ارسال آگهی

بررسی علت خرابی تردمیل

علت خرابی تردمیل می تواند عوامل مختلفی چون وزن و نوع استفاده، تمام شدن ذغال موتور یا جاروبک، وزن بالا، کم شدن روغن تردمیل و عدم سرویسکاری آن، رسیدگی نکردن به سنسور سرعت، عدم نظافت و نگه داری صحیح از تردمیل و… می باشد که باید به هر کدام به صورت جداگانه پرداخت و نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

بررسی علت خرابی تردمیل

تردمیل وسیله ایست که باشگاه ورزشی را به منزل آورده و ورزش کردن را برای آن دسته از افرادی که دسترسی به باشگاه را ندارند و یا  وقت رفتن به باشگاه را ندارند بسیار مفید و کارآمد می باشد و خرابی تردمیل برای این دسته از افراد دردسر بزرگی است. لذا برای جلوگیری از خرابی تردمیل پیشنهاد می شود این مطلب را مطالعه کرده و در هنگام استفاده از تردمیل با بکار گیری و توجه به این نکات کمتر متحمل هزینه های تعمیر تردمیل شوید و از ورزش کردن در منزل لذت ببرید.

وزن و نوع استفاده از تردمیل

قبل از استفاده و یا حتی قبل از خرید تردمیل باید به این نکته مهم توجه داشته باشید. افرادی که از تردمیل استفاده می کنند باید قبل از روشن کردن تردمیل، کف پای خود را بر روی آن قرار داده و سپس تردمیل را روشن کرده و بر روی آن قدم بزنند و از حرکت آرام به تند پیش روند. رعایت نکردن همین نکته به ظاهر ساده مشکل خرابی تردمیل و سوختن اینورتر و یا برد راه انداز را به همراه خواهد داشت.

تمام شدن ذغال موتور یا جاروبک

اگر در چک کردن و بررسی میزان ذغال موتور کوتاهی شود متاسفانه خسارات بیشتری به دنبال خواهد داشت در واقع بسیاری از تعمیرکاران تردمیل بیان داشته اند که تمام شدن جاروبک یا ذغال موتور منجرب به سوختن موتور خواهد شد.

وزن بالا

اگر در هنگام خرید تردمیل به حداکثر وزن مجاز برای استفاده از این نوع تردمیل دقت نشود و شخصی با وزنی بیشتر از وزن مجاز بر روی تردمیل برود، این وزن بیش از حد توان تردمیل سبب خرابی تردمیل شده و موتور تردمیل می سوزد و این سوختن موتور تردمیل با بوی بدی همراه است. باید هر 6 ماه یکبار تردمیل را سرویس کنید تا این مشکل رخ ندهد و هزینه تعمیرات تردمیل را متحمل نشوید.

عدم سرویس و روغن کاری تردمیل

برای اینکه تردمیل عمر بیشتری داشته باشد بهتر است که هر شش ماه نسبت به سرویس تردمیل خود اقدام کنید البته بهتر است که بنا به میزان استفاده ای که از تردمیل دارید، هر چند ماه آن را روغن کاری کنید. برای سرویس و روغن کاری تردمیل بهتر است از روغن سیلیکون استفاده کنید تا سرویس تردمیل با کیفیت بالاتری انجام شود.

عدم سرویس و روغن کاری تردمیل

سنسور سرعت از عوامل خرابی تردمیل

سنسور سرعت تردمیل از جمله عواملی است که هر گونه خللی در آن منجرب به خرابی تردمیل خواهد شد. سنسور سرعت را باید بصورت سالیانه تمیز کنید تا تردمیل علکرد بهتری داشته باشد.

عدم نظافت و نگه داری صحیح از تردمیل

اگر قسمت های نوار نقاله در تردمیل کثیف شود و بر روی آن جرم بنشیند، این جرم ها وارد قسمت های پایینی تردمیل می شود و بردهای الکترونیکی تردمیل را خراب می کند. برای جلوگیری از بوجود آمدن این مشکل با یک دستمال خیس و شیشه پاک کن هر چند روز، تردمیل را تمیز و غبارروبی کنید.

دسته بندی شده در: تعمیر تردمیل, مجله

ارسال نظر