ارسال آگهی

جرثقیل سقفی تک پل چیست؟

جرثقیل سقفی به شما این امکان را می دهد که اجسام سنگین را از یک مکان به مکان دیگر به صورت دقیق جابه‌جا کنید و به صورت عمده به دو دسته جرثقیل تک پل و جرثقیل دو پل تقسیم‌بندی می‌شود که بنا به کارایی، هر کدام برای یک هدف خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

جرثقیل سقفی تک پل

معمولاً از جرثقیل تک پل سقفی در صنایع کوچک و برای جابجایی اجسام با ظرفیت پایین در عرض کم استفاده می شود. در این جرثقیل ها یک پل با راهبر طولی وجود دارد که وینچ بالابر به صورت آویز از بال پایین پل جرثقیل تعبیه شده و حرکت عرضی جزئی از وینچ بالابر محسوب می شود.

مزیت های جرثقیل تک پل سقفی

  • سازه جرثقیل وزن کمی دارد.
  • نسبت به جرثقیل های دو پل سقفی قیمت پایین تری دارد.
  • در هنگام استفاده از جرثقیل تک پل سقفی محدودیت هایی که برای نوع دوپل آن وجود دارد، را نخواهید داشت.
  • عدم وجود محدودیت در ظرفیت حمل بار جرثقیل سقفی
  • عدم محدودیت در عرض جرثقیل ها حتی در مواقعی که ظرفیت آن با جرثقیل سقفی دوپل برابر است.
  • قابلیت نصب راهرویی تعمیراتی
  • قابلیت دسترسی به وینچ بالابر در مواقعی که نیاز به تعمیرات می باشد.
  • عدم محدودیت در نصب تجهیزاتی مانند مگنت، چنگک، کابین و غیره

جرثقیل تک پل سقفی برای چه مکان هایی مناسب است؟

برای سالنهایی با دهانه کمتر از ۱۵ متر و همچنین ظرفیت باربرداری کمتر از 5 تن، استفاده از جرثقیل های تک پل سقفی بهترین گزینه می باشد. افزایش ارتفاع مفید این امکان را می‌دهد که مواد بیشتری را جهت انبار کردن آماده کنید. برای رسیدن به ارتفاع مفید در بیشتر جرثقیلهای سقفی فاصله سقف تا کنسول را کوتاه در نظر می‌گیرند که این کار نه تنها کمکی به ارتفاع مفید جرثقیل نمی‌کند که کار نصب جرثقیل را نیز مشکل تر خواهد کرد.

کاربرد جرثقیل سقفی تک پل

دقت داشته باشید که اگر در این مکان ها از جرثقیل دوپل سقفی استفاده کنید مشکلاتی را به وجود می آورد بنابراین توصیه می‌شود قبل از هرگونه جابجایی و یا هرگونه درخواستی بابت اجاره جرثقیل حتما شرایط محل و بار را در نظر بگیرید و با افراد متخصص مشورت کنید.

چگونه عرض مفید و ارتفاع بیشتری در جرثقیل تک پل سقفی داشته باشیم؟

نوع و مدل وینچ جرثقیل سقفی تعیین کننده عرض مفید و بیشترین ارتفاع در جرثقیل های تک پل سقفی می باشند. استفاده از وینچ های وزنه مقابل یا لوهدروم بهترین گزینه در مواقعی است که قصد دارید ارتفاع مفید بالاتری را داشته باشید. برای رسیدن به عرض مفید بیشتر انتخاب مدل وینچ جرثقیل ضروری است. در این مدل از مستقیم لینک در دو طرف پل آن قرار میگیرد و قلاب از کف پل فاصله کمی دارد که بسته به مارک وینچ قرار می گیرد.

در بیشتر وینچ های روز دنیا این سیستم وجود دارد. برای رسیدن به عرض مفید بیشتر، انتخاب کردن مدل وینج جرثقیل بسیار مهم می باشد. وینچ هایی که گیربکس، درام و الکتروموتور در یک ردیف هستند، کمترین عرض مفید را دارند و در بعضی انواع که به آنها سری کمپکت می گویند، بیشترین عرض مفید را خواهید داشت. برای رسیدن به عرض مفید بیشتر باید ارتفاع و وینچ مناسب را متناسب با هم انتخاب کنید چرا که در این صورت می توانید با بالا بردن ارتفاع بالابر، درام بلندتر و عرض وینچ بیشتری داشته باشید.

دسته بندی شده در: اجاره جرثقیل, مجله

ارسال نظر