ارسال آگهی

۶ نکته طلایی برای ایزوگام کاری که باید بدانید

بهترین زمان برای نصب ایزوگام چه زمانی است؟ کدام فصل مناسب برای اجرای ایزوگام است؟ اگر نصب ایزوگام به موقع انجام نشود و یا در زمان نا مناسب صورت بگیرد، عواقب و مشکلاتی را به همراه دارد که در این مقاله قصد داریم بهترین زمان برای اجرای ایزوگام را با 5 نکته اساسی شرح دهیم:

نکات طلایی در ایزوگام کاری

از جمله نکات مهم در نصب ایزوگام، شرایط خود ساختمان می باشد که در ادامه به شرح این شرایط می پردازیم. ایزوگام اگر در فصل مناسب و به موقع نصب شود نه تنها ماندگاری بیشتری خواهد داشت که دچار آسیب دیدگی کمتری نیز خواهد شد.

1- مناسب ترین فصل نصب ایزوگام

تابستان بهترین و مناسب ترین فصل برای نصب و اجرای ایزوگام می باشد، چرا که به دلیل هوای گرم و خشکی که در فصل تابستان وجود دارد، رطوبت ناشی از بارندگی ها خشک شده و در نهایت باعث چسبندگی بالای سطح ایزوگام به پشت بام می گردد.

همین امر اگرچه ساده به نظر می رسد ولی مزیت بزرگی که دارد، این است که از کندن زودهنگام ایزوگام از پشت بام جلوگیری می کند. همچنین اوایل فصل پاییز نیز زمان مناسبی برای ایزوگام کاری می باشد.

2- عوارض ناشی از ایزوگام کاری در فصل نا مناسب

اگر در فصولی که هوا رطوبت دارد و یا سطح پشت بام خیس است و نم دارد، اقدام به اجرای ایزوگام کنید، نتیجه رضایت بخشی نخواهید داشت. چرا که اگر سطح پشت بام خیس و مرطوب باشد، همین امر سبب می شود تا ایزوگام به خوبی به سطح پشت بام نچسبد.

زمانیکه ایزوگام به خوبی به سطح پشت بام نچسبد، بین لایه های ایزوگام شکاف ایجاد می شود و رطوبت به سطح داخلی ایزوگام نفوذ می کند، در نتیجه موجب نم زدن سقف و نمای داخلی ساختمان می گردد.

3- چه ماهی از سال اجرای ایزوگام مناسب است؟

برای نصب و اجرای ایزوگام بهترین ماه هایی که می توان ایزوگام کاری کرد و نتیجه ای رضایت بخش و با کیفیت را داشت، فصل های مرداد، شهریور و مهر می باشد. چرا که در ماه های مرداد و همچنین شهریور دمای هوا بالا می باشد و همچنین سقف به اندازه کافی خشک می باشد که همین امر سبب بهتر چسبیدن ایزوگام بر روی سقف می شود.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که اگر در فصل های دیگر سال بارندگی وجود نداشت، می توان ایزوگام کاری را انجام داد؟ در جوای این سوال باید گفت اگرچه خشک بودن سطح پشت بام مهم است ولی میزان سردی هوا نیز بر کیفیت انجام این کار موثر است.

سردی هوا سبب خشک شدن و در نتیجه شکنندگی ایزوگام می شود پس باید توجه داشت که خشک بودن پشت بام تنها کافی نیست و باید به دمای هوا نیز توجه کرد تا برای نصب و اجرای ایزوگام مناسب باشد و معمولا این دما باید بین 10 الی 40 درجه سانتی گراید باشد.

4- شرایط مناسب ساختمان برای نصب ایزوگام

خارج از بحث فصل و ماه و دمای هوا، باید به شرایط خود ساختمان نیز توجه کرد که این شرایط عبارتند از:

  • ساخت و ساز روی پشت بام هنوز تمام نشده است.
  • سقف هنوز به طور کامل خشک نشده است.
  • پستی و بلندی هایی بر روی سطح پشت بام وجود دارد که باید قبل ایزوگام کاری از بین برود.
  • بر روی سطح پشت بام اجسامی مثل کندانسورهای کولر گازی و یا وسیله های متفرقه وجود دارد که باید تا جاییکه امکان دارد، همه این وسیله ها را از روی پشت بام برداشت.
  • و…

بهترین فصل مناسب برای ایزوگام کاری

5- چرا رطوبت سطح کار سبب جدا شدن ایزوگام می شود؟

رطوبت باقی مانده بر روی سطح پشت بام سبب می شود تا زمانیکه دمای هوا بالا می رود، رطوبت زیر ایزوگام تبخیر شود و هوا به زیر ایزوگام نفوذ می کند و در نهایت همین امر سبب می شود تا ایزوگام به مرور زمان چسبندگی خود را از دست دهد و از سقف جدا گردد.

6- آیا ایزوگام را می توان بر روی سطحی که قبلا ایزوگام یا قیر شده است، نصب کرد؟

اگر قصد دارید سقفی که قبلا ایزوگام کاری یا قیرگونی شده است را مجددا ایزوگام کنید، لازم است دقت داشته باشید که این کار زمانی اشکال ندارد که موجب سنگینی سقف نگردد در غیر این صورت باید حتما ایزوگام یا قیری که قبلا بر روی سطح پشت بام وجود دارد، را کنده و سپس نصب ایزوگام را انجام دهید.

دسته بندی شده در: ایزوگام و قیرگونی و آسفالت, مجله

ارسال نظر