ارسال آگهی

تفاوت های تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی

تردمیل ها در دو نوع خانگی و باشگاهی عرضه می‌شوند. ممکن است این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که تفاوت تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی در چیست؟ ما سعی داریم چندی از این تفاوت ها را برای شما دسته بندی کرده و به نمایش بگذاریم. چرا که در هر صورت این دو دستگاه، جهت کاهش وزن در منزل و یا باشگاه ها طرفدار بسیاری دارد.

بدیهی است که یکی از تفاوت های تردمیل خانگی و باشگاهی، محل استفاده شدن آن ها است. تردمیل خانگی در منازل و تردمیل باشگاهی، به علت دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد، برای استفاده در باشگاه و افراد حرفه ای استفاده می شود که حجم تمرینات بالایی دارند. در نتیجه ظرفیت این دستگاه ها نیز بیشتر است.
مقایسه تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی

نگاهی گذرا به تفاوت تردمیل خانگی و باشگاهی

در ادامه اپن متن قصد داریم تنها دو تفاوت عمده میان دستگاه های تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی را برایتان بیان کنیم تا هنگام خرید تردمیل با در نظر داشتن این اطلاعات در انتخاب خود دقت عمل کافی را به خرج دهید.

قدرت موتور

قدرت موتور دستگاه تردمیل خانگی و باشگاهی متفاوت است. به طوری که تردمیل باشگاهی به دلیل داشتن حجم بالای تمرینات، باید از قدرت موتور بالایی برخوردار باشد. در نتیجه بر روی قیمت دستگاه نیز تاثیر میگذارد. چنانچه قدرت موتور دستگاه بالا باشد، استفاده مداوم افراد بر روی آن در طول شبانه روز، به صورت فشرده فشار کمتری را برای دستگاه وارد می کند. در حالیکه در تردمیل خانگی به علت استفاده کمتر، نیاز به دارا بودن قدرت موتور بالا نیست!

تحمل وزن

این امکان در دو دستگاه با یکدیگر متفاوت است. به طوری که تردمیل باشگاهی باید ظرفیت بالاتری داشته باشد تا بتواند افراد سنگین وزن را که قصد کاهش وزن دارند و باشگاه مراجعه می‌کنند تحمل کند.
عموماً دیده شده است تردمیل های باشگاهی قابلیت های بیشتر و تجهیزات کامل تری را به همراه دارند. نسبت به مدل خانگی که افراد با سلایق خود به تهیه آن می پردازند. بدیهی است تردمیل باشگاهی به علت قرار داشتن در مکانی عمومی، نسبت به منزل، لازم است تجهیزات کامل تر برای پاک بودن سلایق مختلف را دارا باشد.

روش هایی که شما می توانید با آگاهی از آن به تهیه تردمیل مورد نظر خود بپردازید دانستن تفاوت بین تردمیل خانگی و باشگاهی است. در نتیجه پیشنهاد میکنیم برای بالا بردن اطلاعات خود نسبت به تهیه تردمیل مناسب و یا حتی تعمیر تردمیل و عیب  یابی انواع مختلف آنها در دو نوع تردمیل خانگی و باشگاهی، به مطالعه ادامه مطالب بپردازید.

ویژگی های تردمیل خانگی

تردمیل های خانگی عموماً دارای بدنه کوچک هستند. که مناسب آپارتمان نشینی و فضای کم باشد. همچنین امکاناتی داردکه به کاربران اجازه می‌دهد هنگام استفاده نکردن از آن فضای منزل خود را باز کند. تهیه تردمیل باید با توجه به وزن افراد خانواده و کسانی باشد که قصد استفاده از آن را دارند. در ادامه اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید با توجه به آن متناسب با وزن افراد خانواده تردمیل مورد نظر را با قدرت موتور مشخص تهیه کنیم:

  • قدرت موتور 1 اسب بخار مناسب برای وزن ۱۰۰ کیلوگرم
  • قدرت موتور 1.5 اسب بخار مناسب برای وزن ۱۱۰ کیلوگرم
  • قدرت موتور 2 اسب بخار مناسب برای وزن ۱۳۰ کیلوگرم
  • قدرت موتور 2.5 اسب بخار مناسب برای وزن ۱۵۰ کیلوگرمتردمیل خانگی

آشنایی با تردمیل باشگاهی

و اما تردمیل های باشگاهی که عموماً امکانات و تجهیزات کامل تری را نسبت به تردمیل خانگی دارا هستند؛ در نتیجه ورزشکار لذت بیشتری میبرد.  این نوع تردمیل مناسب با سطح معمولی تمرین برای افراد نیز هست. بدنه بزرگ با مشکلاتی در هنگام جابجایی و انتقال و پر سر وصدا بودن از دیگر ویژگی های تردمیل باشگاهی است که آن را از تردمیل در نوع خانگی تمیز میدهد.تردمیل باشگاهی

تفاوت های اساسی تردمیل خانگی و باشگاهی

از مهم ترین ملاک های خرید تردمیل و تفاوتهایی که در آن دارند، تفاوت در قیمت است. در زمان های گذشته تردمیل باشگاهی مجهز تر از تردمیل خانگی بودند. اما امروزه این نابرابری رفع شده و مجهز ترین تردمیل ها را می توان در انواع خانگی و باشگاهی تهیه کرد. در حالی که تردمیل های باشگاهی کاملا ثابت بوده و قابلیت حمل و نقل و تا شدن ندارند با این حال تردمیل خانگی را می توان با تا کردن و بستنبه مکانی کوچکتر انتقال داد. از دیگر تفاوت های تردمیل های باشگاهی و خانگی می‌توان به صورت لیست به موارد زیر اشاره کرد.

  • کاربرد
  • قدرت موتور
  • ظرفیت تحمل وزن
  • تفاوت در موتور های  AC  و  DC 

بررسی تفاوت قدرت موتور در تردمیل خانگی و باشگاهی

تردمیل های خانگی عموماً دارای موتورهای DC هستند که از جریان مستقیم برق استفاده می کند. از مزایای این موتور می‌توان به قیمت مناسب تر سیستم کنترل الکترونیکی ارزان تر و ساده تر همچنین کم صدا بودن نسبت به موتور تردمیل باشگاهی اشاره کرد.

و اما معایب موتورهای DC را می‌توانیم در مواردی از جمله بازدهی کمتر و گرم شدن موتور در زمان کوتاه بگنجانیم. تردمیل های باشگاهی عموماً دارای موتورهای AC هستند که جریان متناوب برق را بکارمیگیرند.  از جمله مزایای موتور های AC به کار رفته شده در تردمیل باشگاهی، بازدهی بالا و امکان استفاده مداوم و بدون توقف است. اگرچه معایب مانند قیمت بالا و سیستم کنترل پیچیده و گران و همچنین پر سر و صدا بودن اشاره کرد.
تفاوت تردمیل خانگی و باشگاهی

دسته بندی شده در: تعمیر تردمیل, مجله

ارسال نظر