ارسال آگهی

۵ ترفند جالب برای تازه نگه داشتن مواد غذایی در یخچال

اکثر افراد دوست دارند که مواد غذایی که استفاده می کنند همواره تازه باشد. قطعا تازگی مواد غذایی در طعم خوب آنها و میزان دلپذیر شدن غذا بسیار تاثیر گذار است. در زمان های قدیم که یخچال و فریزر ساخته نشده بودند، مردم باید مواد غذایی را بطور روزانه خرید و مصرف می کردند. اما امروزه با وجود یخچال و فریزر های متفاوت، مواد غذایی از چند وقت قبل خریداری شده و نگهداری می شود. اما نگهداری در چند روز حتی در یخچال باعث می شود مواد غذایی تازگی خود را از دست بدهند و تازه نگه داشتن مواد غذایی داخل یخچال مورد توجه خیلی از افراد باشد. در این مقاله به روش های تازه نگه داشتن مواد غذایی داخل یخچال می پردازیم.
تازه نگه داشتن مواد غذایی در یخچال

1- از دستمال کاغذی برای تازه نگه داشتن مواد غذایی استفاده کنید

قبل از هر اقدامی برای نگهداری مواد غذایی باید چک کنید که یخچال شما سالم بوده و درجه آن روی دمای مناسب تنظیم شده باشد و نیازی به تعمیر یخچال نباشد. پس از بررسی این نکات برای هرکدام از مواد غذایی اگر قوانین خاصی را رعایت کنید، می توانید آنها را برای مدت طولانی تری تازه نگه دارید. بعنوان مثال پس از شستن سبزیجات و میوه های خود، حتما آن ها را خشک نموده و لای دستمال کاغذی بپیچید و داخل کیسه پلاستیکی بگذارید.

وجود دستمال کاغذی باعث می شود که رطوبت ها جذب آن شوند و از پلاسیده شدن سبزیجات جلوگیری می شود. در صورتی که اسفناج یا کلم و کاهو بسته بندی شده خریداری نموده اید، می توانید بالا و پایین بسته بندی آنها دستمال کاغذی قرار دهید. با این روش رطوبت آنها گرفته شده و تازه می مانند. همچنین با قرار دادن دستمال کاغذی در ته ظرف توت قرار دهید، توت های تازه تری خواهید داشت. برای اینکه بدانید چگونه دمای یخچال را تنظیم کنید به مقاله نحوه صحیح تنظیم دمای یخچال مراجعه نمایید.

2- موز ها را از سایر میوه ها جدا کنید تا بقیه میوه ها تازه بمانند

موز ها از خود گازی آزاد می کنند که باعث آسیب رسیدن به سایر میوه ها می شود. نام این گاز اتیلن است. اگر میوه ها در معرض این گاز باشند، سریع تر می رسند. به همین دلیل اگر نمیخواهید که میوه هایی که خریداری نموده اید به سرعت رسیده و سپ پلاسیده شوند آنها در مجاورت موز ها قرار ندهید. نحوه تازه نگه داشتن موز ها نیز به این صورت است که باید آنها را از یکدیگر جدا نکنید و دور قسمت محل اتصال آنها به یکدیگر به خوبی سلفون بکشید تا هوا به آن نرسد. در این صورت موز ها زمان بیشتری را تازه می مانند.
تازه نگه داشتن موز در منزل

3- روش تازه نگه داشتن سبزیجات

می توانید سبزیجات را قبل از اینکه بسته بندی نمایید در آب بجوشانید. جوشاندن سبزی ها در آب جوش به تازه نگه داشتن آنها کمک کرده و باعث می شود که زمان طولانی تری سالم و تازه بمانند. سرخ کردن سبزیجات نیز یکی دیگر از روش های نگهداری از آنهاست. موادی مانند گوجه فرنگی، هویج، قارچ، فلفل دلمه ای و رازیانه در صورتی که سرخ شوند، طعم خوبی خواهند داشت.

می توانید در زمان هایی که این مواد در آستانه خراب شدن بودند، آنها را در روغن با فلفل و نمک و با حرارت بالا سرخ کنید. برای خوشمزه تر شدن آنها نیز می توانید گیاهان و ادویه های مختلف را به محتویات تابه خود اضافه کنید. این کار باعث می شود مواد غذایی شما تا یکی دو هفته دیگر دوام سالم بمانند.

4- برای تازه نگه داشتن مواد غذایی آنها را منجمد کنید

منجمد کردن یکی از بهترین راه های تازه نگه داشتن مواد غذایی می باشد. هر چیزی را میتوان منجمد کرد، حتی میوه ها! میوه های مختلف مانند انگور، توت فرنگی، آلبالو و… اگر در زمان خرید خیلی رسیده باشند. ممکن است زود خراب شوند. با فریز کردن میتوانید آنها را برای مدت طولانی تازه نگهدارید. ضمن اینکه میوه های یخ زده بسیار خوشمزه تر از میوه های عادی هستند. حتی می توانید با آنها بستنی میوه ای درست کنید.
منجمد کردن برای تازه نگه داشتن مواد غذایی

5- کنسرو کردن؛ یک روش سنتی برای نگهداری مواد غذایی

ساخت کنسرو از مواد غذایی ممکن است زمان بر باشد، اما می ارزد زیرا باعث می شود که بتوانید در تمام طول سال از میوه هایی که فقط فصل مشخص دارند استفاده کنید. می توانید میوه ها را در فصلی که وارد بازار می شوند خریداری و سپس کنسرو نمایید. و مدت طولانی نگهداری و استفاده کنید. کنسرو کردن یک روش قدیمی و سنتی برای نگهداری میوه ها و برخی مواد غذایی می باشد.

دسته بندی شده در: تعمیر یخچال فریزر خانگی, مجله

ارسال نظر