ارسال آگهی

چگونه ایزوگام اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

امروزه که استفاده از ایزوگام رایج شده و شرکت های مختلفی در زمینه ساخت آن  فعالیت می کنند، احتمال تقلبی بودن ایزوگام نیز بیشتر شده است و مشتریان ایزوگام دوست دارند بدانند:

  • ویژگی های ایزوگام اصل چیست؟
  • ایزوگام اصل و ایزوگام تقلبی چه تفاوت هایی دارند؟
  • چگونه ایزوگام اصل را از ایزوگام تقلبی تشخیص دهند؟
  • چه فصلی برای ایزوگام کاری مناسب می باشد؟

کسانی که پروژه های ساختمانی انجام می دهند و عمل سیمان کازی پشت بام را تمام کرده اند و یا کسانی که آپارتمان آن ها دچار رطوبت و نم شده و لازم است که عمل عایق کاری را انجام دهند معمولا در فکر یافتن یک ایزوگام مرغوب و باکیفیت برای عایق کاری پشت بام منزل خود هستند. البته راهکار های دیگری مانند قیرگونی و کاه گل نیز برای عایق سازی پشت بام وجود دارند اما ایزوگام در مقایسه با قیر، به دلیل نصب آسان تری که دارد، بیشتر مورد استقبال عموم قرار گرفته است.
تشخیص ایزوگام اصل از ایزوگام تقلبی

ویژگی های ایزوگام اصل

ایزوگامی که اصل باشد ویژگی هایی دارد که باعث تمایز آن نسبت به نوع تقلبی ایزوگام می شود:

  • ایزوگام اصل شماره ثبت دارد.
  • ایزوگامی که اصل و مرغوب باشد، شفاف بوده و بوی نامطبوعی ندارد.
  • اگر ایزوگام تقلبی و نامرغوب باشد، در صورت تماس دست با ایزوگام، دست سیاه می شود.
  • ایزوگامی که نامرغوب است در دمای 10 درجه خشک و شکننده می باشد.

تفاوت های ایزوگام اصل و ایزوگام تقلبی

ایزوگام اصل و ایزوگام تقلبی در موارد زیادی با یکدیگر متفاوت هستند. البته برخی از این تفاوت ها مانند اطلاعاتی که روی لیبل هستند، رنگ برچسب ها و نوشته هایی که روی این برچسب ها هستند، خیلی نامحسوس است و تشخیص دادن این امر، کار سختی محسوب می شود. اما تفاوت های دیگری وجود دارند که تشخیص آن ها راحت تر می باشد:

  • وزن رول های ایزوگام در نوع اصل و تقلبی آن با یکدیگر متفاوت است.
  • ایزگام های اصل و تقلبی در تک لایه و دو لایه بودن تفاوت دارند.
  • روکش آلومینیوم بیرونی ایزوگام در نوع اصل و تقلبی ایزوگام متفاوت است.

روش تشخیص ایزوگام اصل از ایزوگام تقلبی

نصب و اجرای ایزوگام قرار است بر روی پشت بام انجام شود و محافظی در برابر سرما و گرما و نم و رطوبت باشد به همین دلیل مرغوب بودن آن بسیار حائز اهمیت است. اما اینکه چگونه ایزوگام مرغوب و اصل را از ایزوگام تقلبی تشخیص دهیم نیازمند راهکار می باشد. در ادامه سه روش را برای تشخیص مرغوبیت ایزوگام معرفی می کنیم:
روش تشخیص ایزوگام اصل

1- نگهداری قطعه ای از ایزوگام داخل فریزر

برای تست کردن ایزوگام می توانید قطعه کوچکی از آن را بریده و در فریزر قرار دهید پس از گذشت ۲ ساعت قطعه را از فریزر خارج کرده و با دست تا زاویه ۱۲۰ درجه خم کنید اگر با انجام دادن این حرکت ایزوگام ترک برداشت و یا شکسته شد مشخص می شود که جنس آن خوب نیست و ایزوگام تقلبی می باشد اما اگر اتفاقی نیفتاد به این معنا است که ایزوگام مرغوب بوده و در برابر گرما و سرما مقاومت دارد.

2- تشخیص از طریق بوی ایزوگام

این راه ساده ترین راه تشخیص مرغوبیت ایزوگام می باشد برای ساختن ایزوگام و خوب از پلیمرهای مرغوب استفاده می گردد اما در ایزوگام های تقلبی که نامرغوب می باشند مواد قیر پلیمری و یا پودر معدنی استفاده می شود به همین علت ایزوگام های تقلبی بوی شبیه گازوئیل صنعتی که نامطبوع نیز میباشد می دهند.

3- تشخیص از طریق جنس ایزوگام

سومین راه برای تشخیص ایزوگام مرغوب توجه به جنس آن می باشد برای این کار می توانید روی لایه خارجی ایزوگام که پوششی ندارد دست بکشید در صورتیکه ایزوگام مرغوب باشد نباید چیزی به دستتان بچسبد اما اگر ایزوگام تقلبی باشد ذراتی که ریز و سیاه هستند به دست شما خواهند چسبید.

چه فصلی برای ایزوگام کاری مناسب می باشد؟

بهترین و مناسب ترین فصل برای ایزوگام کاری تابستان می‌باشد اگر عمل ایزوگام کاری خود را در تابستان انجام دهید می توانید مطمئن باشید که ایزوگام شما ماندگار بوده و عمر طولانی خواهد داشت. در ماندگاری ایزوگام علاوه بر جنس خوب و مرغوب ایزوگام تمیزی و خشکی سطحی که قرار است روی آن ایزوگام انجام شود بسیار تاثیرگذار است و اگر سطح کار گرم و تمیز باشد باعث چسبیدن بهتر ایزوگام میشود به همین علت تابستان مناسب در این فصل برای ایزوگام کاری محسوب می گردد.

دسته بندی شده در: ایزوگام و قیرگونی و آسفالت, مجله

ارسال نظر