ارسال آگهی

آموزش رنگ کاری ساختمان با پیستوله

اگر قصد نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان با استفاده از پیستوله را دارید حتما باید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید فرآیند رنگ کاری ساختمان را با کیفیت بالا و رضایت بخش انجام دهید. در هنگام رنگ کاری ساختمان با استفاده از پیستوله لازم است تا به مواردی از قبیل طرز نگه داشتن پیستوله، جهت حرکت پیستوله، فاصله پیستوله تا سطح کار و غیره توجه شود که در این مطلب به توضیح هر کدام از این موارد پرداخته ایم.

آموزش رنگ کاری ساختمان با پیستوله

نکات استفاده از پیستوله در رنگ کاری ساختمان

در هنگام استفاده از پیستوله برای رنگ کاری ساختمان باید رنگ از سمت چپ و راست با سرعت یکنواخت انجام شود و در هر رفت و برگشت حتما پیستوله را رها کرده و دوباره بگیرید. در زمان پاشیدن رنگ حرکت پیستوله حتما باید موازی با سطح باشد و پیستوله را روی کار به گونه ای حرکت دهید که به صورت قوسی باشد و همچنین فاصله پیستوله تا سطح باید در وسط کم باشد در کناره ها زیاد که این خود باعث شکم دادن رنگ در وسط می گردد.

فاصله پیستوله تا سطح کار

فاصله پیستوله از حرکت کارباید مناسب و به اندازه باشد دقت داشته باشید که اگر این فاصله کم باشد تراکم رنگ زیاد شده و رنگ چکه می کند، همچنین اگر فاصله پیستوله تا سطح کار کم باشد پراکندگی رنگ زیاد شده و سطح رنگ دانه دانه و یا زبر می گردد. به عبارتی به دلیل فاصله زیاد پیستوله با سطح رنگ و قبل از برخورد با سطح به دلیل تماس زیاد با هوا به شکل پودر درآمده و بعد از نشستن روی سطح کار آن را زبر می کند.

میزان فاصله مناسب بین پیستوله و سطح کار باید با توجه به انواع مختلف و غلظت های گوناگون رنگ در نظر گرفته شود که معمولاً بین ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر می باشد. در هر حرکت معمولاً ۵۰ درصد از قسمت رنگ می شود و با حرکت قبلی دوباره تحت پوشش حرکت جدید قرار گرفته و علت آن تراکم متفاوت پاشیدگی رنگ توسط پیستوله می باشد.

آموزش رنگ کاری ساختمان با پیستوله

در زمان پاشیدن رنگ باید از سمت خود و از قسمتی که به خودتان نزدیک‌تر می باشد، پاشیدن رنگ را شروع کنید، تا گرد رنگ به سمت مقابل که هنوز رنگ نشده است، منتقل گردد. اگر از طرف مقابل شروع به پاشیدن رنگ کنید گرده رنگ روی بخشی که رنگ زده شده است می‌نشیند و سطح کار را زبر می کند. این سطح کار زبر نشود، حتما به این نکته توجه فرمایید.

میزان درجه حرارت در زمان رنگ کاری ساختمان با پیستوله

در زمان پاشیدن رنگ حتما باید درجه حرارت رنگ درجه حرارت قطعه کار مناسب باشد، چرا که این دو پارامتر تاثیر زیادی در بالا بردن کیفیت کار دارند. معمولاً درجه حرارت رنگ در زمان پاشیدن باید ۲۲ درجه سانتی گراد و درجه حرارت قطعه کار بین ۲۲ تا ۳۰ درجه باشد، کار با کیفیت بالاتری انجام می شود.

فشار هوای لازم در هنگام رنگ کاری ساختمان با پیستوله

فشار هوای لازم برای پودر کردن رنگ به غلظت و جنس رنگ بستگی دارد، اگر فشار هوا کم باشد، رنگ به درستی پودر نمی شود و سطح کار چروک می شود و اگر فشار هوا زیاد باشد، سطح رنگ شده به صورت دانه دانه می شود، به همین دلیل باید پیستوله را به گونه ای تنظیم کرد که رنگ و هوا به یک نسبت مخلوط شود.

دسته بندی شده در: نقاشی ساختمان, مجله

ارسال نظر