ارسال آگهی

راهنمای انتخاب کولر گازی متناسب با فضای موجود

انتخاب کولر گازی متناسب با فضای موجود به شما این امکان را می دهد که بهترین کولر گازی را متناسب با فضایی که دارید انتخاب نمایید در نتیجه در مصرف انرژی صرفه جویی قابل ملاحظه ای را شاهد خواهید بود. در ادامه به توضیح تفاوت بین انواع کولر گازی پرداخته ایم تا با این آگهی هنگام خرید کولر گازی مناسب ترین کولر را برای منزل یا محل کارتان خریداری نمایید.

انتخاب کولر گازی بر اساس ابعاد محیط

چرا هر نوع کولر گازی را نمی توان در هر جایی نصب کرد؟

کولر گازی عملکردی مشابه به یخچال دارد. کمپرسور طی فرآیندی باید گاز مخصوص را تبدیل به مایع کرده و گاز فشرده را به صفحه های رادیاتوری رسانده و با دریافت کردن گرمایی که در محیط قرار دارد گاز فشرده مایع شده را مجددا تبدیل به گاز می کند و این فرآیند تا زمانی ادامه پیدا می کند تا دمای محیط به دمای مطلوب برسد. دقت داشته باشید در طی این فرآیند کمپرسور باید زمانی برای استراحت داشته باشد در غیر این صورت دچار آسیب می شود.

به همین دلیل است که نمی توان هر نوع کولری را در هر مکانی نصب کرد، پس باید کولری را انتخاب کنیم که بسته به فضا بتواند زمانی را برای استراحت موتور در نظر بگیرد و اینجاست که متوجه می شویم اهمیت فضا در انتخاب کولر گازی چقدر اهمیت دارد و با توجه به انواع کولرهای گازی و توجه به فضای محیط، مناسب ترین کولر را برای فضایی که در اختیار داریم، خریداری نماییم.

همانطور که در مطلب نمایش تصویری انواع کولر گازی به شرح انواع کولر گازی پرداختیم در اینجا هم یاد آور می شویم که کولر های گازی عمدتا به دو نوع پنجره ای و اسپلیت تقسیم می شوند که البته بعضی از مدلها نیز به شکل پرتابل طراحی و ساخته می شوند. کولر های پنجره ای در پشت پنجره نصب می شوند، پس قبل از خرید آن حتما مکانی را برای نصب آن در نظر بگیرید.

کولر های پنجره ای تنوع کمتری در بازار دارند و همچنین دارای توان محدود نیز می باشند. همچنین این نوع کولر نسبت به کولر های اسپلیت دارای صدای زیادی می باشد. البته خیلی از مردم این نوع کولر را به دلیل قیمت مناسب تری که نسبت به کولرهای اسپلیت دارند، انتخاب می کنند. اما از لحاظ ظاهری این دو نوع با هم قابل ملاحظه نمی باشد.

در انتخاب کولر گازی چه ملاک هایی مهم است؟

در انتخاب کولر گازی مناسب علاوه بر موارد فوق باید به شرایط آب و هوایی گرمی، شرجی و شرایط جوی منطقه توجه داشت و هنگام نصب کولر به مکان مناسبی برای نصب و همچنین میزان آفتاب گیری محل نصب و تعداد پنجره های موجود در محل، اندازه پنجره ها، مکان مورد نظر برای نصب اینکه اتاق است یا آشپزخانه و یا… برای مکان هایی مثل آشپزخانه باید کولر هایی با توان بالا در نظر گرفت.انتخاب کولر گازی بر اساس توان کولر

برای انتخاب کولر گازی برای اتاق باید ابعاد اتاق و خروجی های هوا را در نظر گرفت و اینکه کولر در مجاورت آشپزخانه قرار دارد یا خیر و همچنین آفتاب گیر بودن یا نبودن اتاق نیز در انتخاب کولر برای اتاق موثر است. همچنین برای مکان های کوچک نباید کولر گازی با ظرفیت بالا انتخاب کرد، کوار گازی علاوه بر خنک کردن محیط باعث کاهش رطوبت محیط نیز می شود لذا زمانیکه کولر گازی را بیش از ظرفیت مناسب باشد، قبل از اینکه رطوبت به حد کافی کاهش یابد و فضا به دمای مطلوب برسد، کولر گازی خاموش می شود.

دسته بندی شده در: لوازم خانگی, مجله, راهنمای خرید, دانستنی ها

ارسال نظر