ارسال آگهی

یخچال خودرو چیست؟ کاربرد های یخچال خودرو

بسیاری از افراد ممکن است درباره یخچال خودرو چیزی نشنیده باشند و یا اطلاعات خاصی نداشته باشند، در این مطلب قصد آشنا کردن شما با این وسیله و بررسی کاربرد های آن را داریم:

در زمان هایی که قصد سفر طولانی با خودروی خود داشته و مخصوصا اینکه قرار باشد به مکان هایی بروید که خرید خوراکی های مصرفی تان سخت باشد، نیاز به وسیله ای دارید که بتوانید خوراکی های خود را در آن نگهداری کنید تا فاسد نشوند و یا در هر زمانی که بخواهید، نوشیدنی خنک داشته باشید. اگر اهل ایجاد کمپ در مکان ای مختلف و ماندن در آن ها را در طول سفر دارید نیز، باز هم به یک خنک کننده برای نگهداری مواد غذایی خود دارید.

البته قبل از تصمیم به خرید این وسیله، باید با خود فکر کنید که آیا واقعا آنقدر اهل سفر هستید که یخچال خودرویی ارزش خرید داشته باشد؟ اگر قرار است هر سه سال یک بار سفر های طولانی بروید و اقامت های طولانی مدت ندارید، نیازی به خرید تجهیزات سفر مانند یخچال خودرو نمی باشد. اما اگر اهل سفر های طولانی و ساخت کمپ برای استراحت، هستید، حتما به این تجهیزات نیازمند خواهید شد و یخچال خودرو همانند یخچال آشپزخانه مورد نیاز شما خواهد بود.
یخچال خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

یخچال خودرو چیست؟

یخچال خودرو، جعبه کوچکی است که دارای کمپرسور یخچال بوده و دمای آن را می توان تنظیم نمود و حتی می توان با استفاده از یخچال خودرو، مواد غذایی را فریز کرد. برای یخچال خودرو فرقی نمی کند که دمای محیط چند درجه است، شما دمای یخچال را در هر درجه ای که بخواهید می توانید تنظیم کنید.

اما امروزه جعبه هایی در بازار تحت عنوان یخچال خودرو به فروش می رسد که فقط جعبه های عایق بندی شده هستند.این وسایل با برق شهری و یا برق خودرو کار می کنند و میزان سرد کردن آن ها تابع دمای محیط می باشد. نهایت کارایی این جعبه ها، 10 درجه سرد تر کردن فضای داخلشان نسبت به فضای محیط می باشد و نمی توان از آن ها انتظار تولید یخ و یا فریز نگه داشتن وسایل را داشت. این جعبه ها فقط می توانند فضای داخل خود را کمی گرم تر و یا کمی سرد تر از محیط نگه دارند.

اگر واقعا نیاز به خرید یخچال خودرو دارید، دقت کنید که مدلی خریداری نمایید که کاملا شبیه یخچال عمل کند. زیرا تنها در این صورت یخچال خریداری شده می تواند نیاز های شما را برطرف کند. لازم به ذکر است که یخچال خودرویی که واقعا مانند یخچال عمل کند، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. اما می توانید مطمئن باشید که خوب کار می کند و نیازمند خدمات تعمیرات یخچال نخواهید شد.

کاربرد های یخچال خودرو

یخچال خودرو برای افرادی که اهل سفر های طولانی هستند و ترجیح می دهند کم خرج مسافرت کنند، بسیار کاربردی می باشد. بارها پیش آمده است که افراد ترجیح می دهند مواد غذایی با خود بردارند، تا در زمان نیاز از آن ها برای پخت و پز در وسط سفر استفاده نمایند. نگهداری از این مواد غذایی بدون وجود یخچال، مخصوصا در فصل های گرم معضل بزرگی برای مسافران خواهد بود که استفاده از یخچال خودرو می تواند این مشکل را حل نماید.
کاربرد یخچال خودرو

صاحبان کامیون و اتوبوس ها که به واسطه شغلی که دارند بطور مداوم در سفر می باشند، بشدت نیازمند یخچالی هستند که بتوانند نوشیدنی خنک در آن قرار دهند و هر زمان که بخواهند از آن استفاده نمایند. البته یخچال های مربوط به کامیون ها و اتوبوس ها قدری متفاوت نیز می باشد. برخی از راننده ها از یخدان های بزرگ در ماشین خود استفاده می کنند که در طی یک سفر چند روزه، تنها با دو بار قرار دادن یخ در داخل آن می توانند از این یخدان برای نگهداری مواد غذایی که امکان فاسد شدن دارند و یا خنک نگه داشتن نوشیدنی ها استفاده نمایند.

داخل این یخدان ها بجای قالب یخ می توان از بطری های آب معدنی یخ زده نیز استفاده نمود. نکته ای که برای دوام بیشتر سرما وجود دارد این است که در آبی که قرار است یخ بزند و سپس آن را در یخدان ماشین خود قرار دهید، مقداری نمک بریزید. در این صورت دوام یخ آن بیشتر خواهد شد.

دسته بندی شده در: تعمیر یخچال فریزر خانگی, مجله

ارسال نظر