ارسال آگهی

معرفی یراق آلات شیشه سکوریت

برای اتصال و حرکت شیشه سکوریت نیاز به یراق آلات می باشد، یراق آلات شیشه سکوریت نقش اصلی را در پیوستگی کار ایفا می‌کنند که در طول عمر و کیفیت عملکرد شیشه سکوریت نقشه موثری دارد. از جمله این یراق آلات می‌توان به بست ها، گیره ها، استوپ، لولا و اتصال دهنده های بخش اصلی اشاره کرد، همچنین دستگیره و قفل نیز بخشی از یراق آلات شیشه می باشد.

یراق آلات شیشه سکوریت

در کیفیت یراق آلات شیشه سکوریت جنس آلیاژ به کار رفته در ساخت آن تعیین کننده میزان کیفیت شیشه می باشد، هرچه آلیاژ به کار رفته مرغوب‌تر باشد، زنگ زدگی و خوردگی آن کمتر اتفاق می‌افتد و همچنین احتمال خرد شدن و شکستن آن نیز کمتر می شود. دقت داشته باشید که یراق آلات شیشه علاوه بر زیبایی ظاهری که به شیشه می دهد تاثیر مستقیمی بر افزایش و کاهش عمر شیشه نیز می گذارد.

لیست یراق آلات شیشه سکوریت

همانطور که در بالا گفته شد یراق آلات شیشه سکوریت شامل موارد زیر می شود:

  • لولا
  • استوپ
  • قفل
  • دستگیره
  • ریل
  • فریم
  • بست
  • و…

لولا قطعه‌ای است که دارای مفصل می باشد و دو طرف وسیله را به هم متصل میکند. این اتصال به نحوی است که دو طرف وسیله می تواند حول محور لولا تا چندین درجه چرخش داشته باشد.

از لولای شیشه سکوریت در موارد زیادی استفاده می شود ولی رایج ترین کاربرد آن برای اتصال کردن لنگه های درب و پنجره به چارچوب و قاب ها می باشد. تمام درب های شیشه ای برای باز و بسته شدن نیازمند به لولا هستند و به دلیل مصرف گسترده و خاص شیشه های سکوریت می توانید انواع مختلف و متنوع لولا را در بازار مشاهده کنید که هر یک متناسب با کاربری مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله های شیشه سکوریت در جنس، نوع مصرف و متریال به کار رفته در ساخت آن با یکدیگر متفاوت هستند از جمله می توان به استیل، آهن، روکش کروم، استیل طلایی و نقره ای اشاره کرد. به دلیل استفاده و کاربرد زیاد شیشه سکوریت، یراق آلات آن نیز باید متنوع بوده و متناسب با کاربری شیشه سکوریت انتخاب شوند.

یراق آلات شیشه میرال

امروزه از شیشه سکوریت در طراحی داخلی، معماری و… استفاده می شود. برای نصب شیشه نشکن از لوله‌های مخصوصی استفاده می شود که این لوله ها از استحکام و مقاومت بالایی در برابر رطوبت و ضربه برخوردار می باشند لولای شیشه نشکن انواع زیادی دارد که متناسب با نوع شیشه و محل مورد استفاده آن به کار گرفته می شود.

لولای شیشه میرال

به دلیل تنوع بالا استفاده از شیشه میرال لوله های مخصوص به آن نیز در انواع مختلفی ساخته و طراحی شده اند تنوع طرح و شکل این لولا ها در جهت هماهنگی و ترکیب با اجزای محیط و نمای آن انتخاب می‌شود و در طرح های استیل رنگی، آلیاژهای ضد زنگ، استیل مات، روکش کروم دار و استیل خش دار یافت می شود.

قفل شیشه میرال قفل مخصوصی است که اغلب به وسیله کلید باز و بسته می شود و از جنس استیل ضد زنگ می باشد که در شکل ها و طرح های متفاوت وجود دارد سرب و آلومینیوم هم ممکن است در ساخت این قفل ها مورد استفاده قرار بگیرد بسته به محلی که درب قرار می‌گیرد و کاربری آن می‌توان از نوع تک لنگه یا دو لنگه ای، کشویی، اتوماتیک و…. استفاده کرد.

قفل مخصوصی برای هر یک از این کاربری ها وجود دارد که در قسمت های مختلف درب قابل نصب می باشد همچنین همانگونه که سایر قطعات و یراق آلات شیشه میرال انواع مختلفی دارند، قفل شیشه میرال نیز انواع مختلفی دارد.

لولا شیشه سکوریت

قفل کمری شیشه سکوریت

قفل کمری شیشه سکوریت ازجمله قاب های شیشه سکوریت می باشد که از ویژگی های خاصی برخوردار است، این قفل را می‌توان بدون جاسازی ها با استفاده از جاساز روی شیشه سکوریت نصب کرد. همین ویژگی باعث شده است که این قفل پر استفاده ترین قفل درب شیشه سکوریت شود. در بعضی مواقع که فراموش می شود. جاساز قفل روی شیشه سکوریت نصب شود دیگر امکان ایجاد جاساز بعد از تولید شیشه وجود ندارد از این کمری شیشه سکوریت در این مواقع بدون ایجاد جاساز بعد از تولید شیشه استفاده می شود قفل کمری انواع متفاوتی دارد که در دو مدل شیشه به دیوار و شیشه به شیشه در بازار یافت می شود.

استوپ شیشه سکوریت توکار و روکار

سرما و گرما از جمله عواملی هستند که بر حرکت نرم و روان درب موثر هستند و باز و بسته شدن درب را مشکل ساز می کنند، استوپ شیشه میرال دستگاهی است که امکان باز و بسته شدن ایمن و نرم و آسان درب را فراهم می کند. شرکت ها در دو نوع توکار و روکار وجود دارند برای نصب اسنپ تو کار نیاز به کندن زمین می باشد، این نوع مقاومت بالایی دارد. از استوپ روکار نیز برای شیشه‌های دودبند و همچنین شیشه فروشگاه‌ها استفاده می شود در نصب این است نیاز به حفر و کندن زمین نیست اگر به توپ آسیبی وارد شود بر عملکرد لوله ها تاثیر مستقیمی دارد.

دسته بندی شده در: شیشه بری, مجله

ارسال نظر