ارسال آگهی

۱۰ راهکار افزایش عمر یخچال کدام اند؟

افزایش عمر یخچال فریزر به دلیل اینکه یکی از وسایل برقی مهم در داخل آشپزخانه می باشد دارای اهمیت بسزایی است . نگهداری طولانی مدت و اصولی یخچال فریزر می تواند به عمر مفید آن کمک کند و از هزینه مجدد برای یخچال جلوگیری کند.

چنانچه یخچال شما دچار خرابی شده باشد و عملکرد کلی یخچال را دچار اختلال کرده باشد و اینکه زمان زیادی برای درست کردن آن هم ندارید می توانید به سابت فنی کارا مراجعه کنید با کلیک بر روی لینک www.fanikara.com می توانید با مراجعه به این سایت بهترین تعمیرکار سیار یحچال فریزر در تهران را پیدا کرده و نسبت به دریافت مشخصات آن اقدام کنید.

در فهرست زیر می توانید نکاتی در مورد چگونگی افزایش عمر یخچال را دریافت کنید و از این نکات برای افزایش عمر مفید یخچال استفاده کنید:

5 نکته مهم برای نگهداری از داخل یخچال

نگهداری داخل یخچال به دلیل اینکه به سلامت و تغذیه انسان مرتبط می باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیار مهم است که مواد غذایی مختلف موجود در درون یخچال بسته بندی شده باشد تا بوی آنها بر روی مواد غذایی دیگر تاثیر گذار نباشد و طعم و بوی نامطبوعی به خود نگیرد.

5-1- قرار ندادن خوراکی های گرم در درون یخچال

هرگز اجازه ندهید خوراکی هایی که در درون یخچال و فریزر قرار میگیرند گرم و یا دارای بخار باشند زیر این باعث می شود یخچال به درستی نتواند با هوای گرم خارج شده از مواد غذایی مقابله کند و فشار بیشتری به موتور وارد شود.

5-2- قرار ندادن ظروف زیاد در یخچال

از کنار هم قرار دادن و چسباندن ظروف داخل یخچال فریزر خودداری شود زیرا هوا به خوبی در درون یخچال گردش پیدا نمی کند و این کار باعث می شود عمل خنک کردن یخچال با مشکل مواجه شود و تهویه مطبوع صورت نگیرد.

5-3- از بین بردن بوی بد داخل یخچال

چنانچه یخچال بوی مواد غذایی متنوع به خود گرفته است و این موضوع آزار دهنده می باشد می توان از پک های بوگیر آماده ایی که در بازار وجود دارد استفاده کرد و یا اینکه می توان از چند تکه زغال برای از بین بردن این بو استفاده کرد بدین صورت که زغال ها را درون یک کیسه پارچه ایی قرار داده و در یخچال گذاشته شود.

بوی بد یخچال فریزر

5-4- بسته بندی مواد غذایی

ممکن است بعضی از قطعات پلاستیکی داخل یخجال فریزر که برای نگهداری مواد غذایی تعبیه شده است بوی برخی از مواد غذایی را به خود بگیرد برای رفع این مشکل می توان با استفاده از ظروف درب دار مواد غذایی را به خوبی بسته بندی کرد.

بسته بندی مواد غذایی در یخچال

5-5- قرار ندادن اجسام سنگین در داخل یخچال

از قرار دادن بطری های سنگین در داخل یخچال خودداری شود زیرا این کار باعث شکستگی قطعات یخچال می شود.

5 نکته مهم برای نگهداری بدنه بیرونی یخچال

نگهداری از بدنه یخچال نیز مانند داخل یخچال مهم است به دلیل اینکه موتور یخچال در پشت دستگاه قرار دارد و عملکرد اصلی دستگاه وابسته به موتور یخچال می باشد.

5.1. محل قرار گیری یخچال فریزر

دقت شود که یخچال فریزر در کنار دستگاههایی که باعث می شود گرما تولید شود قرار نگیرد، این دستگاهها مانند: اجاق گاز، پکیج آبگرمکن و شوفاژ می باشند که گرمای این دستگاهها باعث می شود انرژی سرمایشی یخچال از بین برود و موتور یخچال خراب شود.

5.2. تمیز کردن موتور یخچال

از آنجائیکه موتور یخچال های مدل جدیدتر دارای پوشش است و نیازی به تمیز کردن ندارد اما اگر از عمر یخچال زمان زیادی می گذرد و موتور آن بدون پوشش می باشد با استفاده از جاروبرفی یا سشوار می توان موتور دستگاه را تمیز کرد تا مخفیگاه حشرات یا سوسک ها نشود، ضمن اینکه ابن کار باید با نهایت دقت انجام شود تا آسیبی به قطعات آن وارد نشود.

5.3. تراز بودن یخچال

گاز موجود در درون یخچال باید به صورت یکتواخت در لوله های دیواره یخچال و فریزر توزیع شود برای اطمینان از اینکه این عمل به خوبی انجام شود باید یخچال در سطحی صاف قرار گرفته و تراز باشد.

در سایت فنی کارا با کمک مطلب نحوه تراز کردن یخچال می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

5.4. بدنه یخچال

برای پاکسازی کردن بدنه بیرونی یخچال می توان از دستمال های ضدخش و مواد شوینده مناسب استفاده کرد تا از خش دار شدن بدنه یخچال جلوگیری شود. همچنین می توان با استفاده کمی از سرکه و آب بدنه بیرونی یخچال را تمیز کرد.

تمیز کردن بدنه بیرونی یخچال

5.5. فاصله مناسب یخچال با دیوار

برای اینکه هوای پشت یخچال فریزر به خوبی رد و بدل شود بهتر است فاصله بین دستگاه و دیوار 20 سانتی متر باشد. این فاصله باعث می شود که موتور یخچال گرم نشود.

دسته بندی شده در: تعمیر یخچال فریزر خانگی, مجله

ارسال نظر