ارسال آگهی

قفل اثر انگشتی چیست؟ نحوه کار قفل اثر انگشتی

قفل اثر انگشتی از جدید ترین مدل های قفل ها می باشد. قفل ها که از وسایل امنیتی قدیمی و پرکاربرد می‌باشند از دیرباز مورد استفاده انسان ها برای حفظ اموال شخصی آنها، بوده اند. معمولاً همیشه در کنار قفل، کلمه کلید نیز همراه بوده است. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، قفل هایی مانند قفل اثر انگشتی، ساخته شده‌اند که دیگر به کلید نیاز ندارند. و با وجود آن ها مشکلاتی از قبیل گم شدن کلید، شکستن آن و نیاز به کلید سازی دیگر برای شما به وجود نخواهد آمد.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید قفل اثرانگشتی چیست و چه کاربرد هایی دارد. قفل اثر انگشتی که یکی از انواع قفل های دیجیتال می باشد، تنها با لمس اثر انگشت باز می شود. در این مطلب به مزایا و نحوه کار قفل اثر انگشتی و کاربردهای آن و مقایسه آن با قفل معمولی می پردازیم.
قفل اثر انگشتی

نحوه کار قفل اثر انگشتی

قفل اثر انگشت بر اساس سیستم بیومتریک ساخته شده است. شیوه عملکرد قفل اثر انگشتی به این صورت است که بعد از اینکه انگشت شخص روی سنسور حساس قفل اثر انگشتی قراربگیرد، اطلاعات مربوط به اثر انگشت او به داده های عددی تبدیل گردیده و سپس به سیستم وارد میشود. به این صورت قفل اثر انگشت مشخص را اسکن میکند، و الگوی آن در سیستم ثبت میشود.

پس از ثبت الگوی اثر انگشت هر زمانی که فرد انگشت خود را روی سنسور قفل بگذارد، قفل برای او به راحتی باز خواهد شد. می توان اثر انگشت چند شخصیت مختلف را نیز به همین ترتیب وارد سیستم نمود. پس از ثبت تمامی اثر انگشت ها، هر بار که شخصی انگشت خود را روی سنسور قفل بگذارد، دستگاه اطلاعات اثر انگشت او را با اطلاعات ثبت شده خود مقایسه نموده و در صورت تطابق اطلاعات قفل را باز میکند.

مزایای قفل اثر انگشتی

کاربرد ها و مزایای قفل های دیجیتال فراوان است. قفل اثر انگشتی که یکی از انواع قفل های دیجیتال می باشد نیز مزایایی دارد که در این بخش به آن ها می پردازیم:
مزایای قفل اثر انگشتی

امنیت بالا

روی انگشت انسان خط ها و الگوهای متعدد و ظریفی وجود دارد که برای هر شخص متفاوت است و اثر انگشت هیچ دو نفری مشابه یکدیگر و همچنین در طول زمان ثابت بوده و تغییر نخواهد کرد به همین دلیل امکان جعل کردن یا جایگزینی اثر انگشت اشخاص امری غیر ممکن می باشد.
این عوامل باعث شده که اثر انگشت یکی از تاثیرگذارترین نشانه های تشخیص هویت اشخاص باشد. و همچنین باعث بالا رفتن امنیت قفل اثر انگشتی شده است.

عدم نیاز به حمل کلید با وجود قفل اثر انگشتی

حمل کلید همواره با دردسرهای متعددی مانند گم شدن و جا ماندن کلید در منزل و سنگین بودن و… همراه است. با وجود قفل های اثر انگشتی دیگر نیازی نیست نگران حمل کلید های سنگین باشید و مشکلاتی از قبیل شکستن و گم شدن کلید و نیاز به کلید سازی نیز برای شما به وجود نخواهد آمد. زیرا انگشتان شما همیشه همراهتان بوده و کلید قفل منزلتان می باشند!

مقایسه ایمنی قفل اثر انگشتی با قفل معمولی

با پیچیده شدن روش‌های سرقت نمی توان به قفل و کلید های قدیمی از لحاظ امنیت آپارتمان و منازل اطمینان کامل داشت زیرا به راحتی قابل باز شدن یا شکسته شدن هستند. قفل های معمولی وسایل خوبی برای تامین امنیت کامل منازل و اموال شخصی نمی باشند. برای تامین امنیت بالا، باید از سیستم های ضد سرقت استفاده نمود.

امنیت قفل اثر انگشتی

سیستم های ضد سرقت متعددی در بازار موجود می باشند که قفل اثر انگشتی یکی از بهترین مدل های آن ها می باشد. با توجه به اینکه اثر انگشت شما، کلید قفل محسوب می شود. امکان گم شدن، فراموش کردن رمز یا جعل آن وجود نخواهد داشت. زیرا اثر انگشت هر شخص مختص خود اوست و همیشه همراه شخص خواهد بود. همین امر باعث بالا رفتن درجه ایمنی قفل اثر انگشتی شده است.

قفل-های-اثر-انگشتی.jpg

دسته بندی شده در: کلیدسازی, مجله

ارسال نظر