ارسال آگهی

جابجایی و حمل یخچال (موارد ایمنی و روش بسته بندی)

یخچال یکی از وسایل برقی مهم در هر منزلی می باشد که حفظ و نگهداری و همچنین حمل آن جز نکات بسیار مهم آن می باشد که باید طبق اصول و رعابت برخی نکته های مهم انجام شود.

اگر قصد جابجایی یخچال را دارید بهتر است قبل از اینکه به تنهایی اقدام کنید نکاتی که در اینجا نوشته ذکر شده است را با دقت مطالعه و از این نکات پیروی کنید.

در فهرست زیر چندین گام قبل از جابجایی یخچال توضیح داده شده است:

  1. استفاده از ترالی (چرخ مخصوص حمل بار) 
  2. محکم کردن یخچال بر روی ترالی با استفاده از تسمه
  3. جابجایی یخچال به صورت ایستاده
  4. ممنوعیت جابجایی یخچال به پشت یا پهلو 
  5. بسته بندی یخچال 
  6. حرکت دادن یخچال به صورت آرام 
  7. حمل یخچال با استفاده از کامیون 
  8. وصل نکردن سریع و مجدد یخچال به برق

با ورود به سایت فنی کارا شما می توانید خدمات متنوعی در مورد یخچال دریافت کنید. طبیعتا نیازمند این هستید که بخواهید بدانید یک یخچال فریزر خوب از چه ویژگی هایی برخوردار است یا حتی اگر مدت زمان زیادی از خرید یخچال فریزر شما می گذرد و احساس می کنید که عملکرد یخچال فریزر شما دارای مشکل است و به خوبی کار نمی کند می توانید پس از ورود به سایت فنی کارا و تکمیل کردن اطلاعات جزئی مانند: انتخاب شهر، انتخاب، منطقه و نوع خدمات مورد نظر اطلاعات تعمیرکار سیار یخچال فریزر در تهران را دریافت کنید.

چنانچه شما در شهری غیر از تهران سکونت دارید و از خرابی هر نوع وسیله برقی منزل خود آزرده خاطر هستید لازم به ذکر است که بدانید سایت فنی کارا علاوه بر اینکه تمامی مناطق تهران را پوشش می دهد به سایر شهرها نظیر: مشهد، تبریز، اصفهان، ساری و… خدمات خود را ارائه می دهد.

تعمیرات یخچال در مشهد یکی از گزینه های خوب سایت خدماتی فنی کارا می باشد که به راحتی توانسته در این شهر بزرگ و پرجمعیت خدمت رسانی کند.

1- استفاده از ترالی (چرخ مخصوص حمل بار)

ترالی یک نوع از چرخ دستی ها می باشد که برای حمل و نقل وسایل مورد استفاده قرار می گیرد. ترالی دارای یک وزن سبک می باشد به دلیل اینکه از چهار چرخ روان ساخته شده است.

دلیل بی صدا بودن ترالی این است که از پلاستیک مقاوم ساخته شده و در هنگام حرکت هیچ گونه صدایی تولید نمی کند. ترالی یکی از بهترین وسایلی می باشد که می توان از آن برای حمل یخچال استفاده کرد مخصوصا اگر قرار است یخچال از پله ها بالا پایین شود، ترالی یکی از مناسب ترین گزینه ها برای حمل یخچال می باشد.

توصیه می شود هرگز به تنهایی و بدون استفاده از ترالی اقدام به جابه جایی یخجال نشود زیرا ممکن آسیب های جدی به سلامت شما وارد کند که جبران ناپذیر است.

جابه جایی یخچال با استفاده از ترالی

2- محکم کردن یخچال بر روی ترالی با استفاده از تسمه

بعد از اینکه یخچال بر روی ترالی قرار گرفت و اطمینان حاصل شد که پایه و کفی چرخ ترالی اندازه کف یخچال است، تسمه ها را محکم کرده تا بتواند به خوبی از یخچال محافظت کند.

3- جابه جایی یخچال به صورت ایستاده

بهتر است ترالی مناسب با یخچال انتخاب شود تا پایه های بزرگ آن بتواند یخچال را به طور دقیق نگهداری کند و از نشت گاز خنک کننده یخچال جلوگیری کند. برای اینکه اطلاعات دقیق تری در مورد گاز یخچال بدانید تا بتوانید به خوبی تشخیص دهید گاز یخچال خالی شده است یا نه؟ یا اینکه نیاز است گاز یخچال مجددا شارژ شود؛ در سایت فنی کارا مطلب نحوه شارژ گاز یخچال می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی کند.

هنگامی که یخچال بر روی ترالی قرار می گیرد اطمینان حاصل شود که به هیچ وجه چرخشی در یخچال وجود نداشته باشد به دلیل اینکه نگه داشتن یخچال به صورت ایستاده بسیار مهم است چون در این حالت اطمینان کامل وجود دارد که هیچگونه روغنی از لوله های خنک کننده نشتی نمی کند.

نکات اصولی جابه جایی یخچال

4- ممنوعیت جابجایی یخچال به پشت یا پهلو

هرگز یخچال به پشت یا پهلو خوابانده نشود چون ممکن است روغن خنک کننده موجود در کمپرسور به داخل لوله های خنک کننده جریان پیدا کند و حتی بعد از اینکه یخچال به صورت ایستاده قرار بگیرد عملکرد سابق خود را نخواهد داشت.

5- بسته بندی یخچال

بسته بندی یخچال طبق اصول آن باید انجام شود به این صورت که در ابتدا تمامی قفسه های شیشه ای یخچال را بیرون آورده و تمامی قطعات درون یخچال که ممکن است در حین جابجایی تکان خورده و جابه جا شوند را درآورده تا یخچال به راحتی جابه جا شود.

می توان یخچال را با استفاده از یک پنو و طناب پتو پیچ کنید تا کمترین آسیبی به بدنه یخچال وارد شود.

 6- حرکت دادن یخچال به صورت آرام

بعد از انجام مراحل بالا اکنون می توان یخچال را به آرامی با کمک ترالی حرکت داد و برای اطمینان بیشتر هنگام حمل یخچال می توان از یک نیروی دیگر برای راهنمایی در هنگام عبور از موانع یا پله ها استفاده کرد تا در هنگام حمل و نقل به دلیل نداشتن دید کافی اطلاعات لازم برای حرکت را به شما بدهد.

وقتی قرار است یخچال از پله ها حرکت داده شود بهتر است اینکار را به صورت پله به پله انجام شود و فردی که به کمک شما آمده است باید به فاصله یک پله از شما حرکت کند.

حالت نرمال برای انتقال یخچال این است که یک نفر دسته ترالی را نگه دارد و دو نفر دیگر در جلوی ترالی قرار بگیرند. توصیه می شود نهایت دقت درهنگام حمل یخچال به کار گرفته شود چون ممکن است کوچکترین سهل انگاری آسیب جدی به انسان و یخچال وارد شود.

7- حمل یخچال با استفاده از کامیون

برای حمل و نقل یخچال فریزر می توان از یک کامیون و وانت استفاده کرد اما دقت شود که پشت ترالی را به سمت دیواره کامیون یا وانت قرار داده به طوریکه ترالی باید بین یخچال و کامیون باشد.

بهتر است وسیله نقلیه ایی که انتخاب می شود دارای یک پله یا یک سطح شیب دار باشد تا بالا بردن ترالی به راحتی انجام شود. برای انجام این کار یک نفر باید در قسمت بالایی کامیون قرار بگیرد و حداقل دو نفر دیگر هم کمک کنند تا یخچال را به سمت بالا حرکت دهند.

برای اینکه یخچال در کامیون نیز در جای خود به صورت ثابت قرار بگیرد بهتر است با استفاده از یک تسمه و طناب آن را مجددا به کامبون محکم کرده تا از کوچکترین حرکات هم پیشگیری شود.

8- وصل نکردن سریع و مجدد یخچال به برق

بعد از حمل یخچال و انتقال آن به مکان مورد نظر، توصیه می شود هرگر بلافاصله یخچال به برق وصل نشود و حداقل سه ساعت باید در همان حالت بماند تا روغن و مایع خنک کننده به داخل کمپرسور برگردد تا آسیبی به یخچال وارد نشود این فرآیند در تعدادی از یخچال ها امکان دارد حتی تا سه روز طول بکشد تا یخچال دوباره عملکرد خنک کنندگی خود را شروع کند.

دسته بندی شده در: تعمیر یخچال فریزر خانگی, مجله

ارسال نظر