ارسال آگهی

آموزش رنگ آمیزی با غلطک و قلمو

اگر قصد رنگ‌آمیزی ساختمان خود را دارید، بهتر است که از تخصص و مهارت افراد حرفه ای در نقاشی ساختمان کمک بگیرید. اما در مواقعی که دسترسی به این افراد ندارید و شخصا اقدام به رنگ آمیزی ساختمان خود می کنید، لازم است که اطلاعاتی در زمینه رنگ آمیزی ساختمان با استفاده از غلطک و قلمو داشته باشید. رنگ آمیزی ساختمان به دو روش رنگ آمیزی با استفاده از قلمو و غلطک انجام می شود که در این مطلب قصد داریم تا به صورت تصویری روش صحیح رنگ آمیزی با قلم مو و رنگ آمیزی با غلطک را آموزش دهیم.

آموزش رنگ آمیزی با غلطک و قلمو

آموزش نحوه رنگ آمیزی با قلمو

روش استفاده از قلمو ابتدا باید موهای قلمو را روی انگشتان به سمت عقب بکشید، با این کار موهای قلمو باز و بسته شده و ذرات گرد و غبار و خاک از آن خارج می شود. قلمو را از نزدیک قاعده دسته در دستتان بگیرید و نصف طول موهای آن را در ظرف رنگ فرو کنید، سپس می‌توانید قلمو را به آرامی به کناره ظرف بدنه بزنید تا رنگ های اضافی از آن خارج شود، برای این کار می توانید به وسیله یک نخ یا سیم دو سر ظرف را بسته و قلمو را به آن بکشید تا رنگ های اضافی خارج شود.

زمانی که قلم مو را روی دیوار می کشید باید میزان فشاری که به آن می دهید به اندازه‌ای باشد که موها کمی به طرف نوک قلمو خم شوند. می‌توانید با ضربات یکنواخت و ثابت رنگ کنید و اجازه ندهید قلم مو در قوطی نیمه خالی حلال و یا رنگ، روی نوک موهای خود باقی بماند. بعد از هر بار استفاده از قلمو باید آنها را با حلال های مخصوص به خود کاملاً تمیز کنید.

اگر میخواهید سطحی کاملا صاف و یکدستی داشته باشی باید چند بار محل مورد نظر را رنگ کنید. بسیاری از افراد متخصص در زمینه نقاشی ساختمان توصیه می‌کنند که بعد از هر دست رنگ زدن و خشک شدن کامل محل، به وسیله سمباده زدن آن را صاف کنید.

آموزش نحوه رنگ آمیزی با استفاده از غلطک

جالب است بدانید که روش استفاده از غلطک بهتر از رنگ آمیزی با قلمو می باشد، دقت نمایید که در هنگام رنگ آمیزی با استفاده از غلطک از غلطک نقاشی با کیفیت و مرغوب که از پشم طبیعی گوسفند می باشد استفاده کنید، همچنین بهتر است که غلطک دارای اهرم دسته تلسکوپی باشد. غلطکی که این خصوصیات را داشته باشد، یک غلطک استاندارد می باشد که رنگ را به خود بهتر جذب می‌کند و کار با آن راحت تر و مناسب تر می باشد.

رنگ آمیزی با غلتک و قلم مو

برای گوشه های کار که غلطک امکان پوشش دادن را ندارد، بهتر است از قلم مو استفاده کنید. برای رنگ آمیزی قاب پنجره، زهوار ها و گوشه ها استفاده از غلتک های کوتاه تر مخصوص مناسب تر می باشد. بهتر است که موهای غلطک نقاشی را از سمت درازا به اندازه نصف یا کمتر از آن در داخل سطل رنگ نمائید و رنگ های اضافی را نیز مرتب به وسیله توری مشبک مخصوص داخل ظرف خالی کنید.

نحوه رنگ زدن بوسیله غلطک

نحوه رنگ زدن باید یکنواخت و به صورت پشت سر هم انجام گیرد و حتما غلطک را روی دیوار از سمت بالا به پایین به حرکت درآورید جهت حرکت دست ها نیز باید به گونه ای باشد که رنگ غلطک به صورت یکپارچه بر روی دیوار یا سقف کشیده شود بهتر است جهت رنگ آمیزی اول از سمت پنجره ها به سمت فضای داخلی باشد.

توصیه می شود ابتدا سقف را رنگ بزنید و سپس شروع به رنگ زدن دیوار ها و پنجره ها نمایید، زیرا احتمال پاشش رنگ از سقف به سمت دیواره ها زیاد می باشد، هیچگاه غلطک را به صورت پی در پی و در یک مسیر حرکت ندهید چرا که همان لایه نازک ابتدایی کافی می باشد.

دسته بندی شده در: نقاشی ساختمان, مجله

ارسال نظر