ارسال آگهی

لیست لوازم فنی که باید یدک کش خودرو همراه داشته باشد

لوازم فنی یدک کش خودرو شامل یک سری تجهیزات فنی و تجهیزات ایمنی است، که برای یدک کش کردن خودرو مورد نیاز است و راننده خودروبر باید نحوه کار با این ابزارها را به طور کامل بداند. در ادامه این مطلب لیست این ابزارها را عنوان کرده ایم. اگر در جاده دچار حادثه شدید و یا ماشین ایراد فنی پیدا کرد، باید از یک منبع مطمئن، درخواست یدک کش برای حمل خودروی خود را بدهید تا در هر منطقه ای که هستید در کمترین زمان و با قیمت مناسب خودروی شما را تا مقصد حمل کند.

لیست لوازم فنی که باید یدک کش خودرو همراه داشته باشد

لازم به ذکر است برخی از راننده های ماشین های خودروبر توانایی عیب یابی و تعمیر خودروی شما را در محل دارند و احتمال دارد قبل از یدک کشی، خودروی شما تعمیر گردد و دیگر نیازی به حمل خودرو نداشته باشید. دقت داشته باشید برخی افراد سودجو در جاده ها منتظر چنین موقعیت هایی هستند تا از این وضعیت شما سوءاستفاده کنند و پول کلانی به جیب بزنند ولی اگر شما از قبل آگاهی داشته باشید و شماره یدک کش های حرفه ای و مطمئن را همراه خود داشته باشید، هیچ گاه در دام این افراد سودجو نمی افتید و از یک منبع مطمئن می توانید درخواست یدک کش بدهید.

لیست لوازم فنی یدک کش خودرو

  • تجهیزات فنی که هر یدک کش خودرویی لازم است تا این ابزار و تجهیزات را همیشه همراه خود داشته باشد عبارتند از:
  • جک هیدرولیکی (شش تن)
  • جرثقیل دستی و لوازم اضافی (کابل و زنجیر)
  • جعبه ابزار که باید شامل انواع پیچ گوشتی ها، آچارهای مختلف، اره آهن بر با کمان، بکس ها و…
  • پتک یا چکش 3.5 کیلوگرمی
  • چاقوی غلاف دار
  • لوازم یدکی پر مصرف از قبیل تسمه، روغن، بنزین، گریس، گازوئیل، واسکازین و…
  • قلم فولادی و دیلم اهرم
  • لوازم بکسل ثابت
  • صفحه چرخدار مورد استفاده برای تعمیر زیر ماشین
  • ژنراتور یا تجهیزات کافی برای تامین روشنائی در شب

این ابزارات از ابزارهای لازم و واجبی است که باید همیشه در لیست لوازم فنی یدک کش خودرو باشد و یک یدک کش با تجربه در داشتن هیچ کدام از لوازم فوق کوتاهی و سهل انگاری نمی کند، چرا که هر یک از لوازم فوق در هنگام حمل خودرو ممکن است که مورد نیاز باشد. ضمن اینکه اگر راننده یدک کش خود مکانیک خودرو باشد می تواند با همین ابزاری که دارد تا حدی که امکان دارد خودروی شما را تعمیر کند تا دیگر نیاز به یدک کش کردن ماشین نباشد مگر اینکه ابزار فنی دیگری بخواهد که در این ابزارات نباشد، در این صورت تا نزدیک ترین مکانیکی خودروی شما را حمل خواهد کرد.

تجهیزات ایمنی از اساسی ترین لوازم فنی یدک کش خودرو

در لوازم فنی یدک کش خودرو داشتن لوازم و تجهیزات ایمنی از اصول و مبناهای کار یدکشی خودرو می باشد و خودروهای مخصوص حمل خودرو حتما این لوازم را همراه خود دارند. این تجهیزات ایمنی در زمان حادثه و تصادفات جاده ای بسیار یاری رسان خواهد بود و گاها از بروز حوادث بدتر جلوگیری می کنند. این تجهیزات ایمنی شامل جعبه کمک های اولیه، چراغ های گردان زرد، کپسول آتش نشانی، مثلث شب رنگ، چراغ چشمک زن، چراغ قوه دستی و مخروط ایمنی و گوه (دنده پنج)و… می باشد که این ابزارات باید همیشه در لیست لوازم فنی یدک کش خودرو باشد.

تجهیزات و لوازم ایمنی که در زمان حادثه و عملیات امدادی مورد نیاز است

کپسول آتش نشانی

همه خودروبرها باید در لیست لوازم فنی یدک کش خودرو کپسول آتش نشانی را همراه داشته باشند و داشتن یک کپسول آتش نشانی 4 یا 6 کیلویی از نوع بالون از حداقل تجهیزات ایمنی خودرو بر می باشد. در دوره های زمانی منظم تجهیزات اطفای حریق باید مورد بازرسی قرار بگیرد تا از سلامت و ایمنی آنها اطمینان حاصل شود. در طریقه نصب این کپسول ها باید نهایت دقت نظر را در نظر بگیرید تا در جایی نصب شود که دسترسی به آنها آسان باشد تا در مواقع ضروری و آتش سوزی بتوان به آن دسترسی آسان داشته باشیم.

کپسول آتش نشانی یدک کش

چراغ گردان زرد

رانندگان خودروهای یدک کش باید در بالاترین نقطه خودروی خود چراغ گردان زرد نصب کنند، این چراغ باید در تمام مدت عملیات امدادی روشن بماند و نحوه نصب آنها بر روی سقف باید به گونه ای باشد که بصورت ثابت و دائمی قرار بگیرد و به راحتی و با ضربه و طوفان جدا نشود. این چراغ های زرد گردان نشان دهنده موقعیت اورژانسی خودروی یدک کشیده شده می باشد و در باز کردن راه و مراقب بودن خودروهای دیگر برای رعایت فاصله ایمن بسیار موثر و مفید می باشد.

نوارهای شبرنگ و روز رنگ

برای افزایش دید و رؤیت وسیله نقلیه امدادی (یدک کش خودرو) و بالا بردن ایمنی برای خودروهای امدادی باید نوارهای شبرنگ و روز رنگ مطابق با استاندارد استفاده شود. عرض این نوار شبرنگ باید 10 سانتی متر و روز رنگ باید 30 سانتی متر باشد و باید دور تا دور خودرو یدک کش نصب شود.

مثلث شبرنگ

مثلث شبرنگ صفحه ای به شکل مثلث متساوی الاضلاع می باشد که طول هر ضلع آن جهت استفاده در خودروهای نقلیه نباید از 40 سانتی متر کمتر باشد. این مثلث باید دارای حاشیه قرمز رنگ شب نما به عرض حداقل 4 سانتی متر و طبق استاندارد های موجود باشد. برای اینکه این صفحه به طور عمودی و پایدار بر روی زمین قرار بگیرد باید دارای پایه های فلزی باشد. استفاده از مثلث شبرنگ در زمانی که خودروبر شروع به استقرار کرده و پس از متصل کردن خودرو شروع به حرکت می کند، الزامی است.

مخروط ایمنی

مخروط ایمنی از لوازم فنی یدک کش خودرو می باشد که در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار می گیرد این مخروط از جنس پلاستیک بوده و اغلب به رنگ نارنجی و یا قرمز است کگه ارتفاع آنها حداقل 75 سانتی متر است و دورتادور آن نوار شبرنگی به عرض 10 سانتی متر مطابق با استاندارد های موجود کشیده شده است.

چراغ های چشمک زن LED

چراغ های چشمک زن نیز از جمله لوازم فنی یدک کش خودرو می باشد که حباب این چراغ ها باید حداقل 180 میلی متر و به صورت دو طرفه باشد. باتری این نوع چراغ ها دارای طول عمر مفید حداقل 600 ساعت برای چشمک زدن و 200 ساعت برای حالت روشن ماندن دائم باید باشد و تعدا فلاش های این چراغ ها باید معادل 60 فلاش در دقیقه باشد. شدت نور این چراغ های چشمک زن باید حداقل 12cd باشد. چراغ های چشمک زن باید دارای قابلیت ایستایی در روی سطح صاف را داشته باشد و همچنین دارای قایلیت آویز شدن را داشته باشد.

گوه (دنده پنج)

قطعه ای چوبی، فلزی و یا لاستیکی به شکل گوه می باشد که برای جلوگیری از حرکت کردن وسیله نقلیه به طرف عقب و جلو در زیر چرخ ها قرار داده می شود و باید دارای استاندارد لازم باشند. در هر وسیله نقلیه امدادی باید حداقل دو گوه وجود داشته باشد تا در زمانیکه لازم است در مسیر های شیب دار خودرو را متوقف کرد، از این ابزار استفاده کرد. همچنین برای ثابت نگه داشتن خودروهای از کار افتاده نیز نوع این لوازم فنی یدک کش خودرو استفاده می کنند. گوه ها در قسمت زیر لاستیک های خودروهای یدک کش و خودرویی که نیاز به یدک کش کردن دارد، قرار داده می شوند.

جعبه کمک های اولیه

جعبه کمک های اولیه یدک کش

از لوازم فنی یدک کش خودرو جعبه کمک های اولیه می باشد که این جعبه  باید غیر قابل نفوذ و محکم و قابل حمل باشد و لوازم داخل آن باید طبق استاندارد هایی که از سمت وزارت بهداشت اعلام می گردد، تکمیل باشد.

دسته بندی شده در: یدک کش و حمل خودرو, مجله

ارسال نظر