ارسال آگهی

ساخت داربست برای گل ها؛ مزایا و نحوه استفاده

برای نگهداری گل ها کار های زیادی لازم است انجام شوند، یکی از آن ها ساخت داربست برای گل ها می باشد که باعث پیشگیری از افتادن گل می شود. در این مطلب به موارد زیر می پردازیم:

امروزه از داربست در موارد مختلفی استفاده می شود و این ابزار نه تنها جای خود را در صنعت ساختمان سازی بلکه در موضوعات دیگر باز کرده است. به همین دلیل امروزه می توانید انواع مختلفی از داربست را ببینید مانند داربست فلزی، داربست نمایشگاهی، داربست چوبی و… که هرکدام با توجه به مکان و موضوعی که در آن مورد استفاده قرار می گیرند، متفاوت هستند. یکی از کارهایی که داربست در آن نیز مورد استفاه قرار می گیرد، باغبانی می باشد. امروزه می بینیم که برای نگهداری بهتر از بعضی از گل ها و یا ایجاد پایه برای گل های رونده از داربست های مخصوص به آن ها استفاده می شود.
مزایای ساخت داربست برای گل ها

وسایل مورد نیاز ساخت داربست برای گل ها

برای ساختن داربست های محکم که ساقه های گل های بلند را نیز بتواند نگه دارد، باید از شاخه های درختانی استفاده شود که چوب آن ها بسیار قوی و مقاوم باشد. داربست های مخصوص گل در اروپا گاهی اوقات از جنس نی های محکم و سخت می باشد، ویژگی هایی که این نی ها را نسبت به سایر چوب ها متمایز می کند صاف و مستقیم بودن، زیبا و با دوام بودن آن ها می باشد. گاهی نیز داربست بندی با استفاده از نخ های محکم و یا با سیم کشی انجام می شود. داربست های آهنی ظریف نیز نوع دیگری از داربست هستند که به عنوان پایه برای گل ها مورد استفاده قرار می گیرند. داربست های آهنی ظریف با درست و اصولی قرار گرفتن در جای خود، می توانند درختان تزیینی را به شکل های جذاب دربیاورند. یکی از ویژگی های خوب داربست های مخصوص گل ها این است که دیگر مانند داربست های فلزی و نمایشگاهی و… نیازی به متخصص نصب و اجرای داربست ندارید و می توانید هر زمان که بخواهید، خودتان برای گل های باغچه یا باغتان داربست بسازید و نصب کنید.

اهمیت توجه به رنگ ها در زمان بستن داربست برای گل ها

به طور کلی زیبایی باغچه ها و باغ ها، خیلی زیاد به سلیقه باغبان بستگی دارد. دقت نظر و سلیقه شما در زمان کاشت گل ها و داربست بندی بسیار زیاد در زیبایی نهایی باغ تاثیر دارد. باید به این نکته توجه کنید که داربست هایی که می سازید، به جذابیت گل ها اضافه کند، نه اینکه مانع دیده شدن آن ها شود. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که برای گیاهانی که رنگ های تیره مانند سبز و قرمز دارند باید از داربست هایی به رنگ تیره و یا سفید استفاده کنید که کمتر نمایان شود. برخی از افراد برای تمام گیاهان از داربست هایی به رنگ سبز استفاده می کنند و گمان میکنند با این کار داربست کمتر جلوه می کند اما باید بدانند که رنگ سبز بعنوان پایه برای گیاهان مناسب نمی باشد و بر زیبایی و جلوه گیاه تاثیر منفی می گذارد. به این نکته نیز باید توجه کنید که در زمان ساخت داربست، پایه آن را بیش از حد داخل خاک فرو نکنید.
اهمیت رنگ بندی در ساخت داربست برای گل ها

مدل های مختلف داربست برای گل های متفاوت

برای اینکه از گل ها بهتر نگهداری شود، پایه یا داربستی برای آن ها قرار می دهند. به عنوان مثال برای گل هایی که رونده هستند مانند گل شقایق پیچ و یا لوبیای اسپانیولی، نیاز است که برای زیبایی بهتر، تعداد گل های بیشتری از آن ها دیده شود، به همین دلیل چهارپایه های بلندی در بین آن ها قرار می دهند. گاهی نیاز است که برخی از گل ها را به حالت خاصی دربیاورند مانند شکل هرم یا بادبزن و… که در این صورت باید از داربست های مخصوص همان شکل استفاده کنند. گاهی نیاز است که برای گل هایی مانند شمعدانی و اطلسی از داربست یا پایه ای استفاده شود که آن ها را محکم نگه دارد و از شکستن ساقه آن ها جلوگیری نماید، زیرا این مدل از گل ها نمی توانند در برابر باد مقاومت کنند، همچنین گل هایی که در انتهای بوته ها در می آیند و بسیار درشت هستند، به پایه نیازمند هستند که پایه مناسب برای این مدل گل ها و گیاهان داربست های صاف و مخصوص است.

دسته بندی شده در: اجاره داربست, مجله

ارسال نظر