ارسال آگهی

شیب تردمیل و تقویت عضلات | چه عضلاتی با شیب تردمیل تقویت می شوند؟

در این مطلب به بررسی شیب تردمیل و اینکه چطور میتوان با یک سرعت مشخص به تقویت عضلات با تردمیل پرداخت، اشاره می کنیم. همچنین برای آشنایی با نحوه تنظیم شیب تردمیل به مطلب مربوطه در مجله فنی کارا مراجعه نمایید.

به طور کلی تردمیل قبل از توسعه ماشین های قدرتی به منظور کنترل قدرت حیوانات و انسان ها برای انجام کار اختراع شد که معمولا به شکل یک آسیاب بود که توسط گام های یک شخص یا حیوان تحت کنترل بود.

تردمیل یک وسیله ورزشی می باشد و با نام های دو ثابت، دو درجا و دو برقی هم شناخته می شوند. عملکرد اصلی این دستگاه فراهم کردن شرایطی برای دویدن و چربی سوزی در فضاهای بسته و مکان راحت تری مثل خانه می باشد. از تردمیل برای انجام ورزش های هوازی استفاده می کنند. داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از نحوه کار با دستگاه ورزشی تردمیل و یا حتی در صورت لزوم نیاز به پیدا کردن تعمیرکار حرفه ای این نوع دستگاه، در سایت فنی کارا در اختیار شما می باشد. جهت دریافت خدمات سرویس و تعمیر تردمیل، وب سایت فنی کارا به کمک شما می آید.

به طور کلی فارق از اینکه چه اهدافی را در فیتنس دنبال می کنید و چه مکانی و چه دستگاههایی را برای ورزش خود انتخاب کرده اید، لازم به ذکر است که اگر از تردمیل استفاده می شود باید دقت کافی و اطلاعات استفاده از تردمیل را دانسته و در صورت استفاده صحیح از تردمیل با ترکیب دویدن و استفاده  همزمان از شیب تردمیل و به کار بردن چند حرکت ورزشی مفید در حین تمرین به افزایش استقامت و قدرت بدنی، کالری سوزی و افزایش ظرفیت قلبی و عروقی بدنتان کمک می کنید.

عضله سازی و تقویت عضلات با تردمیل

تاثیر شیب تردمیل و سرعت دستگاه بر چربی سوزی

در هنگام دویدن در محیط خارج از خانه، ممکن است با تپه و سر بالایی هایی مواجه شوید. این  چالش هار ا میتوانید بر روی تردمیل به وجود آورید شما میتوانید با تنظیم شیب تردمیل این کار را به راحتی انجام دهید.

با افزایش شیب تردمیل، ضربان قلب شدت پیدا میکند بدون اینکه به مفاصل و ماهیچه ها آسیب برساند. وقتی شیب تردمیل بالا می رود به این معنی است که بدون اینکه سرعت خود را افزایش دهید چربی سوزی بیشتری را تجربه می کنید. بهتر است از یک حد مناسب شیب تردمیل استفاده شود ولی در عوض بر استقامت بدن تمرکز شود.

تنظیم شیب تردمیل

ورزشکارارن حرفه ایی به خصوص دوندگان یا کوهنوردان با بالا بردن شیب تردمیل در اصل می خواهند محیط بیرون را برای خود شبیه سازی کنند و با افزایش تدریجی شیب تردمیل از سطح زمین، ماهیچه های خود را بدون آسیب به مفاصل تقویت کنند. در واقع این تمرینات باید شامل راه رفتن آرام و تند در فواصل متفاوت باشد تا در نحوه انجام تمرینات نیز تنوع به وجود آید.

هرچه شیب دستگاه بیشتر باشد چربی سوزی نیز بیشتر می شود. البته در صورتی این اتفاق صحت پیدا می کند که سرعت دویدن کم نشود. بالا بردن شدت و دشواری تمرین یکی از نکاتی است که به کاهش وزن ختم می شود. همچنین ضربان قلب شاخص مناسبی است که توسط آن می توان سطح تمرین را مشخص کرد. در هنگام انجام تمرینات ورزشی با تردمیل باید ضربان قلب را 70 الی 85 درصد حداکثر ظرفیت بدن خود نگه داشت. با این روش بدن در منطقه چربی سوزی باقی می ماند.

دقت شود که اگر ضربان قلب به بیش از 99 درصد حداکثر طرفیت خود برسد احتمال بروز مشکلات قلبی – عروقی مانند حملات قلبی و سکته افزایش می یابد. تردمیل های پیشرفته به سنسور ضربان قلب مجهز هستند و تعداد ضربان قلب در هر دقیقه را بر روی مانیتور نشان می دهند. اطلاعاتی که نمایشگر دستگاه در اختیار کاربر قرار می دهد ارزش زیادی دارد.

چه افرادی از شیب تردمیل نباید استفاده کنند

  استفاده از یک شیب متعادل تردمیل باسرعت زیاد برای افرادی که مشکل زانو درد ندارند گزینه مناسبی است. بلافاصه بعد از اینکه تعادل در تردمیل برقرار شد، بهتر است دستگیره های دستگاه رها شود، زیرا مصرف کالری با تکیه دادن به دستگیره ها کاهش پیدا میکند؛ همچنین این کار باعث بهم خوردن فرم بدن می شود.

زانو درد

 همچنین افرادی که از کمر دردهای مزمن رنج می برند نباید با شیب تردمیل ورزش کنند. زیرا عضلات پایین کمر این افراد ضعیف است. این افراد باید تمرینات خود را با سرعت کم شروع کرده و به تدریج شدت تمرین را زیاد کنند. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده شیب 3 درصدی دستگاه  اثرات منفی بر روی پا را می کاهد و فشار وارده را حدود 24 درصد کم می کند.

کمر درد

نکته قابل ذکر این است که راه رفتن و دویدن بروی تردمیل بهتر است به گونه ای باشد که دست ها با وزن بدن همراه باشد بدین صورت که دست ها را با حرکت پاها به عقب و جلو ببرید. زاویه دست ها باید 90 درجه و در دو طرف بدن باشد.

چه عضلاتی در هنگام استفاده از  شیب تردمیل درگیر (تقویت) می شوند؟

تردمیل جزو معدود دستگاههایی است که هنگام تمرین با آن همه قسمت های بدن درگیر می شود. این دستگاه هوازی سبب بهبود عملکرد تمام ارگان های بدن می شود. بر روی تردمیل ماهیجه ها با شل و سفت شدن و حرکات آزاد، کالری می سوزانند.

1- تاثیر بر روی زانوها

در هنگام راه رفتن و دویدن بر روی شیب تردمیل، ماهیجه های پشت پا یا همان همسترینگ و چهار سر ران تقویت می شوند. ضمن اینکه با بالا بردن شیب تردمیل بار موجود بر باسن و همسترینک افزایش یافته و منجر به سفت و خوش فرم شدن آن قسمت می شود.

2- نشیمنگاه بدن

این وسیله بر روی نشیمنگاه نیز تاثیر دارد. با دویدن بر روی  شیب تردمیل، ماهیچه های باسن و همسترینگ برای تولید نیروی محرک با هم همراه می شوند و با هر گامی که برداشته می شود عضلات این قسمت از بدن با انقباض و انبساط سبب تقویت می شوند. با استفاده از شیب تردمیل چربی های اضافه باسن از بین برود و نشیمنگاه فرم بهتری میگیرد.

3- ساق پا

دویدن بر روی شیب تردمیل عضلات ساق پا را درگیر می کند. ماهیجه های ساق پا سولیس و گاسترونیوس نامیده می شوند. با هر گامی که برداشته می شود، این ماهیجه ها به حرکت در می آیند. دویدن بر روی تردمیل، ماهیچه های جلوی ساق را نیز درگیر میکند و سبب تقویت آنها می شود.

4- مرکز بدن

بین لگن و قفسه سینه، استخوانی وجود دارد که بدن را قائم و راست نگه می دارد. دویدن بر روی دستگاه برای مرکز بدن نیز موثر می باشد. هنگام دویدن یا راه رفتن، ماهیچه های CORE باعث عمود ماندن بدن می شوند. هر چقدر این عضله قوی تر باشد، استقامت کل بدن بیشتر می شود و در واقع این عضله تعادل انسان را حفظ میکند. کار این ماهیچه انتقال نیرو از پایین تنه به بالاتنه محسوب می شود. به همین خاطر هنگامی که می دوید دست ها نیز به صورت ناخودآگاه به حرکت در می آیند.

دسته بندی شده در: تعمیر تردمیل, مجله

ارسال نظر