ارسال آگهی

نحوه صحیح استفاده از روغن تردمیل و بهترین زمان روغنکاری تردمیل

 لازم است به صحت کارکرد تردمیل که وسیله ورزشی جهانی برای افراد حرفه ای و مبتدی چه در منزل و چه در باشگاه های بدنسازی محسوب می شود، توجه شود. یکی از قدم هایی که هنگام نگهداری صحیح از تردمیل به نظر می‌رسد، روغن کاری دستگاه با استفاده از روغن تردمیل به صورت دوره ای و منظم است. این اقدام شما را از پرداخت هزینه برای تعمیر تردمیل رهایی می بخشد! اگر این روغن کاری به شکل صحیح صورت نگیرد، تسمه آن دچار آسیب شده و خرابی موتور را در پی دارد.نحوه صحیح روغنکاری تردمیل

روش صحیح استفاده روغن سیلیکون (روغن تردمیل)

روغن تردمیل یا همان روغن سیلیکون، اغلب همراه با این دستگاه به مشتری تحویل داده میشود و پس از تمام شدن آن مشتری ملزم است به تهیه آن از فروشگاه های معتبر اقدام کنند. روغن کاری یک امر مهم و حائز اهمیت برای افزایش طول عمر تردمیل است اولین قدم هنگامی که کاربر وسیله را تهیه کرده نیاز به روغن کاری ندارد اما بعد از 20 ساعت، پیشنهاد می کنیم روغنکاری تسمه را شروع کنید. برای روغن کاری در اولین گام با دستمال تقریباً خیس تسمه را تمیز کنید و با دست بالا نگه داری سپس روغن را به شکل مارپیچ روی پیست زیر تسمه آن بریزید.

روغن سیلیکون را حتما از مراکز معتبر خریداری کنید که ناخالصی در آن وجود نداشته باشد. استفاده از روغن نامرغوب غیر استاندارد موجب سوختن موتور تردمیل یا آسیب وارد شدن به برد آن میشود. میانگین مصرف روغن سیلیکون برای تعمیر و یا راه اندازی مجدد دستگاه تردمیل حدود ۱ میلی لیتر برای هر ۲۰ ساعت است. برای انجام این کار کافیست نوار تسمه تردمیل را کمی به سمت بالا کشیده و روغن را روی تخته آن بریزید. از آنجا که این اشتباه بسیار برای مشتریان پیش می آید لازم به ذکر است که استفاده از روغن سیلیکون در لبه های پیست بی اثر بوده و لازم است حتما در وسط آن ریخته شود. پس از چکاندن قطره روغن بر روی وسط پیست تردمیل را روشن کنید تا نوار شروع به حرکت کند.

اگر نوار نقاله تسمه تردمیل بسیار سفت شده باشد، نمی توانید آن را بالا ببرید؛ پس لازم است پیچ های ریگلاژ که در آن تعبیه شده است را کمی شل کرده و در جهت خلاف عقربه های ساعت به اندازه ۵ الی ۱۰ دور بپیچانید وقتی این عمل پایان یافت دقت کنید که نوار نقاله کاملا در وسط تخت قرار گرفته باشد. پس از اتمام کار روغن کاری به همان تعداد دور که شل کرده اید به سفت کردن پیچ بپردازید.

ویژگی های منحصر به فرد روغن تردمیل

پس از مدتی استفاده از دستگاه های ورزشی مانند تردمیل، نیاز است برای استفاده مجدد از آن به روان سازی تسمه و نوار آن با استفاده از روغن های مخصوص بپردازیم. روغنی که برای روان سازی تردمیل استفاده میشود روغن سیلیکون نام دارد که قدرت آن بالا و مقاومت حرارتی مناسب برای دماهای ۳۵ تا ۵۰ درجه سانتی گراد میباشد. این نوع روغن در برابر الکتریسیته عایق بوده و بی رنگ و بدون بو است. به همین دلیل باعث شده در طیف گسترده ای از صنایع و در پزشکی مصرف عمده داشته باشد.

  • چگالی روغن سیلیکون یا همان وزن آن کمی سنگین تر از آب است که به راحتی در آن حل میشود و خاصیت جذب رطوبت خوبی را برخوردار است.
  • تسمه تردمیل هنگام چرخیدن بر روی تخته و دویدن شما بر روی آن اصطکاک زیادی ایجاد کرده و حرارت آن بالا می‌رود. روغن سیلیکون با دارا بودن خواص منحصر به فرد خود بهترین گزینه برای روغن کاری سطح زیر تردمیل می باشد.
  • حرارت روغن سیلیکون حدود ۲۶۰ درجه سلسیوس است که تا سالها فاسد نمیشود و مشکلی را در پیست زیر تسمه تردمیل به وجود نمی آورد.

هشدار: هرگز از روغن های نفتی مانند روغن موتور و یا حتی روغن چرخ خیاطی و روغن های خوراکی برای روغن کاری پیست زیر تسمه تردمیل استفاده نکنید!!!ویژگی های روغن تردمیل

بهترین زمان برای روغن کاری چه وقت است؟!

برای تعیین زمان مناسب دقیق روشهای وجود دارد:

  1. پس از استفاده طولانی از تردمیل لازم است روغن کاری تردمیل با روغن تردمیل مخصوص، حداقل بعد از 20 ساعت استفاده انجام گیرد!
  2. هنگامی که بوی سیم سوخته از تردمیل احساس می شود.
  3. به طور کلی بهترین زمان برای روغن کاری تسمه تردمیل هر ۲۰ تا ۳۰ ساعت استفاده از آن است.

 روغن سیلیکونی با تردمیل چه میکند؟!

عموما از روغن سیلیکون برای لغزنده کردن سطح زیر نوار نقاله تردمیل استفاده می شود.
همچنین از دیگر خواص و ویژگی های منحصر به فرد روغن تردمیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چگالی روغن سیلیکون در دمای اتاق یا همان ۲۵ درجه سانتی گراد با ضریب شکست فرمول برابر است.
  • کشش سطحی بسیار پایینی دارد.
  • روغن سیلیکون غیر سمی است ولی چنانچه با چشم در تماس قرار گیرد سبب سوزش موقتی آن میشود.
  • روغن سیلیکون دی الکتریک خوبی است.
  • در صنعت غذایی به علت دارا بودن خاصیت ضد کف استفاده میشود.

کاربردهای مهم روغن سیلیکون:

  1. جایگزین مناسب برای مایع زجاجیه چشم در جراحی ها
  2. داروهای ضد نفخ
  3. روغن کاری بخاری
  4. استفاده در پماد و کرم های پوستی
  5. ابزارآلات پزشکی و …

این روغن عمرمفید دستگاه‌های مانند تردمیل را افزایش می‌دهد. روغن کاری تردمیل

دسته بندی شده در: تعمیر تردمیل, مجله

ارسال نظر