ارسال آگهی

معایب کولر های آبی

معایب کولر آبی عبارتند از بکار بردن آب به منظور سرد ساختن محیط، گرفتگی پمپ ها، گرفتگی پوشال ها، مصرف زیاد آب، عدم انتخاب دمای دلخواه و ایجاد زنگ زدگی و… که همه این معایب در انتخاب کولر آبی موثر می باشد. در کنار مزایایی که کولر آبی دارد در بعضی مناطق به دلایل شرایط آب و هوایی و همین معایبی که دارد، استفاده از کولر آبی توصیه نمی شود.معایب کولر آبی

با شروع فصل گرما استفاده از وسایل سرمایشی امری رایج می شود به خصوص کولر آبی چرا که قیمت ارزان تری نسبت به دیگر سیستم های سرمایشی دارد. کولر های آبی با تبخیر کردن آب سبب سرد شدن محیط می گردند، این کولر ها در ابعاد و ظرفیت های مختلف در بازار موجود می باشند که با توجه به ابعاد محیط و ظرفیت مورد نیاز کولری که سازگاری بیشتری با نیاز باشد باید خریداری گردد. اگر ظرفیت کولر آبی کوچکتر یا بزرگتر از از ابعاد محیط انتخاب شود سبب هدر رفتن انرژی خواهد شد بنابراین باید ظرفیت کولر با ابعاد محیط به یک نسبت انتخاب شود.

از معایب کولر آبی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

کولر های آبی قبل و بعد از هر دوره نیاز به شستشو و سرویس دارند و این امر سبب هدر رفتن انرژی و آب می گردد. ولی در شهر بزرگی مثل تهران سرویس کولر آبی تهران از اقدامات لازمی است که هر ساله باید انجام شود در صورتیکه کولر آبی سرویس نشود و استفاده گردد، هم باعث پایین آمدن راندمان و عمر مفید کولر آبی خواهد شد و هم به اندازه ای که باید به محیط سرما نخواهد داد. پس بهتر است هر ساله قبل از مصرف هم کولر آبی خود را سرویس نمایید و هم تمام قطعات آن را روغن کاری کنید تا عمر مفید آن را بالا ببرید.اصول تعمیر و عیب یابی کولر آبی و معایب کولر آبی

  • کولرهای آبی با گذشت زمان توسط آب فرسوده و زنگ زده می شود، همچنین بعضی از قسمت های آن دچار گرفتگی می شود از جمله پوشالها.
  • کولرهای آبی رطوبت محیط را بالا می برد به همین دلیل در شهرهایی که هوای مرطوب دارند و شرجی اند نمی توان از کولر آبی استفاده کرد.
  • بعضی از قسمت های کولر از جمله پوشال ها دچار گرفتگی و زنگ زدگی می شود.
  • بازده کم به نسبت مصرف انرژی بالا در این صورت برای کاهش هزینه های برق حتما نسبت به تعمیر کولر آبی تهران اقدام کنید.
  • در کولر های آبی امکان ورود ریزگرد ها و آلودگی و گرد و غبار از محیط خارج به داخل موثر است که این از بارزترین معایب کولر آبی می باشد.
  • استفاده از این کولر ها نیاز به کانال کشی دارد که این امر علاوه بر هزینه بر بودن، ضمن اشغال فضا، طولانی بودن این کانال ها از کیفیت سرمایش و بازده آن می کاهد.
  • چون برای انتقال سرمای کولر آبی از کانال کشی استفاده می کنند همین کانال ها در فصل زمستان با ورود هوای سرد به داخل مانع از گرم شدن منزلتان می گردد و این از معایب کولر آبی در فصل زمستان می باشد.

دسته بندی شده در: سرویس کولر آبی, مجله, راهنمای خرید, دانستنی ها

ارسال نظر