شوید که جریان برق به طور کامل قطع شده است. در مرحله اول ابتدا درپوش ترمینال کمپرسور را بردارید و مطمئن شوید که سوکت های کمپرسور روغنی نیست چراکه اگر این سوکت ها روغنی باشد، ارتباط بین سوکت و ترمینال برقرار نمی شود.

تست سیم پیچ کمپرسور کولر گازی بوسیله اهم متر

برای تست سیم پیچ کمپرسور کولر گازی نیاز به یک اهم متر دارید که کانکتور های کمپرسور را دو به دو با هم چک کنید اگر سالم بودند که به سراغ مرحله بعد بروید ولی اگر معیوب بودند دو احتمال وجود دارد احتمال اول اینکه قطعه ای که در داخل کمپرسور جهت اورلود کردن تعبیه شده است، معیوب شده است و احتمال دوم این است که کمپرسور اورلود کرده است. حال به سراغ مرحله سوم می رویم.تست سیم پیچ کمپرسور کولر گازی بوسیله اهم متر

تست اتصال بدنه مرحله آخر در تست سیم پیچ کمپرسور کولر گازی

مرحله سوم شامل تست اتصال بدنه می باشد، در همه ی کمپرسورها، کانکتورهای کمپرسور به هیچ عنوان نباید به بدنه اتصال داشته باشند. برای اطمینان از این قضیه هم می توانید با استفاده از اهم متر مطمئن شوید که کانکتور ها به بدنه اتصال ندارند. در صورتیکه کانکتورها به بدنه اتصال نداشتند می توان مطمئن بود که کمپرسور و سیم پیچ دچار نقص شده است.

برای تست سیم پیچ کمپرسور کولر گازی چک کردن عدم اتصال یا اتصال برق از سیم پیچ به بدنه، ابتدا تمام مسیر های سیم های رابط را از نظر عایق نبودن یا عایق بودن چک کنید و سپس با بازدید کردن از اتصالات قطعات، کنترل کنید که اتصالی از قطعات به بدنه وجود نداشته باشد و در صورت مشاهده هر گونه اتصالی سریعا آن را برطرف نمایید. حال با بررسی نمودن همه موارد و اطمینان از اینکه از سیم پیچ کمپرسور به بدنه هیچ گونه اتصالی برقرار نمی باشد می توانید کولر را به برق وصل نمایید.تست اتصال بدنه مرحله آخر در تست سیم پیچ کمپرسور کولر گازی

بعد از همه این مراحل و انجام کلیه روش های تست سیم پیچ کمپرسور کولر گازی و اطمینان داشتن از سلامت سیم پیچ و عدم هر گونه اتصالی از سمت سیم پیچ به بدنه اگر همچنان کولر دچار عیب می باشد، این مشکل می تواند از موتور اصلی باشد که توصیه می شود نسبت به تعویض آن اقدام نمایید و حدالامکان این کار را به یک نصاب کولر با تجربه بسپارید تا از جهت نصب و راه اندازی آن هیچ نگرانی نداشته باشید. اگر ساکن تهران هستید می توانید با مراجعه به سایت فنی کارا اطلاعاتی از با تجربه ترین نصاب کولر گازی در تهران را بیابید.

دسته بندی شده در: سرویس کولر, تعمیر کولر, سرویس کولر گازی, تعمیر کولر گازی, لوازم خانگی, مجله

ارسال نظر