ارسال آگهی

علت کم شدن پرتاب باد کولر گازی چیست؟

در این نوشته علت کم شدن پرتاب باد کولرگازی و دلیل پرتاب دوده بررسی شده و همچنین نکات زیر بیان میشود:

کم شدن پرتاب باد کولر گازی بر اثر چیست و چرا کولر گازی پرتاب دوده دارد؟ اگر کولر گازی شما هم این مشکل را دارد و به دنبال برطرف کردن آن هستید ادامه این نوشته را مطالعه بفرمایید.علت کم شدن پرتاب باد کولر گازی چیست؟کم شدن پرتاب باد کولر گازی و پرتاب دوده یا همان لکه های سیاهی که از کولر گازی پرتاب می شود می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به توضیح و تشریح آنها می پردازیم. اما قبل از آن بهتر است بدانید که وظیفه کولر گازی چیست؟ کولر گازی هوای محیط را از روی کویل های خود می گذراند تا با سیکل سرمایی که دارد بتواند سبب خنک کردن آن بشود.

کولر گازی تا زمانیکه هوای محیط را به صورت یکدست خنک کند، مدام آن را به گردش در می آورد تا خنکی هوا یکدست شود. اسپلیت این فرآیند را بوسیله پروانه استوانه ای یا فن بلوور انجام می دهد، این قطعه با موتور خود مدام هوا را به گردش درمی آورد تا خنکای مطلوب حاصل شود.

رفع مشکل کم شدن پرتاب باد کولر گازی با سرویس کولر گازی

بهتر است بدانید که کولر گازی در طول سال حتما نیاز به سرویس کردن دارد و اگر از کولر گازی فقط استفاده کنید و هرگز نسبت به سرویس کردن کولر خود اقدامی نکنید بعد از گذشت مدتی خواهید دید که کولر گازی شما با مشکلاتی مواجه خواهد شد. از جمله این مشکلات می تواند کم شدن پرتاب باد کولر گازی و پرتاب ذرات سیاه رنگ از کولر گازی باشد. پس حتما قبل از هر دوره استفاده از کولر، سرویس آن را به یک سرویسکار با تجربه بسپارید. برای پیدا کردن بهترین سرویسکار کولر گازی در تهران می توانید اطلاعات تماس را از طریق سایت فنی کارا بیابید.رفع مشکل کم شدن پرتاب باد کولر گازی با سرویس کولر گازی

چرا کولر گازی ذرات سیاه رنگ از خود پرتاب می کند؟

اگر کولر گازی در نزدیکی آشپزخانه قرار دارد، طبیعی است که بعد از گذشت مدتی اگر کولر گازی خود را سرویس نکنید این دوده های سیاه از پنل داخلی به سمت بیرون پرتاب می شود و همچنین باعث کم شدن پرتاب باد کولر گازی می شود زیرا هوایی که روی فن و کویل ها به گردش در می آید شامل ذرات چربی می باشد و همین چربی ها به فن می چسبد و گرد و خاک محیط را به خود جذب می کند.

این چربی ها و گرد و غبار بعد از مدتی روی هم می نشینند و سنگین می شوند و علاوه بر اینکه سبب مسدود شدن پره های فن و کم شدن پرتاب باد کولر گازی می شود و زمانیکه کولر گازی مشغول به کار است این ذرات کنده شده و از جلوی پنل کولر گازی به سمت بیرون پرتاب می شوند.

کم شدن پرتاب باد کولر گازی چه مشکلاتی بوجود می آورد؟

این ذرات چربی و گرد و غبار که روی پره های فن کولر گازی می نشینند باعث بسته شدن محفظه های باریک فن گردیده و اجازه پرتاب باد به نحوه ای که باید باشد را نمی دهد که همین امر سبب بر هم زدن سیکل سرمایش کولر گازی شده و با گذشت زمان به کولر گازی آسیب می رساند، پس با صرف هزینه ای کمتر از صرف هزینه های گزاف تعمیر کولر گازی در تهران جلوگیری نمایید و سعی کنید هر سال نسبت به سرویس کولر گازی خود اقدام کنید.

راه حل های کم شدن پرتاب باد کولر گازی و رفع عیب پرتاب دوده

برای رفع این مشکل باید به فن کولر گازی دسترسی داشته باشید که برای دسترسی به فن باید ابتدا قاب رویی پنل داخلی کولر را باز کنید. بعد از اینکه به فن دسترسی پیدا کردید می توانید به کمک یک برس کوچک یا مسواک شروع به تمیز کردن فن داخلی کولر گازی کنید. دقت داشته باشید که در زمان انجام دادن این کار حتما کولر گازی را از برق کشیده باشید و حین برس کشیدن مواظب باشید که به پره های کولر گازی آسیبی وارد نکنید.راه حل های کم شدن پرتاب باد کولر گازی و رفع عیب پرتاب دودهاگر در هنگام تمیز کردن فن کولر به پره های آن آسیبی وارد کنید، فن از حالت بالانس خارج می شود و سبب می شود که هنگام کارکردن کولر گازی صدایی ناهنجار از آن به گوش برسد و همچنین سبب به لرزش در آمدن کولر گازی نیز خواهد شد و اگر برای برطرف کردن آن اقدامی نکنید همین امر در دراز مدت سبب آسیب رسیدن جدی به کولر گازی خواهد شد.(علت صدا و لرزش کولر گازی چیست و چه باید کرد؟)

دسته بندی شده در: سرویس کولر, تعمیر کولر, سرویس کولر گازی, تعمیر کولر گازی, مجله

ارسال نظر