ارسال آگهی

آموزش تعمیر تردمیل | رفع خطای مانیتور، تسمه، موتور و…

خراب شدن تردمیل ممکن است بر اثر فشار بیش از حدی که به آن وارد می شود به وجود بیاید یا ممکن است به طور مرتب روغن کاری نشود یا در صورت استفاده ناصحیح از آن این مشکل به وجود بیاید که به طور قطعی نمی توان گفت که خرابی تردمیل بر اثر یک مورد مشخص است.

در این مطلب با رایج ترین عیب های تردمیل آشنا خواهید شد و نحوه رفع عیب و تعمیر موتور تردمیل به شما آموزش داده می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مطالب گفته شده می توانید به تیتر هریک از آنها به فهرست مراجعه کنید:

نکات مهم قبل از تعمیر موتور تردمیل

قبل از اینکه اقدام به تعمیر موتور تردمیل شود ابتدا باید آن را کاملا تمیز نمود و موتور آن را از هر گونه گرد و غبار تمیز کرد. بعد از تمیز کاری آن را مجددا روشن کرده و عملکرد آن چک شود. چنانچه مدت زمان زیادی از خرید دستگاه نمی گذرد و تعمیر تردمیل شامل گارانتی می شود با مربوطه تماس گرفته تا نسبت به رفع عیب و تعمیر تردمیل شما اقدام شود.

اما اگر مدت زمان زیادی از خرید تردمیل شما می گذرد بهتر است با یک تعمیرکار تردمیل در تهران تماس گرفته تا سریعا خودش را به محل برساند و مشکل تردمیل شما را برطرف نماید. موتور تردمیل از نوع DC می باشد که در برخی تردمیل ها به کار می رود این نوع موتور ها دارای جاروبک هستند که ممکن است بعد از چندسال استفاده ذغال آنها تمام شود و موتور قادر به روشن شدن نباشد ضمن اینکه این نوع موتورها نسبت به وزن بالا ضعیف بوده و دچار سوختگی سیم پیچ می شوند.

نحوه عیب یابی و تعمیر تردمیل تهران

موتور برخی دیگر از تردمیل ها از نوع AC می باشد که تا وزن بالا حدود 250 کیلو هم استفاده می شود. معمولا این تردمیل ها برای مصارف باشگاهی کاربرد دارند و قیمت بالاتری هم نسبت به بقیه تردمیل ها دارند برای راه اندازی این موتورها از سرور درایو استفاده می شود

چنانچه تردمیل شما روشن نمی شود و موتور آن از نوع DC می باشد باید نسبت به تهیه زغال برای آن اقدام کرد و در صورت نداشتن اطلاعات کافی از یک تعمیرکار تردمیل تهران کمک گرفته شود. برای تعمیر موتورهای از نوع AC هم باید حتما با تماس گرفته و یا اینکه از تعمیرات تخصصی تردمیل راهنمایی گرفت.

در ادامه به برخی از عیب های تردمیل پرداخته می شود که با رعایت نکات گفته شده می توانید تعمیر تردمیل را انجام دهید که سایت فنی کارا به شما پیشنهاد می کند به هیچ عنوان شخصا دست به تعمیر تردمیل نزنید به دلیل اینکه این دستگاه از قطعات زیادی تشکیل شده و از یک طرف هم بسیار گران قیمت می باشد و در صورت دستکاری کردن تردمیل ممکن است هزینه های بیشتری برای شما به بار آورد.

تعمیر موتور تردمیل، تعمیرکار موتور تردمیل

علت سر و صدای تردمیل

برای بررسی علت صدای تردمیل ابتدا باید نوار نقاله را چک کرد اطمینان حاصل شود که نوار نقاله شل و یا بسیار سفت نباشد. نوار نقاله و تسمه تردمیل جز مواردی هستند که باید به طور مرتب روغن کاری شوند. در هنگام خرید دقت شود که جنس نوار نقاله و تسمه تردمیل جنس با کیفیت و استانداری باشد چون بیشترین عامل سر و صدای تردمیل از نوار نقاله و تسمه می باشند که از جنس بی کیفیت استفاده شده است.

تردمیل ها با اینکه دارای ضربه گیر هستند باز هم زمانی که فرد شروع به دویدن بر روی آنها می کند مقداری سر و صدا ایجاد می شود که برای رفع این مشکل می توان از زیرانداز استفاده کرد، زیراندازهای مخصوص تردمیل صدا را تا 50 درصد کاهش می دهند و باعث می شود که تردمیل حرکت اضافی نداشته باشد و روی زمین سر نخورد.

فایده ای که زیرانداز تردمیل دارد این است که مانع از چسبیدن گرد و غبار به تردمیل می شود چرا که وجود این گرد و غبار باعث خرابی موتور و غلتک های تردمیل می شود.

لازم به ذکر است که اگر در حین دویدن بر روی تردمیل متوجه سرو صدای غیر عادی تردمیل شدید و این صدا عجیب به نظر می رسید فورا از تردمیل پیاده شده و از ادامه ورزش کردن صرف نظر کنید و تردمیل را از برق بکشید. سپس در اولین فرصت با یک تعمیرکار تردمیل تماس گرفته تا به کمک شما بیاید چنانچه شما در شهری غیر از تهران هم سکونت دارید و چنین مشکلی برای شما پیش آمده بدون هیچ نگرانی فقط کافیست وارد سایت فنی کارا شده و شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید به عنوان مثال برای دریافت خدمات تعمیر تردمیل مشهد یا دریافت شماره تلفن یک تعمیرکار تردمیل مشهد فقط باید شهر مورد نظر خود را کرج انتخاب کنید.

کارنکردن صفحه مانیتور تردمیل

بهتر است قبل از اینکه با تردمیل شروع به ورزش کنید حتما از نحوه عملکرد آن اطلاع داشته باشید می توانید به دفترچه راهنمایی که در هنگام خرید به شما داده شده مراجعه کنید. نحوه کار با صفحه نمایش تردمیل یکی از مطالب مفید سایت فنی کارا می باشد که برای افزودن به اطلاعات شما در مورد تردمیل در این صفحه قرار داده شده مطالعه کردن آن و به کار گیری نکات گفته شده خالی از لطف نمی باشد و به شما کمک می کند تا با دقت بیشتری از تردمیل استفاده کنید. 

اما چنانچه بعد از استفاده طولانی مدت از تردمیل و در برخی مواقع قبل از شروع به ورزش کردن ممکن است تعدادی  از دکمه های مانیتور تردمیل  مانند دکمه استارت کار نکند که ممکن است پنل مربوط به مانیتور کلید دچار مشکل شده باشد که در زیر لیست برخی ایراهای رایج بر روی صفحه  مانیتور نشان داده شده است که عبارتند از:

علت نمایش عکس کلید بر روی صفحه مانیتور

ممکن است روی صفحه نمایش به جای اعداد خط فاصله دیده شود و یا اینکه تردمیل خطای E0 را نشان دهد یا نمایش کلید روی صفحه مانیتور باشد که برای رفع عیب این مشکل باید کلید آهنربایی استارت تردمیل به طور کاملا دقیق روی مانیتور قرار داشته باشد.

رفع خطای صفحه مانیتور تردمیل

علت نمایش خطای E_E1 پس از زدن دکمه استارت

برای رفع این خطا ابتدا باید تردمیل از برق کشیده شود و پس از گذشت چند ثانیه مجددا به برق متصل شود سپس بررسی شود که سیم ها و سوکتهای برد پایین تردمیل شل نباشد و بعد از مطمئن شدن می توان دکمه استارت را فشار داد.

علت کار نکردن دکمه های مانیتور تردمیل

این ایراد ممکن است به دلیل فشار زیادی که به آی سی برد تردمیل وارد شده است به وجود بیاید که برای رفع این ایراد حتما باید از یک تعمیرکار تردمیل کمک گرفته شود. دلایل دیگری مانند اینکه: کلیدهای مانیتور تردمیل به دلیل اینکه زیاد مورد استفاده قرار گرفته اند دچار فرسودگی شده اند و پنل زیر دکمه های تردمیل آسیب دیده است.

دلیل نمایش خطای E2

یکی از خطاهای رایج در صفحه مانیتور تردمیل این است که مانیتور تردمیل ارور E2 را نشان می دهد دلیل وجود این خطا ایراد در برد پاور می باشد و یا آسیب دیدگی در موتور تردمیل باعث روشن نشدن تردمیل می شود که قبلا گفته شده موتور تردمیل یکی از قطعات مهم این دستگاه می باشد و افراد عادی قادر به تعمیر موتور تردمیل و رفع عیب آن نمی باشند بنابراین بهتر است حتما از یک فرد متخصص و دارای مهارت کمک گرفته شود.

دسته بندی شده در: تعمیر تردمیل, مجله

ارسال نظر