ارسال آگهی

ویژگی ها و مزایای داربست فلزی

داربست فلزی تهران دارای کاربرد های متفاوت و زیادی است، که می توانید برای کرایه کردن آن به صفحه اجاره داربست فلزی تهران مراجعه کنید.

به این دلیل که داربست فلزی در ارتفاع بلند نصب می شود و کارگران برای انجام کار روی آن قرار می گیرند، می تواند زمینه ساز رخ دادن اتفاقات و حوادثی که به کار در ارتفاع مربوط هستند، باشد. به همین دلیل امنیت نصب داربست فاکتور مهمی می باشد که باید به آن توجه شود. همچنین سرعت در اجرا و نصب داربست نیز برای زود تر پیشرفت کردن کار تاثیر گذار است. به همین دلیل باید از منابع مطمئن و توانمند درخواست نصب و اجاره داربست داشت تا از بروز مشکلات جلوگیری شود. در ادامه به بررسی ویژگی های داربست فلزی و هزینه های نصب و اجرای آن می پردازیم.

برای دریافت خدمات اجاره داربست کرج (نصب کرایه و اجرای انواع داربست فلزی) میتوانید بر روی لینک مربوط به آن کلیک کنید.
همه چیز درباره داربست فلزی

ویژگی های داربست فلزی

قطر لوله های داربست های فلزی که از جنس فولاد هستند 5 سانتی متر و کمترین میزان ضخامت آن ها 4 میلی متر می باشد. داربست های فلزی با بست هایی که مخصوص داربست می باشند، سرهم گردیده و نصب می شوند. با نصب داربست به وسیله بست ها، در یک زمان کوتاه می توانید یک داربست محکم و ثابت که برای کار در ارتفاع برای کارگران مناسب می باشد، بسازید. داربست فلزی باید به نحوه مناسب و درستی به دیواره های ساختمانی که کار بر روی آن انجام می شود، مهار شود تا از واژگون شدن آن جلوگیری شود. فاصله بین دو مهار باید حداکثر 6 متر باشد. لوارم و اجزایی که برای نصب داربست استفاده می شوند موارد زیر می باشند:

میله شکاف دار برای اتصال: از این میله برای طولانی نمودن دو لوله فلزی داربست استفاده می شود.
بست برای لوله های افقی:  از این بست برای بستن دو لوله افقی با زاویه 90 درجه نسبت به یکدیگر استفاده می شود.
پایه قابل تنظیم: این پایه به دیواره داخلی قسمت پایین لوله متصل می شود و با استفاده از آن می توان ارتفاع داربست را تنظیم نمود.
صفحه زیر ستون: این صفحه به شکل مربع بوده و پایه دار می باشد که هدف از نصب آن، توزیع کردن بار از بخش پایینی ستون روی تکیه گاهی که استفاده می شود، می باشد.

مزایای نصب داربست فلزی

به داربست های فلزی، داربست یا سکوی پیش آمده هم می گویند زیرا این مدل از داربست ها مانند سکو از سطح دیواره ساختمان بیرون می زنند. به این دلیل که اتکای اینگونه داربست ها به دیواره های ساختمان می باشد، در جاهایی که به دلیل شرایط مکان، امکان نصب داربست های معمولی وجود ندارد یا بسیار پر هزینه است، گزینه مناسبی محسوب می شوند. نصب کردن و جداسازی آنها به دیواره ساختمان نیز توسط جرثقیل انجام می شود.  همین امر باعث می شودکه نصب داربست فلزی در صرفه جویی مصالح مورد نیاز برای داربست بسیار تاثیر گذار باشد.
نصب داربست فلزی

نحوه محاسبه هزینه نصب و اجرای داربست فلزی

موارد مختلفی در میزان هزینه اجاره داربست تاثیر گذار هستند مانند:

  • ارتفاع داربست های فلزی که متنوع هستند
  • حجم داربست مورد استفاده
  • محلی که داربست فلزی قرار است در آنجا نصب شود
  • وجود داشتن امکان دسترسی به لوازم مورد نیاز
  • مهاری خور داربست فلزی
  • تغییر دادن فاصله های که بصورت عرف و استاندارد برای داربست فلزی تعریف شده اند
  • نوع فعالیتی که با داربست قرار است انجام شود
  • و …

به طور کلی هزینه اجاره دادن داربست های فلزی به صورت ماهیانه می باشد. یعنی شرکت هایی که در کار نصب و اجاره داربست فعالیت می کنند بدون توجه به اینکه تعداد روز های کاری شما چقدر است، هزینه اجاره یک ماه را دریافت می کنند. طریقه محاسبه هزینه داربست فلزی به صورت حجمی است یعنی میزان فضایی که داربست اشغال نموده با توجه به متر مربع، تا یک ارتفاع معینف هزنیه تعریف شده ای دارد. در حالتی که ارتفاع افزایش یابد متناسب با میزان افزایش آن، قیمت اجاره داربست نیز افزایش می یابد. برای اجرای داربست فلزی هر سال نرخ نامه ای توسط صنف مصالح ساختمانی انتشار می یابد.

دسته بندی شده در: اجاره داربست, مجله

ارسال نظر