ارسال آگهی

کاربرد اسپیس فریم (داربست نمایشگاهی) چیست؟

داربست نمایشگاهی همانطور که از نامش پیداست معمولا برای کارهایی مانند برپایی غرفه و نمایشگاه در فضای باز، ساخت قاب برای بنر در سطح شهر و…  استفاده می شود. اسپیس فریم نوعی از داربست نمایشگاهی است که جدید بوده و دارای زیبایی و مقاومت نیز می باشد. با استفاده از اسپیس فریم می توان هر طرح را در ابعاد و اندازه های مختلف ایجاد کرد. یکی از مزایای اسپیس فریم امکان اجاره گرفتن آن است که می توان این داربست نمایشگاهی را از افرادی که در حوزه نصب و اجاره داربست فعالیت می کنند، اجاره نمود.

در فهرست زیر به کاربردهای مختلف اسپیس فریم و مزایای اسپیس فریم پرداخته می شود.

کاربردهای مختلف اسپیس فریم Space frame

مزایای اسپیس فریم

اسپیس فریم یا همان داربست نمایشگاهی از قالب های هندسی منظمی تشکیل شده که به طور مرتب در کنار یکدیگر چیده شده اند. به دلیل همین آرایش هندسی که دارند وزن خود را در جهت های مختلف به زمین وارد می کنند و همین باعث محکم شدن سازه می شود.

کاربردهای مختلف اسپیس فریم Space frame

اسپیس فریم سازه ایی می باشد که در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار میگیرد که با فریم و اشکال مختلف در هز اندازه و هر ابعادی قابل اجرا می باشد.

استفاده از Space frame (داربست نمایشگاهی) در ساخت غرفه های نمایشگاهی

در گذشته برای ساختن نمایشگاه از داربست های فلزی استفاده می شده که هزینه و معایب زیادی را نیز به دنبال داشته است. اما اکنون از اسپیس فریم که یک سازه فضایی بسیار سبک اما در عین بسیار مقاوم استفاده می کنند. این سازه را می توان در بیرون و داخل نمایشگاه استفاده کرد. اسپیس فریم از خاصیت ایستایی برخوردار است.

ساخت غرفه های نمایشگاهی با استفاده از اسپیس فریم

ساختن سوله های موقت و دائم با استفاده از اسپیس فریم

به این دلیل برای ساخت سوله، اسپیس فریم پیشنهاد می شود که جمع آوری و نصب آن راحت می باشد. ضمن اینکه این سازه از مقاومت بالایی نیز برخوردار است. ساخت سوله با استفاده از این سازه به دو صورت دائم و موقت امکان پذیر است.

ساخت سوله با استفاده از اسپیس فریم

استفاده از داربست نمایشگاهی (Space frame) در ساخت سن و استیج

نکته مهمی که در سن و استیج مورد توجه می باشد این است که سن و استیج بتواند تحمل وزن های بالا را داشته باشد. از این جهت از اسپیس فریم استفاده می کنند. ضمن اینکه برای ساخت کف استیج نیز می توان از اسپیس فریم استفاده کرد و با استفاده از فرش یا هر نوع پوشش دهنده دیگری سطح آن را پوشش داد.

ساخت سن و استیج با استفاده از اسپیس

ساختن قاب برای استفاد در بنرهای تبلیغاتی

برای ساختن بنرهای تبلیغاتی باید از سازه هایی استفاده شود که قابلیت برش خوردن، خم شدن یا در اشکال مختلف داشته باشد. اسپیس فریم کرو که به شکل منحنی می باشد انتخاب مناسبی برای این گزینه می باشد.

استفاده از این سازه برای ساخت بنر از لحاظ اقتصادی به صرفه نیز می باشد و علاوه بر زیبایی ظاهری تاثیر بسزایی در مشتری می گذارد.

ساخت بنر با استفاده از اسپیس فریم

انواع پارکینگ های موقت و دائم

ساختن پارکینگ به تنهایی هزینه های زیادی در بردارد و مهمتر از همه اینکه قابلیت جابه جایی ندارد. از Space frame در ساخت انواع پارکینگ های موقت و دائم و همچنین در ساخت سایبان استفاده می کنند.

پارکینگ های موقت و دائم

استفاده از داربست نمایشگاهی در ساخت قفسه های نمایشگاهی

در برگزاری نمایشگاه یکی از موارد اصلی و اولیه این است که چه مدل قفسه ایی و در چه ابعاد و طرحی باشد. ساختن قفسه های نمایشگاهی با استفاده از این سازه گزینه بسیار مناسبی می باشد و ضمن اینکه هیچ گونه محدودیتی در طراحی با ابعاد متنوع ندارد.

ساخت قفسه های نمایشگاهی

ساختن انواع طاق

از طاق برای ورودی ها در مراسمات مختلف استفاده می کنند. به دلیل قابلیت تغییر شکلی که اسپیس فریم دارد و تنوع و زیبایی خاصی به سازه می دهد همواره انتخاب خوبی می باشد. در شکل زیر نمونه  ای از طاق را مشاهده می کنید که به طاق نصرت معروف می باشد.

طاق نصرت با استفاده از اسپیس فریم

مزایای اسپیس فریم

1-نصب آسان

نصب اپیس فریم بسیار سریع و راحت می باشد. نحوه نصب آن به این صورت است که میتوان سازه ها را روی زمین کنار یکدیگر و در ابعاد مورد نظر قرار داد و سپس توسط قفل یا بست سازه ها را به یکدیگر متصل نمود. سپس میتوان قسمت های آماده شده را با توجه به طرح مد نظر در کنار یکدیگر قرار داده و با سرعت بالایی به هم با قفل سازه وصل نمود. نصب داربست نمایشگاهی دیگر مشکلات نصب سازه های ساختمانی را ندارد.
نصب اسپیس فریم

2-سرعت بالای نصب سازه ها

سرعت نصب سازه های نمایشگاهی بسیار بالا است و همین امر باعث می شود که اکثر مجریان طرح های مختلف از اسپیس فریم برای اسکلت فضای مورد نظر خود استفاده کنند. نصب این مدل سازه ها به قدری راحت است که اگر کسی فقط چند بار آن را انجام داده باشد میتواند در عمل نصب سازه ها موفق شده و کار خود را انجام دهد. حتی شرایطی نیز وجود داشته که افراد طی مدت یک روز، سازه را اجاره کرده و سپس به کارگرانی سپرده اند که هیچگونه تجربه ای در زمینه اسپیس فریم نداشته اند. در نهایت در همان روز برپایی سازه ها با رفع چند ایراد جزیی و کوچک با موفقیت به اتمام می رسد.

3- وزن سبک اسپیس فریم

از دیگر مزایای اسپیس فریم می توان به وزن نسبتا سبک آن اشاره کرد. وزن این سازه طوری است که کارگران می توانند آن را حمل کنند و دیگر نیازی به جرثقیل و لیفتراک برای جابجایی آنها نیست. و هزینه اجاره جرثقیل نیز صرفه جوبی می شود. کم حجم بودن اسپیس فریم باعث می شود جابجایی آن راحت تر باشد و هزینه آن نیز به مراتب کمتر شود. اما با همین حجم کم میتوان فضاهای بزرگی را ساخت مانند انبار برای محصولات و دیگر نیاز به اجاره یک مکان برای آنها نمی باشد.

4- استقامت بالا

استقامت و پایداری این سازه نمایشگاهی به قدری است که به راحتی میتوان به آن تکیه داد، یا در غرفه اجناس خود را با خیال راحت از آن آویزان نمود. از این سازه ها در فضاهای باز استفاده می شود بدون اینکه کوچکترین نگرانی برای فرو ریختن آن وجود داشته باشد. امروزه با استفاده از طرح های حرفه ای میتوان از این سازه ها برای ساخت سالن هایی به طول 20 متر، بدون ستون استفاده کرد. که کار مجریان نمایشگاه ها را بسیار راحت کرده است.

دسته بندی شده در: اجاره داربست, مجله

ارسال نظر