ارسال آگهی

طریقه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار

اگر قصد دارید که کاغذ دیواری منزل یا محل کارتان را تعویض کنید و به دنبال ساده ترین راه برای کندن کاغذ دیواری می باشید، در ابتدا توصیه می شود که از تخصص و مهارت افراد متخصص در زمینه نقاشی ساختمان کمک بگیرید، اما چنانچه دسترسی به این افراد را ندارید و قصد دارید شخصاً اقدام به کندن کاغذ دیواری از روی دیوار کنید می توانید برای پیدا کردن بهترین و اصولی ترین راه حل این مطلب را مطالعه کنید.

طریقه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار

گرچه برای نصب بعضی از انواع کاغذ دیواری نیازی به جدا کردن کاغذ دیواری قدیمی نیست اما بهتر است که قبل از هرگونه نصب کاغذ دیواری جدید، تمامی کاغذ دیواری که قبلا بر روی دیوار نصب بوده است، را جدا کنید تا کاغذ دیواری جدید به صورت مناسب و شکیل بر روی دیوار نصب گردد. جدا کردن کاغذ دیواری از روی دیوار به طور کلی کار سختی نمی‌باشد اما اگر به صورت استاندارد و بدون در نظر گرفتن نکات لازم صورت بگیرد، برای نصب کاغذ دیواری جدید دچار مشکل خواهید شد.

نحوه کندن کاغذ دیواری قدیمی از روی دیوار

همانطور که گفته شد نصب کاغذ دیواری جدید را می‌توان بر روی کاغذ دیواری قدیمی انجام داد اما درصد تمیز درآمدن کار پایین می آید و ممکن است بر روی سطح کار چین و چروک و یا حباب ایجاد شود که جلوه زیبایی نخواهد داشت. قبل از نصب کاغذ دیواری جدید لازم است اقداماتی مثل چسباندن کاغذ شل شده روی دیوار، استفاده از بتونه های مخصوص روش تمیز کردن دیوارها و سطح کار می باشد.

بسیاری از افراد متخصص در زمینه نصب کاغذ دیواری توصیه می کنند که در بعضی مواقع از چسباندن کاغذ دیواری جدید بر روی کاغذ دیواری قدیمی خودداری کنید چرا که اگر کاغذ دیواری جدید بر روی قبلی اگر نصب شود دیگر سطحی صاف و هموار و یکدست نخواهید داشت و نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

چه مواقعی کندن کاغذ دیواری لازم است؟

  • در صورتی که مشخص نیست که سطح کار دارای یک لایه کاغذ دیواری می باشد یا بیشتر از آن.
  • اگر کاغذ دیواری از جنس فویل یا فیلم پلاستیک و یا وینیل می باشد، حتما باید کاغذ دیواری قبلی از دیوار کنده شده و سپس نصب کاغذ دیواری جدید انجام شود، حتی اگر کاغذ دیواری قدیمی یک لایه بوده است. در غیر این صورت چسب کاغذ دیواری بر روی دیوار به خوبی نمی چسبد.
  • اگر جنس کاغذ دیواری که قبلا نصب کرده اید وینیل بوده و جنس کاغذ دیواری جدید نیز وینیل می باشد، باز هم باید کاغذ دیواری قبلی کامل آن کنده شود در غیر این صورت به ما بین این دو به خوبی نمی چسبد و بعد از مدتی چسب خیس شده و شروع به کپک زدن می کند.
  • اگر کاغذ دیواری قدیمی از جنس چوب پنبه کرباس و یا پارچه بوده، برای نصب کاغذ دیواری جدید حتما باید کاغذ دیواری قدیمی کنده شود.
  • هنگامی که دستتان را روی کاغذ دیواری قدیمی می کشید صدای خش خش به گوش می رسد باید کاغذ دیواری قدیمی را جدا کنید و سپس کاغذ دیواری جدید را نصب کنید.
  • در صورت وجود پارگی در گوشه های کاغذ دیواری، حتما باید از دیوار جدا شود.
  • اگر قصد دارید که بر روی کاغذ دیواری رنگ کاری کنید، حتما باید کاغذ دیواری را جدا کنید، چرا که باعث چسبیدن کاغذ به سطح کار شده و در آینده کندن آن را غیر ممکن می کند. همچنین اگر قبل از رنگ کاری کاغذ دیواری از دیوار جدا نشود کار صاف و هموار نبوده و به نتیجه دلخواهی که از نقاشی ساختمان را دارید، دست نخواهید یافت.

اقدامات بعد از جداسازی کاغذ دیواری

  • تمام اشیا تزیینی را از روی دیوار بردارید.
  • با خارج کردن مبلمان از محیط کار، انجام کار را راحت تر کنید.
  • به وسیله پارچه یا پلاستیک و یا چسب مخصوص قرنیزها را بپوشانید و مقداری آب بر روی آن اسپری کنید، این کار کمک می کند تا کف اتاق کثیف نشود.

طریقه کندن کاغذ دیواری بدون آب یا مواد شیمیایی؟

اکثر کاغذ دیواری های جدید بدون نیاز به هیچ گونه مواد شیمیایی و آب قابل کندن هستند ولی اگر از نصب کاغد دیواری خیلی نگذشته است و در سال های اخیر انجام شده است برای کندن آن خیلی به مشکل بر نخواهید خورد.

برای شروع کار بهتر است از درز و گوشه های پایین دیوار و با استفاده از یک کاردک شروع به کندن کاغذ دیواری کنید. اگر کندن کاغذ دیواری به راحتی صورت گرفت برای ادامه کار مشکلی نخواهید داشت. دو سمت کاغذ دیواری را با دو دست گرفته و شروع به کندن آن کنید تا تمام دیوار تمیز شود. اما در صورتیکه برای کندن کاغذ دیواری به مشکل برخوردید و به راحتی قابل جدا شدن نبود، می توانید از یک چاقوی تیز استفاده کنید بدین صورت که روی سطح کاغذ دیواری برش های عمودی بدهید تا به راحتی بخش هایی که تفکیک کرده اید قابل جداسازی شود.

کندن کاغذ دیواری با مواد شیمیایی

یکی از راحت ترین روش ها برای کندن کاغذ دیواری استفاده از مواد شیمیایی می باشد. می توانی مقداری محلول پاک کننده را بر روی کاغذ دیواری قدیمی بریزید تا کاغذ به راحتی از دیوار جدا شود، همچنین می توانید با استفاده مواد حلال چسب کاغذ دیواری این کار را به راحتی انجام دهید.کندن کاغذ دیواری با استفاده از مواد شیمیایی

بهتر است بدانید که برای انجام این کار استفاده از مواد زیر نیز می تواند تاثیر خوبی در جداسازی و کندن کاغذ دیواری از روی دیوار داشته باشد که این مواد عبارتند از:

  • استفاده از پودر ماشین لباسشویی
  • الکل صنعتی
  • حلال چسب
  • انواع محلول پاک کننده
  • سرکه اسپری های مخصوص

 طریقه کندن کاغذ دیواری با استفاده از مواد شیمیایی

ابتدا سطح کار را با استفاده از مواد شیمیایی آغشته کنید و کمی صبر کنید و همین کار را چند بار تکرار کنید و سطح کار را مرطوب کنید با استفاده از مواد شیمیایی چسب پشت کاغذ دیواری خرده شده و کاغذ دیواری به راحتی جدا می شود.
استفاده از بخارشو نیز برای شل شدن چسب پشت کاغذ دیواری مناسب می باشد.

برای کندن کاغذ دیواری از درز کاغذ دیواری شروع به کندن کنید عمل جداسازی به راحتی صورت گیرد برای این کار می توانید از کاردک پهن استفاده کنید و کاردک را زیر لبه کاغذ دیواری قرار دهید و آن را بکشید تا جدا شود.

بعد از اینکه کاغذ دیواری به طور کامل کنده شد ممکن است بعضی از قسمت های کاغذ دیواری و یا چسب بر روی دیوار باقی مانده باشد، با ریختن آب جوش بر روی این قسمت ها به وسیله کاردک آنها را از سطح کار جدا کنید. زمانی که تمام کاغذ دیواری ها از سطح کار کنده شد و  دیوار کاملا خشک شد، می‌توانید آن را با محلول آب و محلول شستشو دهید این کار باعث می شود که طرح های باقیمانده کنده شود و پشت دیوار کاملا صاف و یکدست شده و برای نصب کاغذ دیواری جدید آماده شود.

دسته بندی شده در: خدمات کاغذ دیواری, مجله

ارسال نظر