ارسال آگهی

نکات اساسی هنگام حمل موتورسیکلت با یدک کش

آیا قصد یدک کش کردن موتور خود را دارید؟ از چه ابزار و وسیله هایی استفاده می کنید؟ در این مطلب قصد داریم تا نکاتی که در حین حمل و یدک کش کردن موتور وجود دارد را بیان کنیم این نکات از تجربه افرادی که موتور خود را با استفاده از ابزار مخصوص یدک کش کردن موتور حمل کرده اند، حاصل شده است.

یدک کش کردن موتور

یدک کش کردن موتوری که چرخ عقب آن روی زمین است

اگر قصد دارید موتور خود را به روشی یدک بکشید که چرخ عقب آن بر روی زمین قرار دارد، باید توجه داشته باشید برخی از افراد عنوان کرده اند که چون موتور در حالت خاموش است و روغن در آن جریان ندارد، احتمال اینکه موتور اصطلاحا گیرپاچ کند است چرا که چرخ موتور در حالت خشک و بدون روغن در حال کار است و شافت دنده زنجیر و رینگها در حال چرخش است، این احتمال زیاد است. ولی در عین حال بعضی از افراد عنوان کرده اند که هیچ مشکلی از این بابت نداشته اند! بهرحال بهتر است که در این امر محتاطانه عمل کنید.

جلوگیری از روشن شدن موتور در مسیر یدک کشی

گاهی اتفاق می افتد که موتور سیکلت در طی مسیر یدک کش کردن، در دست اندازها و یا پیچ ها روشن می شود، برای جلوگیری از روشن شدن موتور در مسیر افراد توصیه می کنند که مانع شوید که موتور در دنده قرار بگیرد و کلاچ را با استفاده از سیم و یا بند محکم ببندید. بهتر است بدانید که اگر موتور در طول مسیر روشن شود احتمال اینکه به گیربکس آسیب وارد شود، زیاد است.

نحوه یدک کش کردن موتور

مهم ترین نکته در یدک کش کردن موتور

مهم ترین و اصولی ترین نکته در یدک کش کردن موتور سیکلت این است که چرخ متحرک به خودرو متصل و چرخ هرزگرد بر روی زمین باشد. این قضیه به قدری مهم است که اگر رعایت نشود احتمال آسیب رسیدن به وسیله نقلیه بسیار زیاد است. پس بهتر است در هنگام یدک کش موتور با خودرو و یا هر وسیله ی دیگری این نکته مهم را در نظر بگیرید.

یدک کش کردن موتور چینی

می دانیم که برای یدک کش کردن موتور نوع موتور نقش بسزایی در نوع حمل کردن آن دارد، برخی از موتورها به قدری حساس هستند که برای یدک کش کردن آنها فقط باید از خودروبر استفاده کرد و به هیچ عنوان امکان یدک کردن آنها در پشت ماشین نمی باشد. در مورد موتورهای چینی شما در دو صورت به مشکل بر میخورید:

  • کمک های جلویی بیش از حد نرم باشند
  • وزن زیاد جلوی موتور

که بعضی از افراد برای اینکه به مشکل برنخورند، اقدام به ساخت ابزار مخصوصی جهت یدک کش کردن موتورهای اینچنینی کرده اند که با استفاده از این یدک کش های دستی اقدام به حمل و جابجایی موتور خود می کنند. بطور کلی اگر موتور شما حساس است و یا شما نسبت به حمل موتور خود حساسیت به خرج می دهید توصیه ما به شما استفاده از یدک کش خودرو می باشد. با استفاده از این یدک کش ها به راحتی می توانید موتور سیکلت خود را تا مقصد با خیال راحت جابجا کنید.

دسته بندی شده در: یدک کش و حمل خودرو, مجله

ارسال نظر