ارسال آگهی

علت یخ زدن کولر گازی و برفک زدن آن + راه حل های برطرف کردن

آنچه می خوانید علت یخ زدن کولر گازی و برفک زدن آن می باشد و همچنین راههای رفع این مشکل را برای شما همراهان سایت فنی کارا بیان می کنیم:

در این مطلب به علت یخ زدن کولر گازی و برفک زدن صفحات آن می پردازیم و برای رفع آن راه حل هایی اصولی و کار آمد پیشنهاد می کنیم.
با توجه به زیاد بودن هزینه های  تعمیر کولر گازی تهران و دیگر شهرستان ها،  اگر از این نکات آگاهی کامل داشته باشید، می توانید بسیار راحت تر و سریع تر و با صرف هزینه ای کمتر مشکل کولر گازی خود را برطرف کنید.

بررسی علت یخ زدن کولر گازی

شما در این مقاله باعلت یخ زدن کولر گازی و برفک زدن آن آشنا می شوید.

کمبود گاز بیشترین علت یخ زدن کولر گازی پنجره ای و دیگر کولرها

کمبود گاز های مبرد در کولرهای گازی بیشترین علت یخ زدن کولر گازی پنجره ای و دیگر مدلهای این کولرها می باشد. اگر کولر گازی فقط در حالت سرمایش دچار یخ زدگی می شود این مشکل می تواند مربوط به کمبود گاز کولر باشد. ولی اگر یخ زدگی کولر شما در حلت گرمایش هم رخ می دهد این اشکال می تواند مربوط به شیر چهار طرفه آن باشد که در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می دهیم.

کمبود گاز کولرعلت یخ زدن کولر گازی

کمبود گاز کولر به علت نشتی … اتفاق می افتد که میتواند یخ زدگی کولر گازی را به دنبال داشته باشد.

اگر یخ زدن کولر گازی و برفک زدن آن در همان ابتدای روشن کردن دستگاه اتفاق بیفتد و در فاصله ای ۱۵ دقیقه لوله های آن شروع به برفک زدن کردند، در این صورت باید کولر گازی را نشت یابی کنید و عمل شارژ کولر انجام شود.
البته می تواند سردی هوا هم علت یخ زدن کولر گازی پنجره ای باشد که اگر برفک کولر در صبح و یا آخر شب رخ داد ، در کولر های پنجره ای درجه ترموستات را کم کنید و در کولر های دو تکه ای درجه ترموستات را بالا ببرید بطوریکه کولر OFF کند.

کثیف بودن فیلترها در یونیت داخلی و کندانسور علت یخ زدن کولر گازی

در بعضی از موارد علت یخ زدن کولر گازی می تواند کثیف بودن بودن فیلتر ها در یونیت داخلی و بیرونی می باشد. راه حل این مشکل یخ زدگی بسیار ساده است و میتوان آن را با سرویس کردن کولر گازی و شستشوی آن برطرف کرد.

کثیف بودن فلیتلر کولر علت یخ زدن کولر گازی

کثیف بود فیلتر کولر گازی علت یخ زدن کولر گازی که در سرویس سالیانه باید به آن توجه کرد

این کثیفی ها در یونیت داخلی باعث می شود که نتواند هوای گرم اتاق از روی کویل ها و لوله های سرد کننده عبور کند و از قسمت خروجی دستگاه خارج شود لذا لوله ها در همان حالتی که هستند دچار یخ زدگی می شود. همین مشکل هم می تواند برای کندانسور خارج از منزل اتفاق افتاده باشد که به علت کثیف بودن آن تبادل هوای مطلوب به داخل کندانسور صورت نگیرید و علت یخ زدن کولر گازی پنجره ای و دیگر کولها بشود.

البته اگر شما در شهر مشهد برای جلوگیری از خراب شدن کولر گازی منزلتان به دنبال سرویس کار ماهر هستید می توانید به صفحه سرویس کولر گازی مشهد مراجعه کنید و به راحتی با یکی از سرویسکاران آنها تماس بگیرید.

برفک زدن کولر گازی دلیل مسدود بودن لوله ها یا قطعات داخلی

علت یخ زدن کولر گزای به علت مسدود بودن لوله های آن

مسدود شدن لوله ها یا شیر برقی کولر گازی می تواند باعث یخ زدگی در کولر شود

اگر مسیر لوله ها یا قطعات داخلی کولر گازی مسدود شده باشد و یا اگر لوله مویی (لوله باریکی که درانتهای کندانسور قرار دارد) یا قطعاتی نظیر شیر برقی ۴ طرفه و لوله های ارتباطی کولر گازی دچار گرفتگی شده باشند، همین موارد می تواند علت یخ زدن کولر گازی و برفک زدن کولر پنجره ای باشد.

در حالت عادی، ورودی لوله مویی گرم و خروجی آن سرد است و در حالتی که لوله مویی مسدود باشد، ورودی لوله مویی سرد می شود. همچنین اگر کولر شما در حالت گرمایش هم دچار یخ زدن و برفک زدن می شود می تواند علت آن همین مسدود بودن لوله ها یا قطعات داخلی باشد.

مداوم کار کردن کمپرسور کولر گازی دلیل یخ زدن کولر گازی

مداوم کار کردن کولر گازی باعث برفک زدن کولر می شود

اینکه کمپرسور کولرتان دائم کار کند باعث برفک و هم چنین نهایتا سوختن کولر گازی می شود

یکسره کار کردن کمپرسور می تواند به دلیل خراب شدن سنسور کولر گازی یا خراب شدن برد و یا معیوب شدن کمپرسور باشد که این یکسره کار کردن کمپرسورعلت یخ زدن کولر گازی پنجره ای در تابستان می باشد. درکولرهای دو تیکه قسمت هایی ازکندانسور بیرونی و پنل داخلی دچار برفک می شوند.
در این صورت برای برطرف کردن این مشکل حتما باید به تعمیرکار کولر گازی شهر خود در سایت فنی کارا مراجعه کنید.

برای تست کمپرسور یاید از تعمیرکاران حرفه ای فنی کارا کمک بگیرید یا اینکه می توانید جهت تست کمپرسور مطلب نحوه تست کمپرسور کولرگازی از روی صدا را مطالعه نمایید.

خراب شدن فن بلوور و یخ زدن کولر گازی و برفک زدن آن در قسمت داخلی

نکته دیگری که باید در نظر گرفت خراب شدن فن داخلی یا فن بلوور است که از مهم ترین قطعات کولر گازی می باشد.

خراب شدن فن بلوور علت یخ زدن کولر گازی

علت یخ زدن کولرگازی در قسمت یونیت داخلی می تواند خرابی فن بلوور باشد.

فن بلوور باعث کشیده شدن هوای گرم داخل اتاق به داخل پنل می شود و بعد از تماس با کویل های اواپراتور و یک سری ورق های فلزی که سرد شدند تبدیل به هوای سرد شده و به محیط باز گشت داده می شود حال اگر این فن شکسته شده باشد یا اینکه به خوبی کار نکند هوای گرم را نمیتواند به روی لوله های سرد ببرد و لوله ها دچار یخ برفک زدن کولر گازی می شوند.

دسته بندی شده در: سرویس کولر, تعمیر کولر, سرویس کولر گازی, آموزش, لوازم خانگی, مجله, سرویس و نگهداری

ارسال نظر